Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vad tror ni om mitt schema!?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2006 at 14:32 #95119Anonym anvandareMember2 februari, 2006 at 14:32 #1043296Anonym anvandareMember
… Är så att jag satt o funderade ut ett nytt schema…
Sen kom jag på detta schema, så ville jag kolla med er om ni anser att det
är ett ok schema. Enligt mig så känns det rätt bra faktiskt..Så, ris o ros …
Måndag: Biceps – framsida lår – vader
Tisdag: vila el. kondition
Onsdag: Axlar – Övre del av ryggen – nacke
Torsdag: vila el. kondition
Fredag: Ländrygg – Baksida lår – vader
Lördag: vila el. kondition
Söndag: Bröst – triceps – underarmarSen lägger jag mage där jag känner för det… där det finns tid osv..
Planen är att nästan enbart köra basövningar, tungt och få reps… ja eller mellan 5-8 reps per set…Tack på förhand
Putte :bb2:2 februari, 2006 at 20:17 #1043297Anonym anvandareMember… Ingen som har n
2 februari, 2006 at 20:38 #1043298Anonym anvandareMember.. hehe!
Jo det2 februari, 2006 at 21:16 #1043299Anonym anvandareMemberMan brukar ju känna om ett program funkar eller inte. Själv skulle jag ha svårt att köra biceps för fullt om jag kört underarmar dagen innan.
3 februari, 2006 at 11:17 #1043300Anonym anvandareMember… Har du lust o f
3 februari, 2006 at 11:39 #1043301Anonym anvandareMember… Jo sant h
3 februari, 2006 at 12:16 #1043302Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:I o m att du säger att du ska träna tungt med basövningar som grund förutsätter jag att du ska köra bla marklyft… och andra basövningar. jusst begreppet basövningar kommer ju utav att du tränar flera olika muskler.
tränar du då rätt och inte sparar på krutet komm du antagligen ha träningsverk i hela ryggen. och att köra mark med träningsverk i lats och trapz Är ingen hit, lika så att köra tex sittande rodd med träninsverk i ländrygg..
och detta lär göra att du itne kan prestera max..Och underarmarna får rejält med pisk vareviga dag om du kör tungt och inte använder dragremmar..
det är en reflektion av mina personliga åsikter !
Jag håller inte med. Jag kör marklyft en separat dag eftersom det känns som jag inte kan ta i ordentligt i latsdrag och t-bar rodd om jag kört mark som första övning. För mig fungerar det bra att köra marklyft en dag, och typ latdrag sittande rodd en annan dag.
3 februari, 2006 at 12:55 #1043303Anonym anvandareMemberok ok! Tackar! Jo men lite s
3 februari, 2006 at 15:55 #1043304Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:Ja alla är vi olika, jag hade aldrig kunant prestera bra i andra rygg övningar om jag har träningsverk..även om jag är klenare i de övriga ryggövnignarna efter ett par set tunga mark !Jo, alla får försöka hitta det sätt som passar oss bäst. Själv kör jag 2ryggpass i veckan(ett med latsdrag och sittande rodd samt ett pass med t-bar rodd.) samt ett markpass. Det blir alltså 3 träningsdar i veckan på rygg vilket fungerar för mig. JAg tycker rygg är svår att bli för sliten i.
3 februari, 2006 at 16:44 #1043305Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Jo, alla får försöka hitta det sätt som passar oss bäst. Själv kör jag 2ryggpass i veckan(ett med latsdrag och sittande rodd samt ett pass med t-bar rodd.) samt ett markpass. Det blir alltså 3 träningsdar i veckan på rygg vilket fungerar för mig. JAg tycker rygg är svår att bli för sliten i.Är det helkroppspass a la Bartoll du kör?
3 februari, 2006 at 16:47 #1043306Anonym anvandareMemberolle wrote:Är det helkroppspass a la Bartoll du kör?Nej jag kör halvkroppspass. Dvs jag kör bröst tillsammans med ryggpassen. Sedan kör jag ben på markpasset. Jag tycker det fungerar mycket bättre för mig än vad det gjorde när jag splittade upp alla muskler för sig.
3 februari, 2006 at 16:56 #1043307Anonym anvandareMemberJag kör också halvkroppspass sedan två veckor tillbaka. Den största skillnaden hittills tycker jag är att man känner sig piggare och återhämtar sig fortare än vid ”normal träning”. Armarna kör jag bara en gång veckan, de får så mycket pisk ändå. Skall bli intressant att se vad som hänt om ett par månader…
3 februari, 2006 at 17:08 #1043308Anonym anvandareMemberberenger wrote:sen jag slutade träna helt har jag märkt att jag återhämtar mig ännu snabbare, jag känner ingenting! haha! skojar bara, slå mig inte.. ha en trevlig helgVila är viktigt:D Trevlig helg!
3 februari, 2006 at 22:45 #1043309Anonym anvandareMember1. Håller med om att de är dumt att dela upp ryggen. kör 2 pass i stället
2. De samma gäller benen. Kör 2 ben pass istället.
3. Och så skulle jag lägga biceps på sista rygg dagen -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.