- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Upplägg av träningsschema
Hejsan!
Har ett par frågor ang. mitt schema. Idag har jag kört bröst, axlar och triceps. Har lagt upp det så för att jag lyckades läsa till mig att det är fördelaktigt att lägga muskelgrupper som drar nytta av varandra på samma dag. Övningarna ser ut som så här:
Triceps: Skullcrusher, Kabel Pushdowns, Kickbacks.
Axlar: Militärpress, Sittande axelpress, Stående hantellyft åt sidan.
Bröst: Bänkpress, Lutande hantelpress, Cablecross.
När jag kör så har jag hittills kört typ så här: Bänk press > Militärpress > Skullcrushers. Sen tillbaka till bröst, ja ni fattar.
Nu har jag bara tränat i två veckor efter ett långt uppehåll. Men idag kände jag inte alls mycket i bröstmusklerna. Triceps fick sig en jävla omgång, axlarna kändes det mycket i också, men inte mycket i bröst. Behöver jag byta ut mot bättre övningar? Ska jag köra alla bröst övningar först och fokusera på en grupp i taget? Eller är det bara så att jag är mer otränad i triceps/axlar nu i början?
Tar gärna emot tips på övningar som jag kan ersätta kickbacks och cablecross med, trivs inte riktigt med dom.
Tack på förhand!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY