Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2012 at 22:29 #289050Anonym anvandareMemberQuote:Jag tror folk på gymet stör sig på mig. Jag skriker ordentligt när jag lyfter. Kollar pumpen i spegeln osv.
Det skulle då inte göra mig någonting, tvärtom. Jag blir nästan lite glad då jag hör en massa frust, stånk, vrål och avgrundsbröl, det hör liksom hemma på ett gym.
Jag blir även glad (fast på ett mer fnittrigt vis) när jag ser killar som njuter av att betrakta sin egen spegelbild. Vet inte om det var direkt så du menade men ibland ser man vissa som verkligen ser ut att tycka att dom är guds gåva till kvinnosläktet då dom knappt kan gå förbi en spegel utan att småpluta med munnen samtidigt som dom spänner sin biceps.
26 januari, 2012 at 22:46 #289051Anonym anvandareMemberholma82 wrote:Jag tror folk på gymet stör sig på mig. Jag skriker ordentligt när jag lyfter. Kollar pumpen i spegeln osv. Tar ingen skit av fjollor på gymet osvjag stör mig redan nu på dig tack vare din kommentar
Däremot bryr jag mig inte om folk tar i och skriker till.
26 januari, 2012 at 22:48 #289052Anonym anvandareMemberKänns konstigt att inte störa sig på något längre, när man bytt till ett bättre gym med mindre folk. Friskis är ju kaos, fyfan där störde man sig på det mesta. Men nu är det ingeting, kommer knappt ihåg sist jag störde mig på någon i gymmet. Man släpper det där efter ett tag och skiter i alla andra bara och kör sitt egna race och oftast är allt jag kör ledigt så man slipper köa och fråga en massa. Det enda är när folk lämnar kvar hantlar och vikter, men det händer inte så ofta.
26 januari, 2012 at 23:15 #289053Anonym anvandareMembersnoozarn wrote:Känns konstigt att inte störa sig på något längre, när man bytt till ett bättre gym med mindre folk. Friskis är ju kaos, fyfan där störde man sig på det mesta. Men nu är det ingeting, kommer knappt ihåg sist jag störde mig på någon i gymmet. Man släpper det där efter ett tag och skiter i alla andra bara och kör sitt egna race och oftast är allt jag kör ledigt så man slipper köa och fråga en massa. Det enda är när folk lämnar kvar hantlar och vikter, men det händer inte så ofta.Hehe jo jag brukar också kunna koppla bort alla andra men när det sitter en 16åring på bänken bredvid och skriker LIGHT WEIGHT BABY när han gör hantelpressar med 12kg hantlarna med polaren bakom så skrattar man bara och säger ja det där är light weight men efter ett x antal gånger vill bara lappa till fånen.
26 januari, 2012 at 23:46 #289054Anonym anvandareMemberGober wrote:jag stör mig redan nu på dig tack vare din kommentarDäremot bryr jag mig inte om folk tar i och skriker till.
Bra du inte stör dig på de då. För de gjorde de på sportlife 😮 som fjollor menar ja folk som har tränat på gymet längre o därför tror de kan göra va de vill :@ kör på hardcoregym i grannstaden.
27 januari, 2012 at 03:57 #289055Anonym anvandareMemberfredrik92a wrote:Keps på gymmet kan jag stolt säga att jag aldrig haft, förstår mig inte på vrf man skall svetta ner den.har alltid en träningskeps fast endast för att inte få hår i ögonen
27 januari, 2012 at 15:51 #289056Anonym anvandareMemberJag stör mig inte så mycket, blir mest förvånad över den monumentala dumhet som finns hos en del. Såg en kille som körde dips med ett rörelseutslag på mellan 5-10cm, tänkte inte så mycket på det, men sen hänger fågelholken på sig en 10kg skiva och kör, då med en knappt märkbar böj i armbågen. Kunde inte hålla tillbaka ett skratt när jag såg han hänga på sig skivan.
