Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vad tar du i benpress?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 september, 2011 at 20:25 #334971Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Fast, mysglenn, det är inte sååå konstigt ju. Samma fenomen som ”vad tar du i bänk?”- eller ”vad har du för armmått?”-frågorna. Folk vill jämföra sina resultat med andra, även om resultaten inte är sådär värst jämförbara egentligen.
Vi jämför oss alltid med andra, på alla plan.
sant, men om inte sakerna utförs på likartade sätt med samma utrustning så blir det ju lite meningslöst..
24 september, 2011 at 21:02 #334972Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Förmodligen ett litet missförstånd. TS är en nära vän till mig som jag har känt i många år och som jag personligen har introducerat och lärt upp inom styrketräning anpassad efter hennes förutsättningar. Tekniken är inte att klaga på, det är bara ryggraden som är lite sned vilket påverkar framför allt genomförandet på benövningar.Med vänlig hälsning
Robert Lilja
Jag är överhuvudtaget hyfsat försiktig med djupa reps (läs: ej minireps, men så jag känner av muskelkontakten), då jag ganska direkt känner när det sliter och gör ont i leder och annat istället för att träffa den muskel jag vill åt.Kanske som sagt borde träna upp och stärka lederna?
25 september, 2011 at 10:31 #334973Anonym anvandareMemberIbland funderar jag…… Är jag den enda här som inte tar mig själv på blodigt allvar och som faktiskt har ett uns självinsikt? Som är medveten om att världen inte går under om jag har fel eller, (och gud bevare mig) startar en tråd som inte förändrar vårt samhälle till det bättre?
Jag har aldrig påstått att det här är en viktig tråd och jag tänker inte hymla med att även jag vill ha någon form av bekräftelse. Det vill ALLA ha, som både Robert och Gettodachoppa (älskar namnet, hahah!) nämnt.
Många tycks bli väldigt provocerade av en sådan onödig tråd (jag vet att den inte kommer förändra världen), men Bodys forum är det enda stället för mig att faktiskt prata om min träning. Jag har inga vänner som är intresserade av det, de har, som jag skrev från början, förmodligen sår i öronen av mitt tjat. Även på näthinnorna då jag går runt och försöker flexa lite då och då, haha.Tro mig, jag bygger upp lederna med alla medel jag förmår. De övningar jag syftade på med försiktiga (återigen: EJ minireps) röreslemönster är sådana som kan skada mig och min rygg, jag har blivit strängt upplärd att inte fuska och att inte låta mitt ego gå före min säkerhet.
Robert har redan skrivit mycket av det jag tänkt nämna, för att åka lite snålskjuts;) Det är ju som sagt han som lärt upp mig, och det brukade funka väldigt bra när man satte igång. Snabba resultat både utseendemässigt och prestationsmässigt.
Jag kanske skulle byta användarnamn till Provocateur istället hahaha… Å andra sidan är det ju uppenbarligen inte särskilt svårt att provocera människor här.
Peace mf!26 september, 2011 at 09:10 #334974Anonym anvandareMembervilket kackel det blev:)
Jag tycker som så att det är bra att du tar 250*8 men tycker inte att det är korrekt att om någon frågar dig vad du tar i benpress kan svara 250*8;)
För isåfall tar jag 50kg*8 i bicepcurls, fast jag går inte ända upp:P26 september, 2011 at 10:32 #334975Anonym anvandareMembersnuskbulle wrote:Ibland funderar jag…… Är jag den enda här som inte tar mig själv på blodigt allvar och som faktiskt har ett uns självinsikt? Som är medveten om att världen inte går under om jag har fel eller, (och gud bevare mig) startar en tråd som inte förändrar vårt samhälle till det bättre?Jag har aldrig påstått att det här är en viktig tråd och jag tänker inte hymla med att även jag vill ha någon form av bekräftelse. Det vill ALLA ha, som både Robert och Gettodachoppa (älskar namnet, hahah!) nämnt.
Många tycks bli väldigt provocerade av en sådan onödig tråd (jag vet att den inte kommer förändra världen), men Bodys forum är det enda stället för mig att faktiskt prata om min träning. Jag har inga vänner som är intresserade av det, de har, som jag skrev från början, förmodligen sår i öronen av mitt tjat. Även på näthinnorna då jag går runt och försöker flexa lite då och då, haha.Tro mig, jag bygger upp lederna med alla medel jag förmår. De övningar jag syftade på med försiktiga (återigen: EJ minireps) röreslemönster är sådana som kan skada mig och min rygg, jag har blivit strängt upplärd att inte fuska och att inte låta mitt ego gå före min säkerhet.
