Home › Forums › Allmänt om gymträning › Typer på gymet vi stör oss på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 juli, 2009 at 00:37 #288300Anonym anvandareMember
Brukar aldrig bli irriterad på folk, har bättre saker för mig. Däremot borde mobiler vara bannlysta från gymmet, finns inget så irriterande som en ringsignal med hög ton går igång bredvid mig när jag kör hantelpressar. Eller när jag väntar på att någon ska bli klar helt plötsligt tar fram en mobil och börjar sms’a utan att gå ifrån.
27 juli, 2009 at 11:06 #288301Anonym anvandareMembergymmaren wrote:jag stör mig egentligen inte på någon men jag undrar om jag vill köra biceps med en 20kg stång så finns det att välja på bänkpressens skivstång eller knäböjställningens,är man en discobyggare om man använder knäböjställningens skivstång då?
finns oftast bara en stång till varje.Beror självklart på gymmet och den utrustning som erbjuds. ”Discobyggare” var bara ett uttryck för min irritation över situationen. På gymmet där jag tränar finns gott om stänger så man behöver inte ta den i det stora racket men det finns dom som icke begriper det. Finns många tillfällen då det funnits lediga stänger men gubbarna ska nödvändigtvis stå inuti racket och utnyttja ”säkerhets stängerna” för att lägga stången på.
27 juli, 2009 at 13:39 #288302Anonym anvandareMemberVi har en kille på det gymmet som jag tränar på, han verkar störa sig något enormt på att jag inte vill köra med dom små stängerna… jag vill köra med den i det stora racket… de e gött å stå där inne i racket och verkligen utnyttja säkerhetsstängern.
Men vänta här nu…
27 juli, 2009 at 14:25 #288303Anonym anvandareMemberNic0 wrote:Jag stör mig på folk som inte hälsar tillbaka, Sen stör jag mig på folk som går in 4st i taget när 1av dom har medlemskort. Och även på folk som luktar så illa på gymet så man får uppstötningar.
Och så får jag inte glömma att jag stör mig lite på dom som kommer in på gymet en fredag vid 21 tiden iklädda ”fest kläder,kläder för utgång” kör ett bröst&biceps pass i dessa kläder, frågar om jag också ska ut ikväll. Och sen går dom direkt från gymet till krogen.Jag stör mig även på dom som sitter och tittar på när deras kompis tränar, vafan tränar dom inte själva för? Jag frågade en av dom en gång:
Nico: Är du intresserad av att börja träna ?
Snubben: Nej.
Nico: Varför inte, din kompis tränar ju?
Snubben: Det verkar tråkigt!
Nico: JAha, men att sitta här och titta på när din kompis tränar i 1h, är roligt då förstår jag?
Snubben: ……..
Nico: Du får betala för att gästträna.
Snubben betalade.Finns det verkligen sådana människor? Nu blir jag ju mörkrädd :ph34r:
27 juli, 2009 at 14:39 #288304Anonym anvandareMemberDet jag stör mig mest på är att folk inte tar av vikterna så att stängerna ser ut som bananer efter ett tag. 1 av 3 är rak, dem andra är böjda…
Har sagt till några ggr, men är jag på dåligt humör en dag och ser detta så blir jag nog förbannad, speciellt om det är nån som tränar ofta och borde veta bättre. Brukar inte göra nåt väsen av mig, men detta är fan störande.
Även när vissa ockuperar ett par maskiner och inte kör på den ena maskinen på över 5 min utan sitter och pratar med en polare vid den andra. När man sen frågar om han ska köra mer så säger han att han har ett par set kvar. Prata fan inte med polaren då utan kör ditt jävla träningspass istället.
Finns några discobyggare och andra som kommer dit i fina kläder, kör lite biceps och bröst, sen drar därifrån…
Är dock för det mesta rätt bra folk på gymmet. Tränar jag själv så pluggar jag in mp3 spelaren, gör det jag ska, skiter i folket på gymmet och drar därifrån. Det är det bästa
27 juli, 2009 at 14:44 #288305Anonym anvandareMemberPilla wrote:I grunden allt som förstör andras träning stör jag mig på. Sen skiter jag i hur folk vill träna själva så länge det inte förstör för någon annan.Precis. Dem får givetvis träna på sitt sätt. Må så vara om det är benpress med 5cm rörelse eller folk som slänger upp vikter osv, inte min träning som går åt helvete. Bara dem inte stör min träning och tar upp maskiner i onödan samt skiter i att dra av vikterna. Man är inte ensam på gymmet och ens morsa jobbar inte där.
