Undersökning: Hur många killar/tjejer tränar regelbundet och tar kosttillskott?

Home Forums Allmänt om gymträning Undersökning: Hur många killar/tjejer tränar regelbundet och tar kosttillskott?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Undersökning för en uppgift i skolan, Hur många killar/tjejer tränar mer än 3(tjejer) och 4(killar) och tar mer än ett kosttillskott eller inga alls.

Ställer du den frågan i sveriges största träningforum?

Vill man ha ett specifikt resultat så får man skapa sig en partisk undersökning.

fast den riktar juh sig till folk som tränar mer än 3ggr i veckan, så det finns juh en poäng att lägga den här, då ämnet är kosttillskott, visserligen lär många här äta kosttillskott. Men svårt att hitta ett neutralare forum utan att behöva arbeta :D

Och vi (män) som tränar 3 pass i veckan, är vi inte intressanta i det här sammanhanget?

3 pass i veckan är väl lika regelbundet som 4 pass, bara mindre frekvent.

Bearwolf wrote:
    fast den riktar juh sig till folk som tränar mer än 3ggr i veckan, så det finns juh en poäng att lägga den här, då ämnet är kosttillskott, visserligen lär många här äta kosttillskott. Men svårt att hitta ett neutralare forum utan att behöva arbeta :D

Men vad är det som ska undersökas då? Hur ofta folk tränar? Om dom använder kosttillskott? Tränar och använder kosttillskott? Tränar inte men ändå använder kosttillskott? Av vilken anledning skulle det vara av större intresse om en person tränar mer eller mindre än 4 (killar) eller 3 (tjejer) ggr per vecka? Otydligt syfte och frågeställning.

Westersund wrote:
    Men vad är det som ska undersökas då? Hur ofta folk tränar? Om dom använder kosttillskott? Tränar och använder kosttillskott? Tränar inte men ändå använder kosttillskott? Av vilken anledning skulle det vara av större intresse om en person tränar mer eller mindre än 4 (killar) eller 3 (tjejer) ggr per vecka? Otydligt syfte och frågeställning.

Agreed.

Jag är också nyfiken.

Albin wrote:
    Ställer du den frågan i sveriges största träningforum?

Ja med tanke på att jag vill ha svar från folk som tränar regelbundet så finns det en anledning till att den ligger på ett träningsforum. Förstår inte riktigt hur du tänkte där.

Finns ju massor av variabler du missar med så få valmöjligheter. Om det här är över mellanstadienivå lär du inte bli godkänd. Och varför MER än ett tillskott eller inget alls? Om man tränar fyra ggr och tar ett tillskott då? Och vad är träning? Och varför könsskillnaden?

Jag tränar 3 ggr / veckan och tar proteinpulver, aminosyror och emellanåt kreatin. Får jag inte svara eftersom jag inte tränat mer än 3 ggr?

jon larsson wrote:
    och vi (män) som tränar 3 pass i veckan, är vi inte intressanta i det här sammanhanget?

3 pass i veckan är väl lika regelbundet som 4 pass, bara mindre frekvent.

bump.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.