Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2010 at 15:17 #288660Anonym anvandareMember
[quote=”Pontus_H;914442
[B”]Utbildning/Erfarenhet[/B]
Erfarenhet av att konstruera gruppträningsprogram,
[/quote]Är det den raden du syftar på?
Edit: såg nu att det lär vara den över ”Functional moves” Låter dock som dans stuk på den personliga träningsutbildninge?
1 februari, 2010 at 16:28 #288661Anonym anvandareMemberStör mig som så många andra på att vissa inte har lust att hänga tillbaka vikterna efter sig! Så jäkla jobbigt när man går fram till en maskin eller bänkpress och de är kvar vikter- först vet man ju inte om nån ”kör” där och bara paxat maskinen medans denne gått iväg för att dricka vatten/gått på toa lr så, oftast är de bara nån som inte orkat ta bort vikterna:frust:
Och 2 killar i 17-18 års åldern som är riktigt tuffa, ser alltid arga ut som fan och bröstar upp sig som värsta tupparna. Så den coolaste av dom skriker som om han ville spöa sin kompis, för att peppa han genom övningarna:D
Störande och lite kul på samma gång
8 april, 2010 at 11:34 #288662Anonym anvandareMemberfredrik92a wrote:Fast nej, blää.:yikes:ursäkta?!
-Vad gör du på ett gym? Och dessutom -vad gör du ”här”?!!!
Nu blev jag upprörd! Jag stör mig på väldigt få saker inne på gymmet eftersom att jag brukar TRÄNA och FOKUSERA när jag är där… Men UTANFÖR gymmet kan jag bli oerhört upprörd över människors kommentarer angående ”muskelbyggare” (allt från att man kan ana en biceps till en bodybuildare) -speciellt din kommentar Fredrik. Tack för den! Bläa ingen människa -oavsett vad det gäller -som gör sitt liv meningsfullt med saker som han/hon trivs med. Gör inte det!! :nono:8 april, 2010 at 11:58 #288663Anonym anvandareMemberFolk som knappt tränar men ändå är experter, det rör mig inte mycket men skall man upplysa mig om det gång på gång som tär det sakta ner mitt fragila psyke.
Exempelvis när tjocka killen dyker upp en gång per månad på gymmet och frågar om man vill ha hjälp för han är faktiskt utbildad PT, säger åt en att flyes är överkurs, att femmor (reps per set) inte bygger några muskler då 6-8reps är intervallet i någon slags universiell lag osv osv… stör mig inte så mkt skall väl erkännas, men jag blir lite matt/trött.
8 april, 2010 at 13:39 #288664Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Folk som knappt tränar men ändå är experter, det rör mig inte mycket men skall man upplysa mig om det gång på gång som tär det sakta ner mitt fragila psyke.Exempelvis när tjocka killen dyker upp en gång per månad på gymmet och frågar om man vill ha hjälp för han är faktiskt utbildad PT, säger åt en att flyes är överkurs, att femmor (reps per set) inte bygger några muskler då 6-8reps är intervallet i någon slags universiell lag osv osv… stör mig inte så mkt skall väl erkännas, men jag blir lite matt/trött.
Ha, ha….förstår det. Som en bimbo som bara gjorde tre kvarts reps i varje övning (World Class gym) och skulle lära mig när jag gjorde fulla ROM i min set att jag ”were cheating). Hela gymmet garvade när de hörde henne…..
8 april, 2010 at 14:08 #288665Anonym anvandareMembersusannajohansson wrote:ursäkta?!
-Vad gör du på ett gym? Och dessutom -vad gör du ”här”?!!!
Nu blev jag upprörd! Jag stör mig på väldigt få saker inne på gymmet eftersom att jag brukar TRÄNA och FOKUSERA när jag är där… Men UTANFÖR gymmet kan jag bli oerhört upprörd över människors kommentarer angående ”muskelbyggare” (allt från att man kan ana en biceps till en bodybuildare) -speciellt din kommentar Fredrik. Tack för den! Bläa ingen människa -oavsett vad det gäller -som gör sitt liv meningsfullt med saker som han/hon trivs med. Gör inte det!! :nono:Vad jag gör på ett gym? Jag tränar.
Vad jag gör här på forumet? Läser folks tränings journaler och tittar runt i olika tråder och snackar med folk.
Bara för att jag tycker, kan citera från axons blogg här, att ”Kvinnlig kroppsbyggning är inte en sport – det är en psykisk störning enligt mig.”
Så betyder ju inte det att jag inte kan trivas med att lyfta vikter på ett gym?
Att se en kvinna/tjej med mer muskler än normalt är något av det fulaste och mest oattraktiva jag vet, sen är ju bilderna på just axons blogg extrema fall, och det var just det jag tänkte på när jag läste ”Kvinnlig bb”, så jag tar absolut inte tilbaka min mening ”Fast nee, blääh”, för det är exakt så jag tycker.
Kunde ju formulerat den bättre men gjort är gjort.Edit; nu är ju detta väldigt OffT, vill du diskutera mer så feel free att skicka ett Pm.
8 april, 2010 at 14:12 #288666Anonym anvandareMembernej jag vill inte diskutera mer med dig.
