Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 november, 2009 at 20:18 #288555Anonym anvandareMember
I fredags var den en snubbe på gymmet som tränade i tajta svarta jeans och ett ännu tajtare svartlinne som var U-ringat ner under bröstet på honom! Var tvungen att småle lite när jag såg honom haha!
Sen är det väl det vanliga man stör sig på, folk som slänger ner 5-kilos hantlar i golvet när de är klara för att det ska låta lite ”fräckt”. Stör mig också på folk som man känner lite sådär bara för att man råkar träna på samma tider varje dag. Många av dom verkar inte fatta att det kan vara trevligt att byta några ord innan och efter passet och möjligtvis mellan några set men stå fan inte och prata med mig när jag pressar och vänta dig ett svar!
2 januari, 2010 at 19:19 #288556Anonym anvandareMemberJag stör mig på personer som tror att hela världen har tid att vänta på dom.. Är det mkt folk så nej man kan inte springa 1 timme på löpbandet.. står dessutom max 10 minuter vid kö!..
Kan folk inte läsa??Sedan stör jag mig på personer som skall stå och trampa och sucka nästan på en när man håller på och kör ett set för dom vill ta över..Vänta på din tur för f*n… ta och kör en annan maskin mellan!:evil:
2 januari, 2010 at 19:44 #288557Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:eller låt dom köra emellan?+1, gymetikett
2 januari, 2010 at 20:17 #288558Anonym anvandareMemberNuvarande gymmet gillar jag värkligen, många i min egen ålder som kommer in i slow-motion (stavning) gång med extrem vajning efter lite lyftande och små spänner sig i spegeln, detta gör jag me så känner att jag passar in haha.
Förra gymmet (friskis och svettis) störde jag mig dock smått på att alla utom en av instruktörerna som gick på runt på golvet var extremt o-tränade och med rejäla magar.
Edit; förövrigt älskar jag denna tråden.
2 januari, 2010 at 20:18 #288559Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Sedan stör jag mig på personer som skall stå och trampa och sucka nästan på en när man håller på och kör ett set för dom vill ta över..Vänta på din tur för f*n… ta och kör en annan maskin mellan!:evil:Bara jag som uppfattar det som att folk flåsar Blobas i nacken under dennes set?
2 januari, 2010 at 21:34 #288560Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Lägg då till att dessa instruktörer knappt kan något om kost/träning, en powerballad i högtalarna när man sitter och ska maxa i benpressen och tanter som går runt med desinfektionsmedel och papper innan de ens har använt maskinerna..vad säger man?..hejja frisksi&svettis typ!Du har inte tänkt på att dom kanske inte har lust o komma i kontakt med andra personers svett/bakterier?
Är ju alltid folk som inte tvättar maskinerna efter sig så att torka av dom före man använder dom är ganska smart om man vill minimera risken för förkylning/halsinfektion.2 januari, 2010 at 21:53 #288561Anonym anvandareMemberjag stör mig på en tanig kille på gymmet som tror att han är svinstor allmänt kaxig och går och spänner i spegeln hela tiden.
Efter avslutade set på tex bicepsmaskinen lägger han på dubbelt så mycket vikt som han körde med och går därifrån xD2 januari, 2010 at 21:59 #288562Anonym anvandareMemberHan skrev ju iofs att dom suckar bredvid under själva setet. Jag kan tycka att det blir lite knöligt om de andra personerna ska köra emellan under ett set, men det missade väl ni sketrediga små stjärtgossar.
2 januari, 2010 at 22:02 #288563Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Lägg då till att dessa instruktörer knappt kan något om kost/träning, en powerballad i högtalarna när man sitter och ska maxa i benpressen och tanter som går runt med desinfektionsmedel och papper innan de ens har använt maskinerna..vad säger man?..hejja frisksi&svettis typ!Varför maxa i benpressen? Man kan ju använda mp3 också och gillar man inte gamla tanter kanske man inte ska träna på friskis&svettis, bara en tanke.
3 januari, 2010 at 04:55 #288564Anonym anvandareMemberJag stör mig faktiskt inte på mycket, folk tränar för olika anledningar, vissa vill svälla upp armarna lite för brudarna på festen och vissa har det som en livsstil, finns väl inget mer snack om det, acceptera och mind your own
Det enda jag kommer på som är smått irriterande är folk som ska iväg med Hantlarna
Dem finns på en station för anldening, bara att behöva springa runt i gymmet och leta
är lite irriterande.Annars är allt annat rätt lugnt Tycker att folk som stör sig på att folk slänger lite med vikter och sånt borde tagga ner, det är ett gym inget biblotek, man får lov att stöna o gorma och slänge lite
3 januari, 2010 at 08:51 #288565Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:eller låt dom köra emellan?Varför skall jag göra de?? jag ska väl kunna köra mina set ifred i lugn och ro utan att folk skall stå och stampa sucka och flåsa en i nacken??
