Typer på gymet vi stör oss på!

Home Forums Allmänt om gymträning Typer på gymet vi stör oss på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 935 total)
  • Author

Stör mig aldrig i princip på gymet, visst känns aldrig kul att se en köra rygg med krökning som ett C på ryggen men man märker vilka man kan säga till och inte.
    Men… alltid ett men;) Har en kille på gymet, ser ut som en luffare, luktar 2veckor gammal svett och är väl i min ålder (22). Men problemet med honom är att han verkar tro att han är basketproffs eller något står och hoppar och lotsas dunka i luften utan boll och det kan han göra 20cm från en när man ligger och kör med 150kg i bänkpressen. Lagom drygt när han hoppar upp och ner hela tiden. Även straffkast tränas mellan seten och även diverse målgester… Kan han inte gå ut och leka med sin lotsas boll?:P

De som tror att skivstången på bänkpresställningen är en ”häng” plats där de samlas för att snacka skit.

Mathew_06002 wrote:
    Stör mig aldrig i princip på gymet, visst känns aldrig kul att se en köra rygg med krökning som ett C på ryggen men man märker vilka man kan säga till och inte.
    Men… alltid ett men;) Har en kille på gymet, ser ut som en luffare, luktar 2veckor gammal svett och är väl i min ålder (22). Men problemet med honom är att han verkar tro att han är basketproffs eller något står och hoppar och lotsas dunka i luften utan boll och det kan han göra 20cm från en när man ligger och kör med 150kg i bänkpressen. Lagom drygt när han hoppar upp och ner hela tiden. Även straffkast tränas mellan seten och även diverse målgester… Kan han inte gå ut och leka med sin lotsas boll?:P

hahaha! varför inte bara fråga han vad fan han håller på med!? :p

nible wrote:
    De som tror att skivstången på bänkpresställningen är en ”häng” plats där de samlas för att snacka skit.

Sådana polare hade jag efter mig när jag tränade i vintras, sen när jag började kalla dom för tio som negerpojkar, allibabas rövare och annat roligt så slutade dom iaf.

Men annars stör jag mig inte på så mycket, förutom att jag blir störd på mig själv när jag tror att andra blir störd på mig.

jennern wrote:
    hahaha! varför inte bara fråga han vad fan han håller på med!? :p

Har typ alla gjort och mina blickar säger nog mer än ord vill jag lova:evil:

-Hallberg- wrote:
    Jag stör mig på folk som är dryga, känner sig överlägsna och kollar ner på en bara för att man inte tar lika mycket i vikt som den andre gör.

Stör mig även på folk som man inte känner som ska kommentera hur man utför en övning, speciellt om man vet hur man ska göra. Ett exempel på detta är när jag körde dumbell flyes och när jag sedan skulle pressa hantlarna innåt kommer det en kille och tar tag i hantlarna och säger åt mig: ”Hit ska du gå, inte längre in”. Efter jag kört klart säger jag åt han att jag gör precis som jag vill och vad som känns bäst för mig och att han inte behöver bry sig =)

Sen stör jag mig även på gamla käringar och medelålders män som ockuperar maskinerna när dom kör på lättvikter hela tiden. En käring som t.ex. kör 5 kg bicepscurl med rak stång på en dragrem blir man ju bara irriterad på.

Men men, en själv kanske inte är så felfri heller ;)

Hahaha den var bra! du gillar inte att när folk koller ner på en för att man inte tar lika mycket i vikt, men du hatar kärringarna som kör låga vikter :frust:

Gitarristen wrote:
    Det brukar vara en blond kille i gymnasieålder inne på gymmet där jag tränar. Han kan inte gå förbi en spegel utan att stanna upp, titta på sig själv och posa lite. Det hör väl till åldern kanske. Hade han fokuserat lika mycket på träning som att posa framför spegeln hade han varit en biff!

Sen är det en annan kille i 40 årsåldern som jag misstänker har en lätt utvecklingsstörning. Han tränar bara bröstet! Har aldrig sett karln göra något annat. Dessutom tränar han sjukt tungt och med en fasansfullt dålig teknik. Han sitter alltid i en maskin och kör bröstpress. Det ser så sabla otäckt ut och jag är livrädd att han ska skada sig. Han sitter där och skriker och frustar som en ursinning tjur. Efteråt, i omklädningsrummet går han och mumlar för sig själv… Rainman på steroider!

