Uppnåendemål under 2011

Home Forums Allmänt om gymträning Uppnåendemål under 2011

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har tänkt att sätt upp mål i tre övningar under 2011. Dessa är bänkpress, militärpress samt bicepscurl.

Jag ligger på mellan 8-12 reps * 3 set på dessa vikter:

BP = 80kg
    Militärpress= 50 kg
    Biceps = 32 kg

I bänkpress är ett mål att reppa 100 kg och undrar om det målet är för högt/lågt, med tanke på att detta är ett 12månadersprojekt. Alla vikter ska klaras av med mellan 8-12 reps * 3 set för att målet ska vara uppnått. Förslagsvis skulle viktmålen ligga likt detta:

BP: 100 kg
    Militärpress: 65 kg
    Biceps: 45 kg

Min undran är alltså om detta är uppnående bart eller är målen för högt ställda? Eller för lågt? Jag kör mellan 4-5 styrkepass i veckan.

Förhoppningsvis hamnar detta under rätt kategori, då detta inte kommer bli varken träningsjournal eller dagbok. Flytta om den hamnat fel.

Skönt och se att folk sätter upp långsiktiga mål för sin träning. Tror absolut dem ökningarna går att få på ett år men då gäller det att jobba mot målet strikt och målmedvetet.

Varför inga mål på knäböj eller marklyft också?

Jag har varit och nosat på ”målvikterna” redan, men vill alltså kunna göra mer än 1-3 rena så att säga.

Självfallet vill jag även öka i övningarna du nämner, men har valt att att fokusera på dessa tre övningar. Kul att du tycker det är bra med långsiktighet med tanke på alla nyårslöften. Usch vad folk det var på gymmet idag:(

Spelfenan wrote:
    Jag har varit och nosat på ”målvikterna” redan, men vill alltså kunna göra mer än 1-3 rena så att säga.

Självfallet vill jag även öka i övningarna du nämner, men har valt att att fokusera på dessa tre övningar. Kul att du tycker det är bra med långsiktighet med tanke på alla nyårslöften. Usch vad folk det var på gymmet idag:(

Tycker målet ser helt rimliga ut,
    Offtopic: det är ju runt nyår och 3veckor innan sommarlovet som folket får för sig att börja träna…de slutar kort därefter så det blir lugnare haha :ike:

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.