Typer på gymet vi stör oss på!

Home Forums Allmänt om gymträning Typer på gymet vi stör oss på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 935 total)
  • Author
    En äldre, kanske 40-åring eller nåt som spänner sig i linne och kör fel utförande på alla saker han ska göra…luktar riktigt illa gör han också. Sen så tyckte ja han kolla på mig hela tiden, sjukt störande.

Ja, usch, ja. Sånt kan ju icke tolereras. Borde väl rendera en fetsmäll? Härom dan hände nåt liknande på stan. Det var en man som jag är nästan säker på att han kollade på mig en stund. Har folk ingen hyfs…:|

Skitsnygga brudar i astajta och avslöjande träningskläder :(

OskarH wrote:
    Skitsnygga brudar i astajta och avslöjande träningskläder :(

ja visst är det hemskt,låter som du har många sådana på ditt gym…vart är det? så jag vet var jag ska undvika att träna :|

Gotte wrote:
    ja visst är det hemskt,låter som du har många sådana på ditt gym…vart är det? så jag vet var jag ska undvika att träna :|

Nej, vi har inte SÅ många. Men det är något som stör, för koncentrationen flyger ju väck :ike:

Tro mig grabben efter du har tränat ett par år så är inte de där brudarna något man tappar kocentrationen över.

MrTraps wrote:
    Tro mig grabben efter du har tränat ett par år så är inte de där brudarna något man tappar kocentrationen över.

nej må så vara,men dom är betydligt mycket trevligare att vila ögonen på mellan seten än min finska träningskompis :D

Janpeter Sangborn wrote:
    Ja, usch, ja. Sånt kan ju icke tolereras. Borde väl rendera en fetsmäll? Härom dan hände nåt liknande på stan. Det var en man som jag är nästan säker på att han kollade på mig en stund. Har folk ingen hyfs…:|

Jag hade helst sett att du tog ditt medborgerliga ansvar och sade till honom på skarpen!

:D

Calle Sirén wrote:
    Jag hade helst sett att du tog ditt medborgerliga ansvar och sade till honom på skarpen!

:D

Ja, verkligen! Civilkurage är en bristvara i dagens samhälle! Det var bättre förr. När män var män, kvinnor var kvinnor, folk visste sin plats och ingen glodde så där.:evil: Hur skulle det se ut om alla glodde på allt och alla? Nä, tacka vet jag en värld av blinda. Då skulle vi slippa sånt otyg.

ViperK wrote:
    disco-gymmare som alltid tränar i grupp 4-5 st pers 15-17års ålder, finns alltid en ledare som dominerar och ska visa hur stark han är osv..

Haha! Dem finns överallt.
    Brukar i min fantasi höra Arne Weises röst från mitt i naturen.
    ”En dominant hane kan morra mot en individ med lägre rang i flocken.” :D

susannajohansson wrote:
    hmm…verkar som att ”mitt” gym är ett riktigt bra gym där respekt och hänsyn hägrar. Folk håller koll så ingen hamnar i vägen varesig vid maskiner eller speglar. Man nickar åt varann eller slänger lite käft -beroendes på situation och dagsform. Slitna band t-shirts, tighta linnen eller underställ.. De som kan. De som vill… Alla får faktiskt plats -även om det är lite trångt ibland.
    Mannen med de korta shortsen, mannen som luktar lite väl illa, bruden i hotpants och rosa kepa, grabben i jeans, killen som plaskar i sin egen svett -och alla vi som gillar att titta i speglarna som sitter uppe…Vilket pack! Haha!! Härligt!! I love my gym =)

Där man fåår göra som man vill…(nästan)
    -även helt fritt att i sin tysthet störa sig på allt och alla om man gillar att vistas på gymmet med den inställningen ;)

”killen som plaskar i sin egen svett,är det jag det sanna(lenny) haha ,kändes så idag iaf.fyfan min förbränning har satt igång

Alla 16-19 åringar som enbart kör överkropp och kastar vikterna i alla möjliga vinklar för att kunna dra på 5kg extra.