27 juli, 2009 at 16:26 #288306Anonym anvandareMemberidag störde jag mig på en snubbe som hoppade mellan stationerna hela tiden
dra lite här, rycka lite här ,lyfta lite här igenfan parkera dig där du skall vara o kör färdigt dina övningar
27 juli, 2009 at 16:32 #288307Anonym anvandareMemberJag stör mig folk som inte kan, inte vill be om hjälp, och som tror de vet hur. Oftast är det samma person.
27 juli, 2009 at 16:47 #288308Anonym anvandareMemberJag stör mig nog inte, men jag gillar inte när folk kör med väldigt mycket vikt och helt fel utförande. Jag vill gå fram och hjälpa dessa, men ändå så känner man sig som en viktigpetter när man säger till. Jag gör det ju bara för att vara snäll.
Lite löjliga saker som att folk lägger/slänger ner vikterna och pratar i telefon gör inte mig något. Det är ett gym. Hanterar man mycket vikter så är den största skaderisken oftast på vägen ner, och inte under rörelsemomentum. Vet inte hur många gånger jag verkligen lagt ner vikten efter en hantelpress för att inte störa andra. Sträckte bicepsfästet när jag kom fel en gång, sen dess ”lägger” jag aldrig ner vikterna. Gillar inte ”personerna/personen” när man gör det kan dessa mycket väl komma fram och säga till mig. Jag utsätter inte mig själv för fara för att det står personer som lyssnar på lugna favoriter och tycker ett duns i en vadderad gymavdelning förstör deras musik. Helt okey att folk inte är lika seriöst som jag på gymmet, kan hålla med om att ibland blir det lite mer ”duns” än vad som är behövligt. Men jag är beroende utav att höra dessa vikter falla till golvet. Sen finns det ju extremexempel på folk som slänger vikterna.
Och absolut, jag respekterar om folk inte tycker som jag.
28 juli, 2009 at 23:57 #288309Anonym anvandareMemberDen här videon passar så ypperligt in i den här tråden!
[youtube=0qVJR4Pg9zU]29 juli, 2009 at 00:30 #288310Anonym anvandareMemberStör mig EXTREMT mycket på folk som håller snett. Dels för att jag oroar mig för att dom ska göra illa sig, men mest för att jag inte förstår hur man inte kan märka att man håller fel?
Såg idag till exempel, en kille stå i cabelcrossen och köra bröst, men stod ca 3 dm bredvid mittlinjen som finns i golvet. Därav blev hela rörelsen sned, vilket han inte alls tänkte på.
Det var en mindre sak, men när folk till exempel kör marklyft/bänkpress och håller stången snett, åh vad jag tycker det ser jobbigt ut.. Eller om nån som ska köra knäböj ställer sig och lyfter upp stången nån 2 dm bredvid mitten på den.Rekordet av dumhet var för någon månad sen, när en kille körde bicepscurls med ez-stång, och håll båda händerna vinklade åt samma håll. Alltså en hand inåt och en utåt, båda åt höger.
29 juli, 2009 at 00:31 #288311Anonym anvandareMemberSånt är ju bara kul ^^^^ =p
29 juli, 2009 at 00:35 #288312Anonym anvandareMemberKul att titta på när man vilar och har sig ja, men lycka till att fokusera för ett tungt lyft när nån står framför dig och kör böjar med 80% av vikten på ena sidan och resten på andra!
29 juli, 2009 at 07:33 #288313Anonym anvandareMemberStör mej i regel inte på folk, men en sak jag inte gillar är mysko folket hos oss som kommer kl 21,00 och ringer massa polare som efter en stund kommer och ”häger” i gymet i utekläder.
Om någon gör en övning fel bryr jag mej inte alls, dock så var det en tant i 50års åldern på gymmet som gjorde i princip alla övningar fel och såg ut att skada sig när som helst. Henne gick jag och sa till men hon blev faktiskt tacksam och frågade mig om ja kunde visa henne hur man ställer in maskinerna och utför övningarna
29 juli, 2009 at 12:46 #288314Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Stör mej i regel inte på folk, men en sak jag inte gillar är mysko folket hos oss som kommer kl 21,00 och ringer massa polare som efter en stund kommer och ”häger” i gymet i utekläder.Om någon gör en övning fel bryr jag mej inte alls, dock så var det en tant i 50års åldern på gymmet som gjorde i princip alla övningar fel och såg ut att skada sig när som helst. Henne gick jag och sa till men hon blev faktiskt tacksam och frågade mig om ja kunde visa henne hur man ställer in maskinerna och utför övningarna
Brukar göra så jag också, igår var det en mycket fin tjej som skulle köra liggande bencurl och la sig åt fel håll, alltså på rygg först, så jag skyndade mig fram för att vara en gentleman såklart! :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.