Robert har redan skrivit mycket av det jag tänkt nämna, för att åka lite snålskjuts;) Det är ju som sagt han som lärt upp mig, och det brukade funka väldigt bra när man satte igång. Snabba resultat både utseendemässigt och prestationsmässigt.
Jag kanske skulle byta användarnamn till Provocateur istället hahaha… Å andra sidan är det ju uppenbarligen inte särskilt svårt att provocera människor här.
Peace mf!Mitt bästa tips är då kanske att starta en journal / dagbok, posta PM/gästboksinlägg till potentiellt sjyssta personer samt posta i sektionen ”Medlemsbilder” så kommer du snart skaffa vänner och få upp intressanta diskussioner:)
27 september, 2011 at 03:29 #334976Anonym anvandareMembersnuskbulle wrote:Jag har inga vänner som är intresserade av det, de har, som jag skrev från början, förmodligen sår i öronen av mitt tjat.Du bor i jerusalem, dom förstår ju inte vad du säger…doh!
Ontopic: Djupet varierar ju i utförande mellan olika individer och benpressar varierar också grovt även om de flesta idag är något sånär lika om det handlar om påhäng på släden. (dvs inte sån du använder Snuskkulan)
Vid 500-520kg gör jag nog åtta reps i gymlecos vanliga benpress, fäller dock upp arslet ganska tidigt så finns säkerligen de som går djupare än vad jag gör.3 oktober, 2011 at 20:34 #334977Anonym anvandareMemberHaha, det är fan inte lätt att vara gymjunkie här!
Jag har faktiskt aldrig provat den pressen, men det skulle vara intressant att se hur det skiljer sig i vikt. Kommer förmodligen behöva dra av en del plattor känns det som. Fick dock nöja mig med en benpress med viktmagasin vid sidan av under en tid, kunde knappt lägga på ett skit innan det kändes som jag fått en kniv mellan kotorna i korsryggen.
Hur djupt går du?3 oktober, 2011 at 21:35 #334978Anonym anvandareMemberDet skiljer rätt mycket mellan benpressarna har jag märkt som hoppat runt en del på gymmen i stan. Det ”lättaste” benpressarna har oftast de stora kedjorna.
Du kommer märka att man blir rätt påhoppad av negativa individer här på forumet. Oftast av någon självutnämnd guru som inte haft de praktiska erfarenheterna och lyckas bygga upp den ansenliga muskelmängd som den velat ha. Då går bitterheten över andra medmänniskor istället tyvärr.
De som är lite mera jordnära individer här har oftast en mera distanserad förhållning till allt runt omkring gymmet. Samt tar inte allt på så blodigt allvar!
Träningen ska vara kul i första hand och man ska kunna göra fel utan bli hånad. Alla har vi olika förutsättningar och det är precis det som gör oss unika. Sedan om man vill tävla och jämföra sig på ett högre plan finns det ju sanktionerade tävlingar med licensierade domare….
Här leker vi bara och låt oss var barn ibland utan att vi måsta slå varandra med sandlådehinken!
4 oktober, 2011 at 06:47 #334979Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Du kommer märka att man blir rätt påhoppad av negativa individer här på forumet. Oftast av någon självutnämnd guru som inte haft de praktiska erfarenheterna och lyckas bygga upp den ansenliga muskelmängd som den velat ha. Då går bitterheten över andra medmänniskor istället tyvärr.Sen finns det ju ett annat dike med, som är superbiffen som är genetiskt talangfull och haft ”tur” som ser ner på de som inte är lika stora och kör enbart mer argumentet ”funkar för mig”
17 september, 2012 at 22:07 #1069026Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:90 grader i knäleden är ju en extremt grund benpress, blir knappt någon rörelse.Som bäst har jag gjort 15 reps på 490 kr i en gymlecopress, men inte med fult djup. Går jag rejält djupt får jag dra av 80-100 kg
Bra jobbat eftersom Gymleco Benpressen är lite tuffare; tar mer på låren och mindre på rumpan :up:
26 september, 2012 at 20:26 #1069555Anonym anvandareMember90 grader ca 400 kg
26 september, 2012 at 21:09 #1069565Anonym anvandareMemberJag ser bara benpressen som ett komplement för att lyckas i knäböjen. Där går det inte gärna fuska i större grad än att använda en smith.
Dock är det riktigt surt att köra ben. Senast hade jag försenad träningsvärk i 2 och en halv dag. Är otroligt retligt när man rör sig mycket på jobbet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.