Trött på alla fuskare!

Home Forums Allmänt om gymträning Trött på alla fuskare!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

Enligt definitionen så är det ju inte fusk eftersom man inte tävlar mot någon. Wikipedia beskriver det såhär:
    ”Fusk är metoder för att skaffa sig fördelar på sätt som bryter mot skrivna eller oskrivna regler, till exempel i spel, examination av studier, eller näringsliv”.

Så det blir kanske en definitionsfråga. Men enligt mig är doping för eget bruk inte fusk eftersom det är utom tävlan. Men skulle denna person en vacker dag köra en armbrytningstävling eller liknande så har hen fuskat.

Jo, ”hen” kan man ju kalla dem då könshormonerna går som en jojo.

Varför stör sig folk på andra som använder det även om denne inte tävlar utan bara vill använda det för att förbättra sin fysik? Avundsjuka för att kanske dennes muskler byggs upp snabbare i perioder? Gnäller ni lika mycket på dem som ligger i 75 km/h på en 70-väg? Personligen är jag emot doping, men inte pinsamt nog gnäller jag om det på Internet, gör nåt åt det i verkliga livet istället! Det gör jag, vad gör ni?

varg wrote:
    Hur kan det vara fusk om man inte tävlar? Utveckla tack.

Tillägger att jag inte använder doping!

Jaddu AAS har många negativa saker:

1. Folk får fysiskt (styrka) övertag över andra människor så om dom hamnar i slagsmål med en annan person som inte doppar sig så har dom större chans att vinna (behöver inte vara så att dom vinner), men dom får en större chans.

2. Folk får fysiskt (utseende) övertag över andra människor så dom har större chans att få en partner över en annan person eftersom dom snabbare kan få ett bra utseende.

3. En annan grej som folk inte tänker på är att det gör ekonomisk skada till samhället, genom att folk som säljer AAS inte betalar skatt för den vinst dom gör på AASen som dom säljer. Dessutom att dom säljer AAS bidrar inte till samhället som nån som jobbar som snickare och bygger hus, eller nån som till exempel har en restaurang och lagar mat, osv.

4. Dessutom sätter det på krav på alla andra som inte tar AAS, låt oss säga att 95% utav pojkarna i världen tar AAS och blir stora då kommer det att bli som standard att man ska vara stor och det kommer bli attraktivt i dom flesta kvinnors ögon. Vilket kommer att göra att dom 5% resterande som inte tar AAS har svårt att få en tjej vilket kan göra att dom hamnar i depression där dom tänker duger inte min kropp? Och om dom bestämmer sig göra nåt åt saken så kommer det ta längre tid för dom än för nån som preppar.

Sen finns det massa andra saker också.

1. Det är väl bra att vara stark i slagsmål om man hamnar i det? Det är inte fusk om det är ute på gatan. Fusk är om man plockar fram en kniv.

2. Angående partner är det nog en smaksak, men visst i många fall får man tjejer lättare då doping i många fall ger en snyggare fysik i mångas ögon. Däremot att behålla partnern och dopa sig, det är andra sidan av myntet.

3. Dem som langar/säljer dopingpreparat och lever på det kanske inte har ett vanligt jobb vilket ger mer jobbtillfällen åt andra.

4. Om man har problem med självförtroendet ska man söka hjälp, inte dopa sig. Är man orolig för att 95% av folket dopar sig ska man definitivt inte titta på kroppsbyggnings-tävlingar, eller Tour the France… Jag kan lova dig att oavsett hur man ser ut kan man få en bra partner, konsten är inte ens yttre utan hur du kan uttrycka dig. Springa runt och visa upp musklerna för att få en partner är bara pinsamt, att använda hjärnan är imponerande!

Min personliga åsikt är att doping kan vara ett hjälpmedel för att lyckas på vissa punkter, men fusk på andra sätt om det finns regler angående det. Dem kommer aldrig kunna kunna stoppa bruket av doping helt på länge, men man kan ändra regelverken för det så straffen blir mer hårdare, det kan skrämma några att avstå. Att gnälla om sånt här på Internet gör antagligen ingen nytta. Gör nåt åt det i verkliga livet, kämpa för det ni tror på. Det gör jag.

Hen skrev jag istället för han/hon, det är så mycket lättare och går fortare och jag förstår inte varför folk inte använder det ordet oftare.

Dopinganvändande utom tävlan är inte fusk eftersom det krävs en tävling av något slag för att fusk ska kunna bedrivas.

Doping är brott, that´s it!

Varför många inte använder ordet ”hen” säger sig nog själv.

varg wrote:
    Varför många inte använder ordet ”hen” säger sig nog själv.

Så du menar att det är lättare att skriva ut han/hon?

Det är ju inget ord som ska användas i tal, det är ett ord att använda vid skrift för att förenkla.

För mig är det lika lätt att skriva alla orden då dem är lika långa. Jag har inga problem med att skriva ”hen” om jag vill, undviker det ordet dock, då jag tycker det låter så pinsamt. Bara min åsikt.

han/hon = 7 knapptryck
    hen = 3 knapptryck

Men visst får du tycka det är pinsamt, det är din ensak :)

Jag använde ordet ”man” mestadels i mina inlägg, det är lika långt som ditt ”hen”. Vill jag skriva hon eller han är det åter igen lika långt som ditt ”hen”, Tommy. Jag behöver inte inkludera bägge könen i samma ord som du för att göra livet ”könsneutralt”. Orkar inte diskutera detta mera, detta har inget med trådens rubrik att göra.

AAS är killars svar till alla kvinnors plastikkirurgi

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.