Du råkar inte träna på Hälsostudion i Alingsås? :p

Stör mig inte direkt på något i gymmet. Det som stör mig är att det alltid är matprogram på en av de två tvskärmarna som är vid cardiomaskinen då jag alltid glömmer att titta på det innan jag stiger upp och börjar…

Bobo90 wrote:
    Hahaha den var bra! du gillar inte att när folk koller ner på en för att man inte tar lika mycket i vikt, men du hatar kärringarna som kör låga vikter :frust:

Haha, ursäkta om jag uttryckte mig fel.

Det jag blir irriterad på är att dom kör t.ex. 5 kg bicepscurl med dragrem, när dom egentligen kan ta mycket mer. Jag menar, hur mycket mer tränad blir man på det? :p

Alltså jag har inget emot käringar/gubbar så sett på gymmet, men när dom är där så kan dom ju ta i lite så att deras träning ger något.

-Hallberg- wrote:
    Haha, ursäkta om jag uttryckte mig fel.

Det jag blir irriterad på är att dom kör t.ex. 5 kg bicepscurl med dragrem, när dom egentligen kan ta mycket mer. Jag menar, hur mycket mer tränad blir man på det? :p

Alltså jag har inget emot käringar/gubbar så sett på gymmet, men när dom är där så kan dom ju ta i lite så att deras träning ger något.

Äldre människor är nog inte på gymmet för att bli en framtida bodybuilder eller styrke-/tyngdlyftare, dom tränar nog mest troligtvis för att må bra och kanske stärka leder osv.

Gitarristen wrote:
    Sen är det en annan kille i 40 årsåldern som jag misstänker har en lätt utvecklingsstörning. Han tränar bara bröstet! Har aldrig sett karln göra något annat. Dessutom tränar han sjukt tungt och med en fasansfullt dålig teknik. Han sitter alltid i en maskin och kör bröstpress. Det ser så sabla otäckt ut och jag är livrädd att han ska skada sig. Han sitter där och skriker och frustar som en ursinning tjur. Efteråt, i omklädningsrummet går han och mumlar för sig själv… Rainman på steroider!

Nu kom jag att tänka på en gammal dåre på gymmet där jag tränade förut haha. Jösses, vad jag har haft roligt åt den karln. Han är väl dryga 45 år gammal även han, en väderbiten trasig gammal finne som helt tveklöst har jobbat som målare i åtminstone 125-130 år. Gubben struttade runt med helt förstörd rygg i en lila (samma varje gång) ”2BIG4U”-dress.

Han var inte märkbart vältränad egentligen, utan såg ut som vilken hantverkare som helst. Lite större underarmar än medelsvensson, det var typ det. Särskilt stark var han inte heller, vi använde ungefär samma vikter och jag är inget kilomonster direkt hahaha. Han kört pattar, biceps och mage, och hade den egenheten att han efter varje repetition skrek ”PSSSSCCCHH!!!” så högt det bara gick.

Alltså även under uppvärmningen flämtade han ut den här pneumatikliknande väsningen, typ som när luftpumparna i SL’s bussdörrar går sönder och de låter högt som fan, för er som bor i Stockholm, efter VARJE repetition. Helt ointressant vad han körde för övning, om det var bänkar på 100kg eller situps. Varje gång. ”PSSSSCCCHH!!”.

Haha. Fy fan. Det var alltid lika kul att se honom där. :D

Jag har slutat störa mig på folk på gymmet. Det behövs mer kärlek i denna bittra och cyniska värld1

Det finns en på mitt gym som andas när han tränar, sjukt störande..

Marcus Syvertsen wrote:
    Nu kom jag att tänka på en gammal dåre på gymmet där jag tränade förut haha. Jösses, vad jag har haft roligt åt den karln. Han är väl dryga 45 år gammal även han, :D

ARGH! Jag är 46 – bara att gå och hänga sig alltså… :(

Haha, jag har alltid en person som alltid kommer fram och tjötar när jag är mitt i ett set.. Har oftast mp3, så jag hör inte ett piss, ser bara mannens mun röra sig fort som fasiken! Sen när man är klar, då är det bara babbel babbel..

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 935 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.