- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › vad betalar jag som PT i avgift till gym?
Hej
undrar om ngn här har en aning.
Håller på att starta enskild firma o ska köra som egen PT på gym som inte har egna. Vad brukar man komma överens om för avgift som jag ska betala till dem? typ 5-10% ? eller?
hoppas på svar har ingen aning. :what:
Beror ju helt och hållet på vilken hyra det är på lokalen. Kan ju inte gå ut med några namn eller så men kan ta ett exempel.
Lokalhyra – 5600kr
Storlek – 60kvm
De extra PT som hyr in sig där får betala runt 1700 upp till 2300kr/mån i fast avgift. De kör med kalendrar där varje PT får boka in sig då det finns utrymme, krav från själva träningsstudion är att PT:n som hyr in sig har ansvarsförsäkring vilket jag tycker låter vettigt.
Detta är bara en liten studio som jag känner till. Har absolut ingen aning om vad det skulle kosta att hyra in sig i större lokaler. Men det är ett exempel iaf
Kollade med en kompis som hyr in sig i ett mindre gym i Malmö. Han betalar en fast avgift på 5000 spänn i månaden.
hmm bara fasta avgifter? inte ngt att man betalar % på hur många kunder man har??
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY