Home › Forums › Allmänt om gymträning › Triceps, Dips. Skulle behöva lite åsikter
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 augusti, 2011 at 22:04 #52168Anonym anvandareMember22 augusti, 2011 at 22:04 #127371Anonym anvandareMember
Tja!
Håller på o skissar lite på ett alternativt träningsschema inför höstens studier.
Funderar lite på hur jag ska göra med min träning av dips.
Just nu ligger jag på 15*2 + 20*1, med egen kroppsvikt och jag funderar på om jag ska börja lägga till vikter och hålla mig till max 15*3?Tankar och åsikter om detta?
22 augusti, 2011 at 22:20 #127372Anonym anvandareMemberOm du har kört så pass många repetitioner en längre tid kanske det är dags att variera din träning lite och testa lågvolym? 15×3 är nämligen på tok för många reps för MIN SMAK men det beror väl på mål med träning etc antar jag.
Ex: Kv+15kg @ 5×5
22 augusti, 2011 at 22:36 #127373Anonym anvandareMemberHade nog hängt på lite , 15-20kg lr vad du nu klarar för att göra en 6-8 reps i 3 set.
Alltid bra att variera sig22 augusti, 2011 at 22:56 #127374Anonym anvandareMemberDips med vikter.. hoppas du har tåliga axlar
23 augusti, 2011 at 15:29 #127375Anonym anvandareMemberKlart han har , om inte får han hänga på ett hopprep eller nåt över axlarna , måste juh börja nånstans :p
23 augusti, 2011 at 16:35 #127376Anonym anvandareMemberMitt mål med träningen är väl främst välmående, lite utmaningar här och där och att det ska synas. Gillar att träna uthållighet (av den anledningen har många av mina övningar legat på runt 15-20 reps), dock har jag ändrat om en del nu och lagt de flesta på runt 10 reps ist.
Jag fortsätter nog som jag gör med mina dips fram till månadsskiftet innan jag lägger på några vikter (börjar nog lite blygsamt med +10kg).
Eppenjet och LaLLe, jag ska testa båda era alternativ gällande reps och set och se vad som känns bäst.
Tack för era åsikter! :up:
23 augusti, 2011 at 17:02 #127377Anonym anvandareMemberSleipner wrote:Mitt mål med träningen är väl främst välmående, lite utmaningar här och där och att det ska synas. Gillar att träna uthållighet (av den anledningen har många av mina övningar legat på runt 15-20 reps), dock har jag ändrat om en del nu och lagt de flesta på runt 10 reps ist.Jag fortsätter nog som jag gör med mina dips fram till månadsskiftet innan jag lägger på några vikter (börjar nog lite blygsamt med +10kg).
Eppenjet och LaLLe, jag ska testa båda era alternativ gällande reps och set och se vad som känns bäst.
Tack för era åsikter! :up:
Om du är ute efter välmående så önskar jag dig lycka till med axlarna sen
23 augusti, 2011 at 22:52 #127378Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Om du är ute efter välmående så önskar jag dig lycka till med axlarna senAhh skräm han inte …
Jag har gjort en 1:a på +100kg i dips o för inte så längesen så var det helt otänkbart , mycket handlar om vilja och lite ta mig fan …
Kör på skit i åsikter , lägg på lite efter hand , öka sakta snart är du där du vill amigo…
Lycka till
24 augusti, 2011 at 08:12 #127379Anonym anvandareMemberLaLLe wrote:Ahh skräm han inte …Jag har gjort en 1:a på +100kg i dips o för inte så längesen så var det helt otänkbart , mycket handlar om vilja och lite ta mig fan …
Kör på skit i åsikter , lägg på lite efter hand , öka sakta snart är du där du vill amigo…
Lycka till
Rent anatomiskt så är dips inte en ”bra” rörelse för axlarna.. det är fakta. Men sen finns det ju klart individer som har mindre respektive större problem med axlarna vad gäller dips. Argumentet ”äh funkar för mig” har liksom ingen slagkraft.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.