Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vad tycks om detta? Kritisera gärna. (Mycket text)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 februari, 2011 at 16:49 #53723Anonym anvandareMember17 februari, 2011 at 16:49 #134438Anonym anvandareMember
Ok, har nu efter ett litet uppehåll bestämt mig för att börja träna igen. Jag kommer att börja med en deff. Jag har tidigare fullföljt regelbundna split-program. Nu är jag väldigt trött på dessa så jag har satt ihop ett eget program. Jag kommer träna 3 gånger i veckan och utöver detta kommer jag göra konditionsträning 3-4 ggr/vecka.
Träningsprogrammet ser såhär:
Måndag, en ”pressdag” där jag kör tungt.
-Bänkpress, 3 set, 5-7 reps
-Militärpress ”
-Smalbänk ”
-Knäböj ”
-Stående vadpress ”Onsdag, en tung ”dra-dag”(?), där jag kör tungt.
-Pullups med vikt, samma rep/set antal här som ovan.
-Curls med skivstång
-Upright rows
-Stela marklyftFredag, här gör jag mera stödövningar. 2-3 set, 8-12 reps.
-Snedbänk
-Flyes
-Side laterals
-Skullcrushers
-Lunges
-Hantelrodd
-Curls med hantlar
-Shrugs med hantlar
-Hamstring curls
-Vadpress på benpressenSå, vad tycks? borde jag ändra något? All sorts kritik är välkommen.
Tack.
PS. rekommendera gärna något program ni gjort under deff, om ni vill
17 februari, 2011 at 19:36 #134439Anonym anvandareMemberJussi wrote:Ok, har nu efter ett litet uppehåll bestämt mig för att börja träna igen. Jag kommer att börja med en deff. Jag har tidigare fullföljt regelbundna split-program. Nu är jag väldigt trött på dessa så jag har satt ihop ett eget program. Jag kommer träna 3 gånger i veckan och utöver detta kommer jag göra konditionsträning 3-4 ggr/vecka.Träningsprogrammet ser såhär:
Måndag, en ”pressdag” där jag kör tungt.
-Bänkpress, 3 set, 5-7 reps
-Militärpress ”
-Smalbänk ”
-Knäböj ”
-Stående vadpress ”Onsdag, en tung ”dra-dag”(?), där jag kör tungt.
-Pullups med vikt, samma rep/set antal här som ovan.
-Curls med skivstång
-Upright rows
-Stela marklyftFredag, här gör jag mera stödövningar. 2-3 set, 8-12 reps.
-Snedbänk
-Flyes
-Side laterals
-Skullcrushers
-Lunges
-Hantelrodd
-Curls med hantlar
-Shrugs med hantlar
-Hamstring curls
-Vadpress på benpressenSå, vad tycks? borde jag ändra något? All sorts kritik är välkommen.
Tack.
PS. rekommendera gärna något program ni gjort under deff, om ni vill
Undrar om du kört detta program innan och varför du har delat in träningstillfällena grundat på de olika drag/ryck övningar? Detta medför att du tränar:
– Måndag:
Bröst, axlar, triceps, ben, vader-Onsdag:
Biceps, rygg, korsrygg, baksida lår-Fredag:
Bröst, axlar, armar, ben och vaderDetta program kommer belasta dina axlar och ditt bröst väligt mycket och jag undrar bara hur du kommer orka med? Eller snarare – du kommer förmodligen slita ut dina axlar väldigt fort om du kör detta kontinuerligt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.