Två pass om dagen eller ett på kvällen??

Home Forums Allmänt om gymträning Två pass om dagen eller ett på kvällen??

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Vilket e bäst?

Att köra 2 muskelgrupper på kvällen eller att köra en på morgonen o sen en annan på kvällen// Från en som e ledig ett tag :)

Det är ju individuellt, men jag e arbetslös för tillfället och det händer att jag kör 2 pass om dagen tycker det funkar bra om man äter och vilar bra, men känner man sig sliten eller börjar få ont så ska man nog hoppas det, sen inte för ofta bara för vila är viktigt…
    Men prova och känn efter så känner du om du klarar det… Det kan bara du avgöra..

//Martin

magnus wrote:
    Vilket e bäst?

Att köra 2 muskelgrupper på kvällen eller att köra en på morgonen o sen en annan på kvällen// Från en som e ledig ett tag :)

under en längre ledigthet testa jag att köra 2 pass om dagen men det gav endast överträning med tiden. Vilan efter passet behöver du. Om du återgår till träning igen på kvällen och pressar kroppen tror jag säkerligen att ditt centrala nervsystem kómmer att lida, liksom muskelåterhämtning och kanske även sömn. Dessutom krävs ett högre intag av kalorier med ökad aktivitet. Kör 1 pass om dagen, vila vila vila. Du växer under vilan. Träning är förvisso kul, men hur jävla kul är det när resultaten uteblir.

Ligger man på mycket höga nivåer av olagliga saker lär väl 2 ggr om dagen fungera. Men för en ärlig kropp känns det bara som att elda för kråkorna:)

Tack för svaret!!

Känner att jag skulle vilja pröva o öka tränings dosen lite så jag tänkte pröva o köra två pass om dagen två dagar i veckan iallafall så får man se hur det slutar ;)

Jag körde två pass per dag när jag var arbetslös, cardio
    på morgonen och styrke på kvällen.

Testade ett tag att dela på styrkepasset så en liten del
    kördes på morgonen respektive på kvällen men det slutade
    i överträning.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.