Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 november, 2009 at 23:05 #288435Anonym anvandareMembertheycallmejones wrote:Jag stör mig på 2 personer på mitt gym, en som lägger på 140kg i bänkpressen och typ juckar med den en halv mil över sitt bröst… han tror han är skit cool men i själva verket så tycker alla han är en tönt… + att han går runt i en karatedräkt o skriker saker på japanska när han tar i.
Snubbe nummer 2, han är en Amerikan, hans svenska är svår att tyda och hans kärlek till bänkpressen är ofattbar… Han har en speciell rutin han måste gå igenom innan han kan börja bänka.
1: Han byter aldrig om till gymkläder, han har sina vanliga kläder på sig.
2: chins, så ostrikt som möjligt.
3: kolla på klockan.
4: peta på klockan.
5: ta av sig glasögonen.
6: ta på sig glasögonen.
7: kolla på klockan.
så då var första rutinen klar, dags att bänka.1: 5 snabba andetag och vifta lite med armarna.
2: tar ett väldigt smaltgrepp i bänken, kollar lite på stången.
3: kör ungefär 3 reps till fail. stången ligger på magen nu.
4: rullar av stången från magen.
5: försöker att lägga upp stången på bänkpressen.
6: han lägger upp vänster sida av stången på bänken och låter den högra med flit trilla av…….. wtfsen kör han om allt igen, typ som en tvångs tanke
jag brukar fråga han om jag ska passa han, men han nekar varje gång…:what:
HAHAHAH! de va de sjukaste jag hört skulle garva ihäl mig varje gång:D
16 november, 2009 at 03:12 #288436Anonym anvandareMemberAlla som tar med sig mobilen in på gymmet OCH svarar när det ringer och snackar skit i 10minuter, oftast högt och ljudligt. Dessutom sitter dom oftast och tar upp nån maskin samtidigt…
Borde va spöstraff på det!
16 november, 2009 at 08:35 #288437Anonym anvandareMemberDet är en på mitt gym som tränar med sitt barn hängande runt sin mage i en sån där sele, det tycker jag inte är så passande..
16 november, 2009 at 09:14 #288438Anonym anvandareMembernible wrote:Det är en på mitt gym som tränar med sitt barn hängande runt sin mage i en sån där sele, det tycker jag inte är så passande..Kortare lyftväg i bänkpressen ju = inge vidare, tacka vet jag full ROM.
16 november, 2009 at 14:46 #288439Anonym anvandareMemberxNightFox wrote:Alla som tar med sig mobilen in på gymmet OCH svarar när det ringer och snackar skit i 10minuter, oftast högt och ljudligt. Dessutom sitter dom oftast och tar upp nån maskin samtidigt…Borde va spöstraff på det!
Att låta sig distraheras är att låta sig själv misslyckas, tänk på det!
Men tar dom upp maskiner, klart dom borde straffas på något sätt:D
17 november, 2009 at 08:50 #288440Anonym anvandareMemberFörutom discomaffian som någon nämnde tidigare (unga killar 15-18 år som tuggar toy, bara kör bröst och biceps och spänner sig) så är det egentligen bara en sort jag stör mig riktigt ordentligt på. Vilken? Jo, alla dessa killar med ganska fin fysik som ALDRIG kör några tunga övningar! Det är flyes, cablecross, preachercurl, kickbacks osv. och ändå så är de både hårda och väsentligt mer muskulösa än random snubbe på vanliga gym! Vad är det jag missat? Är det kickbacks med kromade hantlar som gäller för massa eller? :frust:
17 november, 2009 at 10:57 #288441Anonym anvandareMemberJfaC wrote:Beroende på gym så är det okej att spänna sig.Jag själv tränar på ett byggargym och det händer ganska ofta att folk som är ett par veckor ut strippar ner till speedos och kör dom 7 stora. Inget spec där, bara kul.. Är du en BB och du har underlag för att slänga in en pose mellan setten så är det inget fel med det.
Stör mig dock på folk som överdriver utan underlag så att säga.
Jag är ingen bodybuilder, men jag flexar på rätt friskt. Skiter fullständigt i vad min omgivning tycker.
