Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2010 at 15:49 #288645Anonym anvandareMemberFortress wrote:Har kommit på att jag stör mig rätt kraftigt på snorungar som tränat endast någon månad och redan tror de vet det mesta om träning och kost. Börjar prata om att prioriteringsträna fast de borde ägna sig åt basövningar för hela kroppen. Springer runt och försöker lära andra hur de ska göra fast de saknar kunskap. När man är hygglig och försöker hjälpa dem lyssnar de inte ett skit. Som tur är så är detta inte allt för vanligt förekommande. De flesta nybörjare tar tacksamt emot råd och hjälp.
Detta förekommer ju inte endast på gymmen men värt att nämna.
En Bengt Frithiofsson på den!!! 5000 solar och en badstrand!
31 januari, 2010 at 00:28 #288646Anonym anvandareMemberSer att några stör sig på att folk har keps på sig inne i gymmet men för min egen del så kör jag det ibland, inte någon som denna:
[img=http://tusenpekpinnar.files.wordpress.com/2008/09/keps.jpg]Utan en sådan här kör jag med, tycker det fungerar sjukt bra när man skiter i alla andra inne på gymmet och kan fokusera stenhårt på sig själv. Ett slags tunnelseende om man nu har böjt skärmen ordentligt och inte som i den övre bilden…[img=http://www.rollersmc.se/articleImages/1266/KepsSvart.jpg]Finns säkert ni som också tycker att den typen av kepsar är fel eller över huvudtaget någon huvudbonad. Aja, smaken är som baken.
31 januari, 2010 at 00:43 #288647Anonym anvandareMemberFolk som doftar ammoniak under armarna redan innan de har börjat sitt pass-och går i linne så att odörerna riktigt ska spridas vida omkring i allas näsor. Det är skillnad på nysvett och svett som har börjat möggla-:evil:
31 januari, 2010 at 01:07 #288648Anonym anvandareMembermyggis wrote:Folk som doftar ammoniak under armarna redan innan de har börjat sitt pass-och går i linne så att odörerna riktigt ska spridas vida omkring i allas näsor. Det är skillnad på nysvett och svett som har börjat möggla-:evil:Tänk inte bara på dig själv! :frust:
Tänk även på stackarna som har sådan energibrist att de luktar ammoniak!!!31 januari, 2010 at 05:53 #288649Anonym anvandareMemberFolk som inte vet vad de pratar om som försöker lära mig hur det går till.
Folk som talar högljudt om att jag preppar (vilket jag verkligen inte gör).
Folk som kommer till gymmet för att prata. Mingla gör man på krogen, shut the fuck up and train!
Störde mig på en kille för 2 veckor sen som körde med hantelparet jag behövde.
Jag frågade:
-Har du mycket kvar, eller kan jag köra emellan?
-Jag ska bara köra igenom det sista direkt.
Vad bra tänkte jag. Då får jag vikterna efter det här setet.
Idioten körde minst 6 set till under 5-10 min.
Efter att ha väntat några minuter i onödan så blev jag förbannad och slängde upp tyngre vikt än jag borde kört på. Det gick pga ilskan.Ps. Mitt gym hade inte fått in alla hantlar än, så det var väldigt stora hopp emellan vikterna.
31 januari, 2010 at 09:18 #288650Anonym anvandareMemberStjarnan wrote:Jadu det undrar jag med. Därför jag blir irriterad. På gymmer jag tränar på har vi gjutna vikter så det låter som en kyrkklocka varje gång också :yikes:Note. Dom flesta kallar det militärpress när man kör stående/sittande med stång (annars kallas det hantelpress), kan ju bli svårt att slå ihop vikterna då.
Men det kallas även militär press med hantlar (dumbbell military press)31 januari, 2010 at 11:05 #288651Anonym anvandareMemberStör mig på dom som inte plockar undan efter sig.
1 februari, 2010 at 10:45 #288652Anonym anvandareMemberStör mig på alla som tränar i tofflor. Inte nog med det så drar dom fötterna längs marken när dom går. Stör mig också på folk som vill prata och vara sociala med mig trots att jag bestämt visar med mitt kroppsspråk och mina hörlurar att jag inte är intresserad.
På gymmet tränar man och inget annat.1 februari, 2010 at 11:03 #288653Anonym anvandareMemberDannyN wrote:Stör mig också på folk som vill prata och vara sociala med mig trots att jag bestämt visar med mitt kroppsspråk och mina hörlurar att jag inte är intresserad.