Och köra superset går inte om man skall låta folk köra mellan…Jag har gjort detta misstag att låta en som stod och trampade få köra mellan.. Det gör jag inte om eftersom så fort han fick ta över maskinen visslade han på sina 2 polare så var den maskinen upptagen i ca 20 minuter:(
Skulle aldrig i hela mitt liv bete mig så själv.. ser jag att en maskin är upptaget håller jag koll på maskinen och när den blir ledig DÅ går jag fram och börjar att köra!
Eftersom jag själv vet hur jobbigt det är att ha folk som står och trampar, svårt att ge 100% då för man blir så jäkla stressad!Tror du själv skulle bli lika frustrerad om någon stod under dina set och flåsade dig i nacklen.. tror inte att du skulle le och avsluta ditt set och säga hej vill du köra dina set mellan mina.
3 januari, 2010 at 08:53 #288566Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Han skrev ju iofs att dom suckar bredvid under själva setet. Jag kan tycka att det blir lite knöligt om de andra personerna ska köra emellan under ett set, men det missade väl ni sketrediga små stjärtgossar.Ja det blir ju uppenbart svårt att köra superset då iallafall..Sedan är Blobas en tjej:p
3 januari, 2010 at 08:59 #288567Anonym anvandareMemberdilldipparn wrote:Du har inte tänkt på att dom kanske inte har lust o komma i kontakt med andra personers svett/bakterier?
Är ju alltid folk som inte tvättar maskinerna efter sig så att torka av dom före man använder dom är ganska smart om man vill minimera risken för förkylning/halsinfektion.Man SKA torka av maskinen efter sig när man tränat, det säger väl sig självt? Är man supersvettig och har setat på en maskin och när man kliver av är den superblöt. Går man bara vidare då till nästa maskin??
Blää säger jag då….
Jag tränar på Friskis och dom har alltid papper och en sprayflaska med nått medel i som man skall använda efter att man använt en maskin.
Jag gör det alltid eftersom jag vill efterlämna mig en ren och fräsch maskin till nästa!
Så nu kom jag på en sak till jag kan störa mig på … folk som är supersvettiga och som inte tvättar av maskinerna efter sig!!
Om någon dessutom går med bakteriedödande medel då och då är det ju ännu bättre för man vill nog inte ens veta hur mkt bakterier det finns inne på ett gym!
Ett hurra för alla som tvättar av maskinerna efter sig!
3 januari, 2010 at 10:46 #288568Anonym anvandareMemberKommer att tänka på en kille i 45-årsåldern på ett gym där jag tränade för länge sedan. Han skulle alltid instruera alla, såväl nybörjare som tungviktare med SM-medaljer. Han gjorde det verkligen i välmening och var lite för naiv för att förstå att det inte var så uppskattat. Ingen ville heller säga till honom ordentligt eftersom han var så ”dumsnäll”. Men oj vad irriterad man kunde bli.
Han kände sig dessutom så hemma på gymmet att han gick bakom receptionsdisken och blandade sig proteindrinkar på gymmets råvaror. Personalen trodde länge att han hade betalat till någon annan, annars hade det ju varit allt för konstigt. När dom kom fram till att så ej var fallet sa någon försynt till honom. ”Men jag är ju stammis här” blev svaret innan han gick iväg med glaset!!
Hoppas inte han hänger på det här forumet nu för tiden.
3 januari, 2010 at 11:31 #288569Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Man SKA torka av maskinen efter sig när man tränat, det säger väl sig självt? Är man supersvettig och har setat på en maskin och när man kliver av är den superblöt. Går man bara vidare då till nästa maskin??Blää säger jag då….
Jag tränar på Friskis och dom har alltid papper och en sprayflaska med nått medel i som man skall använda efter att man använt en maskin.
Jag gör det alltid eftersom jag vill efterlämna mig en ren och fräsch maskin till nästa!
Så nu kom jag på en sak till jag kan störa mig på … folk som är supersvettiga och som inte tvättar av maskinerna efter sig!!
Om någon dessutom går med bakteriedödande medel då och då är det ju ännu bättre för man vill nog inte ens veta hur mkt bakterier det finns inne på ett gym!
Ett hurra för alla som tvättar av maskinerna efter sig!
Jo men det är många som inte gör det efter sig, och det kommer det alltid vara. Och det spelar ingen roll om man är svettig eller ej, man sprider sina bakterier i vilket fall som helst. Så att rengöra grejerna före och efter man använder dom ser jag inget fel i.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.