Undvika sötsaker vid uppbyggnad?

Home Forums Allmänt om gymträning Undvika sötsaker vid uppbyggnad?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #549569
    HD56 wrote:
    Tvärtom, ju större överskott desto mer muskler.

    Det där har jag för mig ska vara väldigt fel … men jag kan inte minnas vart jag läste det, har för mig att Bartoll sa någonting om det.

    #549570
    lpe wrote:
    Det där har jag för mig ska vara väldigt fel … men jag kan inte minnas vart jag läste det, har för mig att Bartoll sa någonting om det.

    Nej det stämmer men i längden är det frågan för vad som är bäst. Ju större överskott med höga proteinintag desto mer muskler. Men samtidigt ökar inte muskelmassan proportionsenligt så även om den blir större kommer samtidigt fettökningen bli större och större.

    Exempel (helt påhittade siffror):

    400 kcal/dag så hittar vi på att 200 kcal bidrar till muskeltillväxt.

    700 kcal/dag så hittar vi på att 300 kcal bidrar till muskeltillväxt.

    Större ökning men samtidigt förhållandevis större fettökning. Och ju fetare man blir desto sämre blir det förhållandet vid fortsatt överätning, sämre och sämre förutsättningar för kvalitativa ökningar ju fetare man blir.

    #549571
    Erik_Hellström wrote:
    Självklart.

    Vad är det för effekt du är orolig för ska utebli, av ett extra kaloriintag av tex godis?

    tillexempel att bara för att jag äter godis så kommer inte musklerna utvecklas?

    #549572
    Shame wrote:
    tillexempel att bara för att jag äter godis så kommer inte musklerna utvecklas?

    Det stämmer absolut inte.

    #549573
    nible wrote:
    Det stämmer absolut inte.

    Gött då! då slipper jag oroa mig mer då :)

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.