Tri set….??

Home Forums Allmänt om gymträning Tri set….??

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjohej. Efter att jag nu kört super set ett halv år på gymmet hade jag tänkt börja med tri set. Nån här som kört de innan å kan berätta lite mer om de? Har tänk köra 8 reps som vanligt, men hur många set?? Typ stående hantelcurl, stående skivstång curl å sittande rak skivstång curl x3? Hur många set brukar man köra på tri set?? ;)

Varför vill du super/tri- seta samma muskelgrupp? Verkar tämligen onödigt och lär leda till överträning/förslitning i längden. Prova att superseta en annan muskelgrupp (ex. bicep/tricep, bröst/bicep etc).

Du förstod nog inte va jag mena…. Skrev att jag kört supeset hela tiden å vill byta till tri set.

Starcus wrote:
    Varför vill du super/tri- seta samma muskelgrupp? Verkar tämligen onödigt och lär leda till överträning/förslitning i längden. Prova att superseta en annan muskelgrupp (ex. bicep/tricep, bröst/bicep etc).

Under korta perioder fungerar det alldeles utmärkt att köra samma muskelgrupp. tex köra sittande hantelpress för att sedan avsluta med sittande sidolyft med hantel. Är väl ganska vanligt att köra med efteruttröttning.

Sök runt på giant set som det så vackert heter när du skiftar mellan tre övningar, så hittar du några trådar om detta!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.