Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2009 at 12:37 #288285Anonym anvandareMemberWorkOutBuddy wrote:Du borde ha sagt ”jag hörde det där” och sedan fortsatt träna. Hade varit kul
hehe har du rätt i faktiskt
26 juli, 2009 at 12:43 #288286Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Fattar inte hur svårt det är att plocka av vikterna efter sig!![img=http://forum.p-log.se/images/smiles/icon_axe.gif]Fattar inte hur svårt det kan vara att tvätta träningsoverallen med jämna mellanrum!! Ja, du med den röda äckliga svettigt fräna stinkande overallen!! [img=http://forum.p-log.se/images/smiles/woohoo.gif]håller med! måste rensa för att kunna träna, så sjukt störande 👿
26 juli, 2009 at 13:00 #288287Anonym anvandareMemberStör mig på folk som bryr sig om och stör sig på vad andra tränar med för kläder
26 juli, 2009 at 13:00 #288288Anonym anvandareMemberStör mig inte nästan aldrig på människor på gymmet, alla har brister och egenheter. Kan faktiskt vara lite kul med folk som går lite utanför ”normen för hur man ska vara för att inte sticka ut”, det kan förhöja gymupplevelsen. Exempel på det var en snubbe på ett gym som jag tränade på som trodde han var John Rambo, skojar inte. Han klädde sig precis som honom på gymmet och hade samma kaluffs som Rambo. Varje gång innan han började träna spände han sitt röda svettband runt huvudet i spegeln samtidigt som han kunde flexa sig. Såndana killar kan faktiskt vara jävligt underhållande mer än störande.
Däremot när människor gör direkta fel som går emot etikettregler eller gymregler. Tex att inte plocka bort efter sig, eller inte torka bort svettpölen på bänken, men detta fattar de flesta. Sedan är det drygt när folk smäller ner hantlar eller stänger så det känns som hela byggnaden ska kolappsa, mycket påfrestande för öronen.26 juli, 2009 at 13:22 #288289Anonym anvandareMemberChrillkill wrote:Sedan är det drygt när folk smäller ner hantlar eller stänger så det känns som hela byggnaden ska kolappsa, mycket påfrestande för öronen.Efter några reps med riktigt tunga skrot hantlar kan det vara aningen svårt att försiktigt och varsamt lägga ner dom som om det vore fågelungar,, det är trotts allt ett gym där man lyfter skrot.. stoppa in öronproppar och ta på dig mjuka tofflor!
fan vad vissa har tid och energi framför allt intresse över till att störa sig på andra! hehe är ni så bittra? :devil:
26 juli, 2009 at 13:42 #288290Anonym anvandareMemberhaha…jo förvisso att man inte kan hantera dem som fågelungar alltid. Men många gånger skiter folk i detta o slänger hantlarna ifrån sig lite för vårdslöst TYCKER JAG. Men om jag får citera mig själv så sa jag att det var ”drygt” och inte ett direkt fel. Och ja..Real…öronproppar är nästan alltid med.
26 juli, 2009 at 15:27 #288291Anonym anvandareMemberdet värsta som finns är när gammla gubbar som kastar upp vikterna kommer fram till en o gapar o skriker om att man inte kör tillräkligt strikt sånt stör mig.
26 juli, 2009 at 16:11 #288292Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Problemet är många gånger att de personer som tycker att andra gör fel och har ett behov av att påpeka det ofta gör fel själva vad gäller teknik. Har sett väldigt många exempel på det, som sagt, finns en på varje gym.Sen är ju frågan vad som är rätt och vad som är fel ibland, vad som är rätt för den ena personen behöver inte nödvändigtvis vara det för den andra personen.
Mvh
Robert LiljaJag skulle nog säga att jag aldrig stör mig hur folk utför en övning. Utom en gång. Då var det en man runt 50 som hade lastat på runt 400 KG på benpressen och körde med ett rörelseomfång på cirka 5 cm, då kände jag att jag var tvungen att påpeka att det inte var en bra idé.
I övrigt så bryr jag mig inte om nåt speciellt. Att det smäller lite på ett gym får man tåla, men att nån luktar enormt mycket svett kan vara jobbigt om dom är precis bredvid. Sen om nån sitter för länge vid en maskin får man väl fråga om man kan köra emellan eller så får man vara lite flexibel och köra en annan/snarlik övning. Det jobbigaste är när folk inte tar bort vikterna efter sig.
