Vad har gett bäst resultat för er?

Home Forums Allmänt om gymträning Vad har gett bäst resultat för er?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author

Tänkte kolla lite med er andra hur ni har fått bäst resultat för att bygga massa. Riktigt tung träning, eller lite lättare och mer strikt?
    Tycker själv att det har gått bättre senaste tiden, då jag har minskat lite på vikterna, men istället kört mer strikt.

Äta bör man, annars dör man

relativt tunga vikter, så pass lätt att jag klarar 6, men så pass tungt att jag inte klarar 9…
    och försöker lyfta så explosivt så möjligt:)

Tungt!! Men ändå så strikt det går! Avslutar även varje set med halvor och med negativa/forced reps… funkar super för mig!! Toppa det hela med tillräckligt mycket vila! :emo-thumb

både och kolla in bartolls tränings metod nåt jag starkt kan rekomendera

[http://forum.body.se/showthread.php?t=83&highlight=helkroppspass]

mycket ”jävlar anamma” och ingen respekt för vikterna!! alltså tungt!!

relativt tungt så jag vet att jag inte fuskar mig igenom det ;) försöker hålla mig till 6-8 reps per set

jag har kommit över en tröskel i min träning, då jag tidigare kanske tog 9 reps i bicepscurl och slutade helt slut, så tar jag 12 reppar med högre vikt ( gäller alla moment numer). bara ge sig an på att få upp vikten! ;)

Jag kan säga det sämsta sättet att träna på för mig. Det är att ge sig fan på att få upp vikterna till varje pris samt vara helt orädd för dessa. Det har lett till att jag ofta har ökat vikterna innan styrkan funnits för det, vilket inneburit dåligt utförande och mycket slit på nervsystemet. Det har funkat nåra veckor men sedan har man helt enkelt blivit utbränd och tappat lite i vikter och sedan legat fast där ett bra tag.
    Styrketräning handlar INTE om att köra sig så slut som möjligt, att köra till failiure i allt hela tiden för det klarar en idiot av att göra. Det handlar om att känna kroppen och träna smart.

Jacksatan wrote:
    Jag kan säga det sämsta sättet att träna på för mig. Det är att ge sig fan på att få upp vikterna till varje pris samt vara helt orädd för dessa. Det har lett till att jag ofta har ökat vikterna innan styrkan funnits för det, vilket inneburit dåligt utförande och mycket slit på nervsystemet. Det har funkat nåra veckor men sedan har man helt enkelt blivit utbränd och tappat lite i vikter och sedan legat fast där ett bra tag.
    Styrketräning handlar INTE om att köra sig så slut som möjligt, att köra till failiure i allt hela tiden för det klarar en idiot av att göra. Det handlar om att känna kroppen och träna smart.

My point!
    Kör jag på max hela tiden är det tack och adjö efter några veckor.
    Variation från pass till pass fungerar bäst för mig.

marals76 wrote:
    My point!
    Kör jag på max hela tiden är det tack och adjö efter några veckor.
    Variation från pass till pass fungerar bäst för mig.

Så är det. Dock ska man ej förväxla det här med att man inte ska köra hårt, för det ska man givetvis göra. Svår balansgång det där. =)

Jacksatan wrote:

Haha ja, det låter ju bra när du säger det..

Men det funkar absolut inte för mig…

mariia wrote:
    Tungt!! Men ändå så strikt det går! Avslutar även varje set med halvor och med negativa/forced reps… funkar super för mig!! Toppa det hela med tillräckligt mycket vila! :emo-thumb

Gör du så i vartenda set? Imponerande återhämtningsförmåga du måste ha.

växer bäst när ja kör så hård de bara går
    så på sista set ligger ja på 4-5 repitioner

oowl wrote:
    Haha ja, det låter ju bra när du säger det..

Men det funkar absolut inte för mig…

Jag har aldrig sett en styrkelyftare eller bodybuilder gå in och köra sig ens nära failiure i varje set i 12set bröst t ex. Det är ren idiotiträning och håller kanske när man är nybörjare och inte är lika bra på att ta i.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.