Sen undrar jag, ni skriver att det är gymetikett att hänga tillbaka vikterna efter sig, hur kommer det sig då att INGEN gör det där jag tränar? En del lägger inte ens hantlarna tillbaka i hantelstället efter sig!27 januari, 2012 at 17:53 #289057Anonym anvandareMemberDjaanii wrote:Jag stör mig på en snubbe som, när han passar sin kompis, skriker: ”EN REPS TILL ANNARS KNULLAR JAG DIN MAMMA!”. Blir sådär lagom drygt efter ett par set.En på gymmet räknar reps högt. 50års åldern grov som fan, stark som få.
Det utspelar sig som följer: EEEETT; TVÅÅÅÅÅÅ, TREEEEE, FYYYYYRAAA, FEEEEEEM, SEEEEEEEEX, SJUUUUUUU, ÅTTAAAAAAAA, NIIIIIIIIIOOOOOO, och istället för TIIIIOOOOOO! så skriker han alltid HEEEEEELVEEEEEEETEEEEEEEEE!
Men jag tycker det är skitkul. Han förgyller hela min dag.
27 januari, 2012 at 19:32 #289058Anonym anvandareMemberAndreBerglund wrote:Jag stör mig på pojkarna som dricker Redbull på gymmet.Varför? Lite snabba kolhydrater, taurin och koffein.
Förövrigt, stör mig inte på någon alls skulle jag vilja säga.
Såvida du inte beter dig dumt, slänger hantlar omkring dig och riskerar andras säkerhet.Men: Häng tillbaka saker där dom var, snälla.
27 januari, 2012 at 22:35 #289059Anonym anvandareMemberKan bli lite fundersam över folk som är på gymmet och mest tränar munlädret.
28 januari, 2012 at 00:47 #289060Anonym anvandareMemberSammy wrote:En på gymmet räknar reps högt. 50års åldern grov som fan, stark som få.Det utspelar sig som följer: EEEETT; TVÅÅÅÅÅÅ, TREEEEE, FYYYYYRAAA, FEEEEEEM, SEEEEEEEEX, SJUUUUUUU, ÅTTAAAAAAAA, NIIIIIIIIIOOOOOO, och istället för TIIIIOOOOOO! så skriker han alltid HEEEEEELVEEEEEEETEEEEEEEEE!
Men jag tycker det är skitkul. Han förgyller hela min dag.
Finns alldeles för få sådana! :emo-thumb
De brukar även vara bra på att ta de som inte plockar undan efter dig i öronen!28 januari, 2012 at 09:03 #289061Anonym anvandareMemberJag stör mig på alla fighters på gymmet. Massa Skuggboxning och korta sparkar.
28 januari, 2012 at 16:21 #289062Anonym anvandareMemberTkre de e fjantigt att folk ska grymta o vråla när de handlar om ”små” vikter ex. killen som aldrig kör ben o få för sig att testa på knäböj o kör på 60 kg o stönar för de gör så ont inte ok. vore ok om han lade på 130 kg o vrålade
28 januari, 2012 at 23:21 #289063Anonym anvandareMembersultanen87 wrote:Tkre de e fjantigt att folk ska grymta o vråla när de handlar om ”små” vikter ex. killen som aldrig kör ben o få för sig att testa på knäböj o kör på 60 kg o stönar för de gör så ont inte ok. vore ok om han lade på 130 kg o vrålade1. handlar inte om hur mkt vikt man tar, utan hur man tar det.
2. 60kg är kanske lite för dig men för personen är det i jämförelse med din 130kg.
29 januari, 2012 at 07:17 #289064Anonym anvandareMemberKan bara komma på en person som jag bemödat mig att störa mig på, bedöm själva om det var motiverat:
Man kan träna nacke genom nackcurls utan sk. nackhuva genom att trä fast en vikt i ett rep med en bit trädgårdsslang över (vanligt bland thaiboxare) eller en dragrem och bita fast i änden, därefter luta si frammåt och curla.
Att man irriterar sig på folk som pratar med en under pågående lyft har ju framgått tidigare i tråden. Denna person valde att fråga mig om ”jag vara klar snart” då jag:
1: gjorde en övning som kräver koncentration pga den uppenbara skaderisken
2: för helvete hade tänderna ihopbitna för att hålla vikten!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.