Typer på gymet vi stör oss på!

Home Forums Allmänt om gymträning Typer på gymet vi stör oss på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 935 total)
  • Author

Jag sitter i benpressen och pressar typ 70kg, för jag är ju inte så stark än :emo-thumb En kille på kanske 17 år kommer fram och frågar hur länge jag ska köra, varpå jag svarar hur mycket jag har kvar. Då säger han typ ”Kan du skynda på lite, det där är ju fan inte tungt. Du kanske kan köra något annat?” Då svarar jag: ”För mig är det tungt, för jag har inte tränat så mycket.” Då säger han något som gjorde mig lite irriterad: ”Det är meningen att man ska köra tungt i benpressen, så du ska nog inte hålla på med den än om du inte är så stark.”

Vad i hela friden. Hur ska jag bli stark om jag inte får köra maskinen pga att jag inte är så stark än? Är det inte meningen att man ska bli starkare? Nu i efterhand borde jag ha svarat lika dumt, som något i stil med: ”Jamen du är ju redan så stark, så du behöver väll inte köra mer?” Hehe :whistle:

Dessutom. Tänk på det. Alla är inte lika starka. Gå inte och hånle åt folk som inte är lika starka som dig. Du kanske har tränat i 10 år, personen du mobbar kanske har tränat i 10 veckor. Så slute bete er som högstadiemobbare och bete er som vuxna. Istället för att håna den taniga killen som bara tar 10kg i bänkpress, så uppmuntra honom istället. Fast ni kanske är rädda för att den där taniga killen kommer konkurrera med dig om 5 år? ;)

Sant :emo-thumb Men jag vill gärna höra vad som händer runt omkring mig. Tänk om en kille bakom mig börjar brinna och ropar på hjälp så att någon kan släcka honom, och jag är den enda där :P Sedan när jag vänder mig om när jag är klar, så ligger där en askhög

Flessa wrote:
    Tål man inte svett bör man inte vistas på gym/träningsanläggningar. Är ju som att gå på Gayclub ifall man är homofob typ.

Haha i lol’d:D

Någon sa att han störde sig på att man avbryter när någon tränar. Det är ju såklart irriterande. Det hände mig en gång, jag avbröt en kille och han svarade skitförbannat tillbaka. Jag sa alltså ingenting utan jag stod och vänta på att han skulle bli klar med sitt set så att jag kunde fråga honom hur mycket han hade kvar. Jag tänkte att han inte ville snacka med andan i halsen. Rookie som man var så trodde jag dessutom att det var ”så man gjorde”. Jag slutade gymma och kom aldrig tillbaka igen. Sån är jag. Blev bara rädd och ledsen..

Problemet är inte vad man stör dig på, tycker jag. Problemet är vad man gör åt det. Om det finns något du stör dig på – _hjälp personen då_. De flesta är inte experter eller kanske inte vet hur man gör. Det absolut osexigaste som finns är ju att inte instruera folk utan använda det för sin egen duktighets skull. Det kan ju vara så enkelt att personen inte förstod den lokala seden. Faktum är att i de flesta fall är det nog snarare av omedvetenhet än illvilja som folk beter sig konsigt. Om någon beter sig fel/våldsamt, påpeka det för personalen.

JfaC wrote:
    När jag var nybörjare så föll inte ens tanken in att prata med någon som körde.. Det säger väl sig självt tycker jag..

Menar du att det säger sig självt att det är fel att prata med någon som kör mellan set:en? Eller menar du att du var så nybörjare då att du inte visste om eller vågade göra det?

JfaC wrote:
    Sen det där med att hjälpa folk håller jag delvis med om. Men om någon skulle börja gagga med mig när jag körde ett byggarset mark/squat så skulle jag har VÄLDIGT svårt att hålla tillbaka illskan.