26 juli, 2009 at 16:13 #288293Anonym anvandareMemberChrillkill wrote:haha…jo förvisso att man inte kan hantera dem som fågelungar alltid. Men många gånger skiter folk i detta o slänger hantlarna ifrån sig lite för vårdslöst TYCKER JAG. Men om jag får citera mig själv så sa jag att det var ”drygt” och inte ett direkt fel. Och ja..Real…öronproppar är nästan alltid med.Ja det får du Chrillkill .. Nej vem har sagt att det skulle vara ett fel eller rätt? Haha :devil:
26 juli, 2009 at 19:20 #288294Anonym anvandareMemberGym är till för träning och när jag ser folk i vinterutrustning i gymmet lallandes med en hantel och bara tar plats på alla maskiner blir jag irriterad. Bytt gym 2 ggr pga alla tomtar som ”tränar” i dun jacka, handskar (vadderade vinterhandskar) Cat kängor…
Folk som måste hävda sig på gymmet och kommentera alla andra, även viskningar kan skrämma bort många. Tycker att alla ska kunna känna sig säkra när dom tränar och är man ny så lyfter man inte 100kg i bänken. Vet flera som inte vågar träna för dom skäms över dom vikter dom lyfter.
Grundläggande hygien är också något jag tycker man borde kunna kräva. Gym ska lukta LITE svett det hör liksom till men när man ser på snubben att han inte tagit en dusch på tre dagar och det inte går att vara i närheten för att det luktar surt så får det fan va nog. Kiss doft och gamla blöta träningskläder som inte blivit vädrade är också något som borde bannlysas.
I grunden allt som förstör andras träning stör jag mig på. Sen skiter jag i hur folk vill träna själva så länge det inte förstör för någon annan.
26 juli, 2009 at 19:49 #288295Anonym anvandareMemberHatar söndagar med stor passion, är farligt mycket löst pack på gymmet dessa dagar. Kommer här efter garanterat idka vila på söndagar.
Idag var det storslagen underhållning, självaste ”tomtefar” var på besök. Har aldrig sett en person som varit så vilsen som denna man. Jag brukar sällan störra mig på folk i gymmet. Men idag var fan i mig droppen. Det var inte hans idotiska frågor, utan hans beteende som fick mig undra om detta var en patient från ett mentalsjukhus. Mannen spenderade säkert 90% av passet att stirra på kvinnor i lokalen. Nästan som om han aldrig sett något liknande. Vill inte veta hur äcklade de tjejerna måste ha känt sig.
Det allra värsta var när ”tomtefar” såg att jag hängde på 2.5kg extra i cabelcrossen. Han ställer sig en halvmeter ifrån mig, skymmer hela min sikt i spegeln och glor på mig. Kör klart setet, går och dricker lite vatten. Sedan när ”tomtefar” ser mig igen drar han på fullt magasin och 2.5kg extra. För att sedan hänga hela sin egna vikt och hopp/jucka ned vikten 1 gång. ”Tomtefar” säger stolt till mig;
– jaa, 2.5kg extra känndes du.Absolut värsta jag varit med om på ett gym :yikes:
26 juli, 2009 at 20:09 #288296Anonym anvandareMemberStör mig på allmänt dryga människor som tar onödigt mycket plats för sina övningar.Annars stör jag mig bara på att det är mycket folk
26 juli, 2009 at 20:20 #288297Anonym anvandareMemberMmmmm…kom på en till. Nötterna som tydligen måste ta upp hela knäböjs racket för att köra bicepscurl. Discobyggare…..
26 juli, 2009 at 20:49 #288298Anonym anvandareMemberGalet MrTraps!
Jag har precis bytt gym och än så länge är det minimala saker som jag stör mig på, discogymmare tex!
26 juli, 2009 at 20:59 #288299Anonym anvandareMemberSå kallade inne människor som tycker om att visa upp sig i sina flashiga träningskläder, och dom häftiga solbrillorna..
Stör mig oxå på folk som spänner sig så fort dom ser sin spegelbild, inte minst nör dom tar av sig kläderna offentligt.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.