8 april, 2010 at 14:18 #288667Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:vadå man får väl tycka vad man vill? det är nog ganska många tränande/byggande killar som själva tycker att BB tjejer/kvinnor är ”blä” men kanske inte vågar säga det?1plus
8 april, 2010 at 14:22 #288668Anonym anvandareMemberFår nog lov att hålla med. Det är väldigt oattraktivt just för att (detta är MIN åsikt) att muskler på en kvinna ser maskulint ut. Vilket i sig är naturligt med testosteronet.
Men som sagt, det är en helt annan sak. Det kanske man skulle kunna starta en tråd om.
8 april, 2010 at 14:23 #288669Anonym anvandareMemberJag måste dock göra ett inlägg i denna diskussion ang kvinnlig kroppsbyggning och dess avanser. Dett forum är ett bodybuidingsforum i grund och botten för båda könen. Tidningen Body fokuserar på tävlandes bodybuilders och det har varit grunden genom åren utan avkall på kön eller muskelmassa. Sedan att majoriteten är motionärer här på foumet och läsare av tidningen för att få inspiration och råd ang sin träning är en helt annan sak. Men att fördöma grunden samt kön för en viss del av denna sport som detta forum står för är högst egendomligt. Även om åsikten är fri. Men hyser man sådan agg mot en del av sporten så kanske man inte borde vara här eller läsa tidningen. Jag skulle personligen läxa upp någon här om en motionär ansåg att min träning/byggning var grotesk!
8 april, 2010 at 14:30 #288670Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jag måste dock göra ett inlägg i denna diskussion ang kvinnlig kroppsbyggning och dess avanser. Dett forum är ett bodybuidingsforum i grund och botten för båda könen. Tidningen Body fokuserar på tävlandes bodybuilders och det har varit grunden genom åren utan avkall på kön eller muskelmassa. Sedan att majoriteten är motionärer här på foumet och läsare av tidningen för att få inspiration och råd ang sin träning är en helt annan sak. Men att fördöma grunden samt kön för en viss del av denna sport som detta forum står för är högst egendomligt. Även om åsikten är fri. Men hyser man sådan agg mot en del av sporten så kanske man inte borde vara här eller läsa tidningen. Jag skulle personligen läxa upp någon här om en motionär ansåg att min träning/byggning var grotesk!Men det är ju en åsikt, eller hur? Sedan om man tar det som ett personangrepp eller inte är en annan sak. Som tjejen som skrev på förra sidan som sysslade med bodybuilding. Men detta handlar ju mest om vad man tycker är attraktivt och inte, men jag skulle nog kunna med största säkerhet säga att majoriteten finner kvinnlig bodybuilding oattraktivt för att det är maskulint.
Ska understrykas att jag inte smutskastar sporten i sig, det är ju bara en sport och ett intresse som man sysslar med som vilken sport som helst.
8 april, 2010 at 14:31 #288671Anonym anvandareMemberOk, nu är jag en ungdom och förstår inte helt uttrycket ”Hyser agg”, så förklara gärna.
Sen har väl alla killar som tycker kvinnliga BBs är oatraktiva lika stor rätt att titta runt på just dom delarna av forumet som inte visar just den delen av sporten som alla andra?
Lika mkt som jag läser body rätt flititgt men jag stannar ju inte upp och studerar bilderna på den kvinnliga delen av olika tävlingar.Edit; Nuu är de väldigt off topic, tror nu banne mig jag skapar en tråd om frågan.
8 april, 2010 at 14:31 #288672Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jag måste dock göra ett inlägg i denna diskussion ang kvinnlig kroppsbyggning och dess avanser. Dett forum är ett bodybuidingsforum i grund och botten för båda könen. Tidningen Body fokuserar på tävlandes bodybuilders och det har varit grunden genom åren utan avkall på kön eller muskelmassa. Sedan att majoriteten är motionärer här på foumet och läsare av tidningen för att få inspiration och råd ang sin träning är en helt annan sak. Men att fördöma grunden samt kön för en viss del av denna sport som detta forum står för är högst egendomligt. Även om åsikten är fri. Men hyser man sådan agg mot en del av sporten så kanske man inte borde vara här eller läsa tidningen. Jag skulle personligen läxa upp någon här om en motionär ansåg att min träning/byggning var grotesk!Tack snälla snälla människa Jag trodde att BODYS forum och medlemmar var en fristad från ”muskel-mobbing”.. Jag tänkte att alla medlemmar här har något gemensamt -viljan att träna och uppnå resultat. Men tydligen inte. Bra skrivet av dig! Nu kan mina fingrar sluta skaka av ilsk adrenalin
8 april, 2010 at 14:34 #288673Anonym anvandareMemberhåller oxå med er att kvinnliga bodybuilders är oattraktiva
8 april, 2010 at 14:37 #288674Anonym anvandareMembersusannajohansson wrote:Tack snälla snälla människa Jag trodde att BODYS forum och medlemmar var en fristad från ”muskel-mobbing”.. Jag tänkte att alla medlemmar här har något gemensamt -viljan att träna och uppnå resultat. Men tydligen inte. Bra skrivet av dig! Nu kan mina fingrar sluta skaka av ilsk adrenalinHerregud människa, en fri åsikt är inte ”muskel mobbing.”
Var platsar min åsikt om just kvinnlig muskel byggning om just inte på ett muskel byggar forum. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.