Det jag menade med ”hjälpa” var att om en nybörja kommer fram till en erfaren gymmare och t.ex. avbryter så kan gymmaren snällt instruera personen att det inte tillhör gymetiken istället för att bli helt bananas. Jag menade alltså inte att man nödvändigtvis ska gå fram och tvångshjälpa någon helt spontant.

malawiglenn wrote:
    jag fattar inte du snackade med honom i hans set-vila men han blev ändå förbannad? vilken konstig typ, skaplig roid-rage

Nej, jag sade ingenting och han körde superset (jag visste inte vad det var för något – vilket är naturligt för nybörjare). Han sa något i stil med att jag såg skitnödig ut och blev jättearg..

Flessa wrote:
    Tål man inte svett bör man inte vistas på gym/träningsanläggningar. Är ju som att gå på Gayclub ifall man är homofob typ.

Det är väl för fan inte svetten man bryr sig om utan bakterierna, inte så kul o bli sjuk stup i ett. Idiot

dilldipparn wrote:
    Det är väl för fan inte svetten man bryr sig om utan bakterierna, inte så kul o bli sjuk stup i ett. Idiot

Då tycker jag att du ska investera i en skyddsdräkt och sluta slicka på folk som tränar, hur fan skulle man kunna bli sjuk av att människor svettas? visst att man svettas ut toxiner men tanken på att virus etc skulle flyga på dig för att snubben på cross trainern bredvid lyckas få upp en svett verkar tämligen låg. Rätta mig gärna om jag har fel men det låter ju sjukt ifall svettande människor är dagens ”leppers”

En 75 åring typ som väger säkert 130 kg ( i fett ) ser jag lite då och då. Han tränar alltid ”korsryggen” typ good mornings fast i maskin. Han ligger lixom på sidan och gör säkert 80 reps sen byter han sida och gör samma sak.

Ludde93 wrote:
    En 75 åring typ som väger säkert 130 kg ( i fett ) ser jag lite då och då. Han tränar alltid ”korsryggen” typ good mornings fast i maskin. Han ligger lixom på sidan och gör säkert 80 reps sen byter han sida och gör samma sak.

Strongt gjort tycker jag.

Grupp 19 åriga kompisar som står och pratar och leker med mobilen samt blockar vägen för en som ska gå till en maskin. Sedan personer som tror man tar jätte lite i bänkpress för 10kg vikterna är jätte små jämfört mot 15kg vikterna även fast dem inte väger så mycket. Då kom en som är 3 år äldre än mig och ska ta det jag tog och han fick inte upp den från stången xD

Ja men han får ju inte direkt ut något av det

dilldipparn wrote:
    Jo men det är många som inte gör det efter sig, och det kommer det alltid vara. Och det spelar ingen roll om man är svettig eller ej, man sprider sina bakterier i vilket fall som helst. Så att rengöra grejerna före och efter man använder dom ser jag inget fel i.

Ja kommer alltid att finnas äcklilga männsikro det är jag medveten om.. då är det tur att det bland dessa äckelpäcklena finns männikor som gör rent efter andra=)

Idag mötte jag en ny sak jag irriterar mig på:D

Folk som tar med sina barn till gymmet och låter dom fly vind för våg..
    Försökte träna idag inne i stretschrummet men gick sisådär med en 7 årig tjej som stod vid örat och babblade i ett!

Tåålamood, tålamod fick man tänka=)

Blobas wrote:
    Ja kommer alltid att finnas äcklilga männsikro det är jag medveten om.. då är det tur att det bland dessa äckelpäcklena finns männikor som gör rent efter andra=)

Idag mötte jag en ny sak jag irriterar mig på:D

Folk som tar med sina barn till gymmet och låter dom fly vind för våg..
    Försökte träna idag inne i stretschrummet men gick sisådär med en 7 årig tjej som stod vid örat och babblade i ett!

Tåålamood, tålamod fick man tänka=)

Om jag vore dig skulle jag träna hemma istället:ike:

Jag stör mig på barn, som följt med sin biffiga far till gymmet, som leker ”inte nudda mark” och måste ta sig förbi mig via gummimattan som jag står och frivänder på, mitt under ett set. :aggresiv:

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 935 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.