Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 november, 2009 at 22:01 #288495Anonym anvandareMember
För måna personer som visar onödigt mycket respekt.
Ex:
Jag står vid en station långt bort från en annan snubbe som skriker över hela gymmet eller springer fram till mig och frågar om jag använder en bänk som står helt öde..Ex:
En person frågar om han står ivägen för spegeln när jag har sikt i spegeln på över 1 meters marginal.20 november, 2009 at 12:08 #288496Anonym anvandareMemberGammla tanter o deras gubbar, dom har en tendens att sno mina maskiner o sen sitter dom bara där o pratar med varandra :evil:!
20 november, 2009 at 14:34 #288497Anonym anvandareMember1) Typer som kvarts- eller halvböjer:
Oftast killar som i riktiga ATG-böj kanske fixar max 90-100kg men som p.g.a. ego väljer att se ut som idioter. I denna kategori finner man också en del byggare, kvinnor och folk som inte förstått sig på att the iron game har en estetisk aspekt och en tradition man inte kan bortse ifrån.2) Typer som använder sig av någon form av ”fitnessbälte light”.
Det här är ett bälte som ofta spänns med hjälp av kardborreband och är mycket mindre kraftigt än ett riktigt lyftarbälte.Används nästan uteslutande av fitnesstjejer och pensionärer. Bärare av dessa skapelser stör mig något oerhört.3) Folk som kör kickbacks med kromhantlar.
Fitnesstjejer (ofta samma som har kör med ”lightbältet”), tonåringar och pensionärer ÄLSKAR den här övningen. Hemskt!4) Folk som tränar lätt och inte kan/förstår att ta i.
20 november, 2009 at 14:42 #288498Anonym anvandareMemberjohanww wrote:3) Folk som kör kickbacks med kromhantlar.Och om dom inte orkar köra tyngre?
johanww wrote:4) Folk som tränar lätt och inte kan/förstår att ta i.Kanske är skadade & kör rehab, kör en lätt vecka eller helt enkelt inte vill köra tungt?
20 november, 2009 at 15:53 #288499Anonym anvandareMemberDålig inställning de där…..vad är felet om dom kör med ”fitness” bälte som du kallar de, kan ju va att dom inte behöver mer ryggsupport ? Bara vill ha den värmande känslan.
Samma som att störa sig på folk utan lindor / dräkt när dom kör tunga lyft.
Och det med ATG-böjjar, känns mer som att du stör dig på att dom lassar på mer vikt än dig så dom ”ser” starkare ut när dom kör, vad man vill köra är väll upp till var och en, alla har inte samma mål med sin träning.20 november, 2009 at 19:56 #288500Anonym anvandareMemberjohanww wrote:1) Typer som kvarts- eller halvböjer:
Oftast killar som i riktiga ATG-böj kanske fixar max 90-100kg men som p.g.a. ego väljer att se ut som idioter. I denna kategori finner man också en del byggare, kvinnor och folk som inte förstått sig på att the iron game har en estetisk aspekt och en tradition man inte kan bortse ifrån.2) Typer som använder sig av någon form av ”fitnessbälte light”.
Det här är ett bälte som ofta spänns med hjälp av kardborreband och är mycket mindre kraftigt än ett riktigt lyftarbälte.Används nästan uteslutande av fitnesstjejer och pensionärer. Bärare av dessa skapelser stör mig något oerhört.3) Folk som kör kickbacks med kromhantlar.
Fitnesstjejer (ofta samma som har kör med ”lightbältet”), tonåringar och pensionärer ÄLSKAR den här övningen. Hemskt!4) Folk som tränar lätt och inte kan/förstår att ta i.
Avskyr verkligen 1) ”kvart knäböj” jag blir SKOGSTOKIG, jag vill bara gå fram och trycka ned stången, så dom kan få känna hur det känns att köra riktiga knäböj. Men det jag hatar mest är när dom kör en 6:a kvart böj, och sedan kommer fram och skryter med det. Det är fan inget att skryta om!
20 november, 2009 at 22:36 #288501Anonym anvandareMemberMjao wrote:Eller säga till personligen?Kommer du ihåg vad jag var med om på Kristinedal? Haha!
20 november, 2009 at 22:55 #288502Anonym anvandareMemberKlart! Tröck
20 november, 2009 at 23:39 #288503Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:hahaha JAG kör ju med ett ett sånt :p De fåtal gånger jag kör med bälte… tycker det är skönare än ”riktigt” lyftarbälte sen så är det väl så att om man behöver ett ”riktigt” lyftarbälte är man ju klent skaptJag stör mig på de som faktiskt KÖR med lyftarbälte, ty det är ”fusk” inte sant? Precis som kvartsböjar och annat elende
Så att använda ett bälte som fyller sin funktion är fusk, medans du tycker att dit lilla tygbälte som du gjort i slöjden är bättre?
20 november, 2009 at 23:51 #288504Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:ja för det ger ju inget stöd enligt ovanstående påståenden, klart det inte är fusk då och fusk är något vi stör oss på? Kvarsböjar är fusk, det ska vi störa oss på men att köra helböjar med ”riktigt” bälte är inte fusk – det ska vi inte störa oss på. Sedan är helböjar med tygbälte mycket svårare än med ”riktigt” bälte, alltså ska vi störa oss på det?Va snackar du om. Jag tycker det verkar vara ett fruktansvärt tjat om allt ska vara fusk hela tiden. Varför har du ditt bälte om det inte hjälper något?
20 november, 2009 at 23:51 #288505Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:ja för det ger ju inget stöd enligt ovanstående påståenden, klart det inte är fusk då och fusk är något vi stör oss på? Kvarsböjar är fusk, det ska vi störa oss på men att köra helböjar med ”riktigt” bälte är inte fusk – det ska vi inte störa oss på. Sedan är helböjar med tygbälte mycket svårare än med ”riktigt” bälte, alltså ska vi störa oss på det?Nej. Vi stör oss bara på tygbältet i sig, inte vad det står för dvs fusk eller ej.
20 november, 2009 at 23:54 #288506Anonym anvandareMemberJag stör mig på folk som inte markar över 260, äckligt.
21 november, 2009 at 00:04 #288507Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:hehe med eller utan ”riktigt” bälteMed, 250 med ditt lilla njurskydd.
21 november, 2009 at 00:05 #288508Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:hahaha ja jag tycker det ger mig det jag behöver när jag böjer etc, om man ska behöva ha ett ”riktigt” bälte ja då har man för dålig bål helt enkeltFUSK
Nu börjar jag också fastna för den här diskussionen och dina något konstiga argument. Vad är det exakt som ”tygbältet” ger dig då, förutom stabiliteten? Har du kanske för svag bål för de vikter för inte ska det väl skilja på fusk och fusk? Om man nu lyfter 30kg mer med ett lyftarbälte eller 1,5kg mer med ett ”tygbälte” vad är då skillnaden på utrustningens syfte? Båda hjälper dig att lyfta mer?
21 november, 2009 at 00:39 #288509Anonym anvandareMemberhahaha, sluta stör er så mycket och träna på gymmet istället :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.