På gymmet tränar man och inget annat.Du kanske har ett bäbysött ansikte som drar till dig många blickar från äldre män?
1 februari, 2010 at 11:04 #288654Anonym anvandareMemberStör mig och stör mig…
Det finns en såkallad ”PT” där jag för tillfället tränar, denna kör precis samma program för
varje kund, det är alltså inga introduktioner vi talar om. Utan det är kunder som betalat för
en individuellt anpassad träning. De får istället en timma med en pinne i ett hörn utav lokalen.
Samma program oavsett kund. Tycker synd om kunderna.1 februari, 2010 at 12:43 #288655Anonym anvandareMemberMjao wrote:Du kanske har ett bäbysött ansikte som drar till dig många blickar från äldre män?Vad va det för jävla kommentar. Håll dig till tråden å lägg ner å försök provocera 👿
1 februari, 2010 at 14:54 #288656Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Tror inte att det är PT:s du menar, eller? Värkar mer som om du menar typ en standrard Friskis&Svettisutbildad så kallad ”styrketräningsinstruktör” som har gått F&S egen ”utbildning” över en helg typ.. De brukar kunna lika mycket som de gamla tanter na som brukar stå i deras receptioner..Okej, fast när jag skriver PT så skriver jag förkortningen för Personlig Tränare. Jag skrev inte, jag citerar –
”standrard Friskis&Svettisutbildad så kallad ”styrketräningsinstruktör”.Här är deras egen beskrivning utav just denna PT (Som i Personlig Tränare)
Jag heter *** är 26 år och jobbar som personlig tränare och danspedagog.
Jag har en bakgrund som professionell dansare och…
Tillsammans lägger vi upp en träningsform som passar dina förutsättningar,
önskemål, framtida mål och som är anpassat efter hur mycket tid du vill och kan lägga… bla bla bla…Utbildning/Erfarenhet
Fustra Functional Moves – Certified personal trainer
Erfarenhet av att konstruera gruppträningsprogram,
vilka har gått på flertalet gym runt om i GBG
Pilatesboll
Inspiratör
Gruppträningsinstruktör i bla. Afro, PM, Funk.styrka, Coreboll
Pedagogik och ledarskap
Balettakademien – professionell dansutbildning
Landslagsmedlem Lindy HopPå dess bifogade bild står en tant och håller i den förbannade pinnen t.o.m…. Inspiratör dessutom…
1 februari, 2010 at 15:07 #288657Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Värkar= Smärta bara så du vet.
1 februari, 2010 at 15:09 #288658Anonym anvandareMemberPontus_H wrote:Okej, fast när jag skriver PT så skriver jag förkortningen för Personlig Tränare. Jag skrev inte, jag citerar –
”standrard Friskis&Svettisutbildad så kallad ”styrketräningsinstruktör”.Här är deras egen beskrivning utav just denna PT (Som i Personlig Tränare)
Jag heter *** är 26 år och jobbar som personlig tränare och danspedagog.
Jag har en bakgrund som professionell dansare och…
Tillsammans lägger vi upp en träningsform som passar dina förutsättningar,
önskemål, framtida mål och som är anpassat efter hur mycket tid du vill och kan lägga… bla bla bla…Utbildning/Erfarenhet
Fustra Functional Moves – Certified personal trainer
Erfarenhet av att konstruera gruppträningsprogram,
vilka har gått på flertalet gym runt om i GBG
Pilatesboll
Inspiratör
Gruppträningsinstruktör i bla. Afro, PM, Funk.styrka, Coreboll
Pedagogik och ledarskap
Balettakademien – professionell dansutbildning
Landslagsmedlem Lindy HopPå dess bifogade bild står en tant och håller i den förbannade pinnen t.o.m…. Inspiratör dessutom…
Är jag totalt dum i huvudet eller lider av deffhjärna nu…men var i texten står det att personen har utbildning/erfarenhet av styrketräning,anatomi eller liknande?
Ser bara massa erfarenheter/utbildningar från dansens olika hörn
Om så är fallet är de ju rätt åt kunden i fråga att inte ens kolla upp personen man ber om hjälp
Sen är det dels rätt sjukt att gymmet tillåter personen ”hjälpa” med styrketränings delen
1 februari, 2010 at 15:15 #288659Anonym anvandareMemberRad nummer nio.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.