ReNeGaDe wrote:
    Du svarade på din egen fråga där i slutet. Jag pratar inte om att skippa den där sista centimetern i bänkpressen, utan jag talar om att gå ner en fjärdedels väg i knäböj, en tredjedels utförande i lutande hantelpress medan en passare hjälper till att trycka upp hans armbågar. Förstår du nu bilden? Dips där folk bara går ner en tredjedel, bänkpress där både röv och rygg lämnar bänken. Marklyft med ostbågerygg, latsdrag som ser ut som rodd. Jag önskar att jag överdrev, men alla dessa exempel har jag sett på mitt gym.

Jag är rätt säker på att ett strikt utförande med en tung vikt bygger bättre än ett ostrikt utförande med en tung vikt.

Dock tycker jag att man kan köra ostrikt ibland (om den utförs kontrollerad) för variationens skull. Men dessa människor väljer inte, de kör på det här sättet hela tiden. Det är skillnad att veta att man gör fel, och utföra fel i en kontrollerad form, än att göra fel och inte veta om det, och tro att tung vikt = muskler på kort tid. Människor som inte har kunskaper eller tålamodet som fuskar med utförandet, helt enkelt.

till en viss del skulle du alltså möjligtvis störa dej på mej 😮 när jag kör ex. knäböj går jag inte särskilt djupt,når knappt 90grader.Detta gör jag dock för jag har lite problem med knäna och går jag under 90grader så är det kört,då faller jag ihop och det vill jag inte riskera så jag stannar hellre lite för högt. Det jag vill ha sagt är att ibland finns det en anledning att folk gör som dom gör,men jag förstår vad du menar oxå

ReNeGaDe wrote:
    Har funderat flera gånger på att gå fram och säga till folk. Men vill ju inte anses som dryg, även om det är i all välmening. Så… jag har funderat på att trycka en t-shirt, med en stor text på ryggen: ”Du där! Se över utförandet innan du skadar dig!” eller något liknande, haha. Funderar på något lite kaxigare, för att se folks reaktion. Men vi får se. :D

Hänvisar också till din egen signatur: Varför träna som en mupp, om du vill bli en smurf?

:ph34r:

kör en t-shirt med det enkla budskapet”DU GÖR FEL!” och se vad som händer :D jag förstod hur du menade,ville bara lyfta fram just att där kan finnas anledningar till att folk gör som dom gör,fast oftast ser du inte en kille som lyfter fel ta väldigt stora vikter,det brukar gå fel lång innan dess

Idag var den en gubbe på gymmet som körde en rolig övning. Jag strörde mig iofs inte utan tyckte att det såg komiskt ut. Han lassade på rejält i smithmaskinen. Sedan ställde han sig rakt med stången rakt nedåt och började guppa. Böjde på benen ca 15 cm och vid rakt läge lyfte han stången lite i farten… Ett set sedan var han klar med den övningen. :D

Jag stör mig på 2 personer på mitt gym, en som lägger på 140kg i bänkpressen och typ juckar med den en halv mil över sitt bröst… han tror han är skit cool men i själva verket så tycker alla han är en tönt… + att han går runt i en karatedräkt o skriker saker på japanska när han tar i.

Snubbe nummer 2, han är en Amerikan, hans svenska är svår att tyda och hans kärlek till bänkpressen är ofattbar… Han har en speciell rutin han måste gå igenom innan han kan börja bänka.

1: Han byter aldrig om till gymkläder, han har sina vanliga kläder på sig.
    2: chins, så ostrikt som möjligt.
    3: kolla på klockan.
    4: peta på klockan.
    5: ta av sig glasögonen.
    6: ta på sig glasögonen.
    7: kolla på klockan.
    så då var första rutinen klar, dags att bänka.

1: 5 snabba andetag och vifta lite med armarna.
    2: tar ett väldigt smaltgrepp i bänken, kollar lite på stången.
    3: kör ungefär 3 reps till fail. stången ligger på magen nu.
    4: rullar av stången från magen.
    5: försöker att lägga upp stången på bänkpressen.
    6: han lägger upp vänster sida av stången på bänken och låter den högra med flit trilla av…….. :| wtf

sen kör han om allt igen, typ som en tvångs tanke

jag brukar fråga han om jag ska passa han, men han nekar varje gång…:what:

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 935 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.