// Calle
17 november, 2009 at 11:58 #288442Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Har garanerat nmämnts förut med grabbarna som inte tränar ben.På gymet idag så snackade jag med en snubbe i kanske 25-30 års åldern.. Han sa att han inte behövde träna ben för att han cyklar till jobet 5 kilometer varjedag..SERIÖST. Jaha, jag var mitt uppe i mitt benpass och nu sitter jag här efter att ha cyklat 1 mil hemåt liksom, ska käka och sedan cykla eller gå till jobet, men itne fan får det mina ben att växa, om jag inte går med en skivstång på 200 KG påaxlarna vill säga.
Hur fan ska folk fatta att man behöver träna ben? inte skiter de i att träna armarna för att de skriver vid bänken i sskolan. got damn it typ!
Jag lär ju ha ass stora bröst, sitter fan jämt vid bänken :pop:
17 november, 2009 at 12:04 #288443Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Har garanerat nmämnts förut med grabbarna som inte tränar ben.På gymet idag så snackade jag med en snubbe i kanske 25-30 års åldern.. Han sa att han inte behövde träna ben för att han cyklar till jobet 5 kilometer varjedag..SERIÖST. Jaha, jag var mitt uppe i mitt benpass och nu sitter jag här efter att ha cyklat 1 mil hemåt liksom, ska käka och sedan cykla eller gå till jobet, men itne fan får det mina ben att växa, om jag inte går med en skivstång på 200 KG påaxlarna vill säga.
Hur fan ska folk fatta att man behöver träna ben? inte skiter de i att träna armarna för att de skriver vid bänken i sskolan. got damn it typ!
Ha, ha Flessa! Måste flika in här. Den killen du snackade med, tränar han för att bli bra i vadå, Bodybuilding? Man kan träna styrka mer än i gymmet. Vill man ha muskler för cykling så tränar man just cykling. Vill man bli stark i löpning så tränar man ofta styrkelöp. Samma sak gäller för en Bodybuilder. Inte är han ute och springer backe med en polare på ryggen? Knappast. Det kallas grenspecifik styrketräning.
Jag själv har knappt kört någon benträning alls i gym under mina 20 år som fotbollspelare. Den styrka som behövs sker på planen Sen kan man givetvis komplementsträna på gymmet.
Men det var väl detta du menade egentligen Flessa, att det är orättvist att vissa inte behöver köra knäböj :whistle:Själv stör jag mig på folk som kör helt oteckniskt och vinglar upp vikterna. Men då får man visa dem istället hur det skall gå till. Våga säga till och dela med er av era kunskap istället, det är inte många som gör det, kanske inte så många som vet heller för den delen… Så man kan säga att i slutändan så stör jag mig på folk som inte vågar säga till!!!
(Sicken moralkärring jag blev nu då, inte meningen)Jo för fan en grej till…Jag stör mig hejdlöst mycket på folk som gormar och skriker när de tar i, vissa låter ju som om det går… Varför slösa energi på det?
17 november, 2009 at 12:29 #288444Anonym anvandareMemberEnda som riktigt stör mig är folk som inte plockar undan efter sig, alt svettar ner bänkar utan att torka bort..
Sen att vissa enbart matar biceps skiter jag fullständigt i.
Dom får väll göra vad dom vill.17 november, 2009 at 12:36 #288445Anonym anvandareMemberKebbie wrote:Enda som riktigt stör mig är folk som inte plockar undan efter sig, alt svettar ner bänkar utan att torka bort..Detta håller jag med om. Vidrigt.
// Calle
17 november, 2009 at 12:50 #288446Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Detta håller jag med om. Vidrigt.// Calle
Äckligt, men det funkar skitbra hos oss, finns papper och spriburkar lite var stans
17 november, 2009 at 12:53 #288447Anonym anvandareMemberMattis wrote:Jo för fan en grej till…Jag stör mig hejdlöst mycket på folk som gormar och skriker när de tar i, vissa låter ju som om det går… Varför slösa energi på det?Man lyfter ju mycket mer när man gormar och skriker.
17 november, 2009 at 13:16 #288448Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Detta håller jag med om. Vidrigt.// Calle
Vad gör man på ett gym om man inte tål lite svett? :S
Whine tråd number 1.
17 november, 2009 at 13:19 #288449Anonym anvandareMemberMattias Alke wrote:Vad gör man på ett gym om man inte tål lite svett? :SWhine tråd number 1.
Till och med primater kan städa efter sig. Att man ska behöva ta en bänk som är helt genomsur med svett är inte OK. Någon sorts hyfs måste det finnas.
Lider dock med dig om inte din koordination räcker till för detta. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.