Val av träningsmetod!

Home Forums Allmänt om gymträning Val av träningsmetod!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hejsan!!
    Har tränat stryke snart i 4 års tid nu! mitt mål är att bli STOR! Har alltid kört 4-5 dagars tränings program, asså vilat den tränade muskeln i en vecka! Men nu har jag haft 1 veckas uppehåll, och nu så känner jag mig sugen på att prova något nytt, något som jag aldrig har gjort på dem hära 4 åren.

Har sutit på nätet och sökt efter olika träningsprogram/ metoder. Är sugen på att prova DoggCrapp, men har även hittat några andra metoder som låter intresanta..

Den första.

Monday

Bench press 1×12, 10, 10
    Incline press 1×12, 10, 10
    Military press 1×12, 10, 10
    Side-raise 3×12
    Tricep ext 3×12
    Kickback 3×12

Tuesday

Pull down 1×12, 10, 10
    Seated Row 1×12, 10, 10
    Bent-over-raise 1×12, 10, 10
    Shrugs 3×12
    Barbell Curl 3×12
    DB Curl 3×12

Wednesday
    Take a day off. Eat plenty and sleep.
    Thursday

Squat 1×12, 10, 10
    Lunges 3×12
    Stiff-Legged Dead lift 3×12
    Leg Curl 3×12
    Calf-raise 5×12

Friday

Start rotation over. Workout Saturday if you feel like it. If not, wait till Monday for another workout.
    [http://www.bodybuilding.com/fun/idssports10.htm]

Här är en till

Squats 1 X 8 – 10 reps
    Leg Extensions 1 X 8 – 10 reps
    Leg Curls 1 X 8 – 10 reps
    Dumbbell Pullovers 1 X 8 – 10 reps
    Barbell Overhead Shoulder Press 1 X 8 – 10 reps
    Seated Rows 1 X 8 – 10 reps
    Bench Press 1 X 8 – 10 reps
    Barbell Bicep Curls 1 X 8 – 10 reps
    Tricep Extensions 1 X 8 – 10 reps
    Weighted Pullups 1 X 8 – 10 reps
    Weighted Dips 1 X 8 – 10 reps
    Standing Calf Raises 1 X 8 – 12 reps
    Abs – 1 X 10 – 15 reps

De här öviningarna ska man alltså köra 3ggr iveckan tex mån,ons,fre
    [http://www.bodybuilding.com/fun/hitworkout.htm]

Det som är gemensamt med dem hära programen inkv DC är att man ska lägga på tyngre vikter för varje gång man tränar.
    Jag vill ju bli större det är ju mitt mål med träningen, blir man det av att köra efter såna hära metoder, har inga som helst erfarenheter av att träna så här!!

Hoppas på svar!
    mvh //Johan

Kr

Vill du pröva att helt nytt upplägg för framtiden eller bara något nytt någon månad?

Jag ville ha variation i min träning och gjorde ett program med mycket exentrisk träning…
    Lassade på ca 30% mer vikt och fick hjälp i den koncentriska fasen och höll emot för allt vad jag var värd i den exentriska. Det gav sjuk träningsvärk och var riktigt kul träning.

Jag vill dock passa på att VARNA för detta upplägg då det är väldigt tungt och slitsamt. Var noga med att inte lassa på förtungt i början då du kan skada dig!

Dåligt tips kanske…men kul och annolunda var det :)

numero1 wrote:
    Vill du pröva att helt nytt upplägg för framtiden eller bara något nytt någon månad?

Jag ville ha variation i min träning och gjorde ett program med mycket exentrisk träning…
    Lassade på ca 30% mer vikt och fick hjälp i den koncentriska fasen och höll emot för allt vad jag var värd i den exentriska. Det gav sjuk träningsvärk och var riktigt kul träning.

Jag vill dock passa på att VARNA för detta upplägg då det är väldigt tungt och slitsamt. Var noga med att inte lassa på förtungt i början då du kan skada dig!

Dåligt tips kanske…men kul och annolunda var det :)

Jag har börjat att köra med det första programet, ska köra med det i en månad ungefär!

Sen blir det nog att köra riktigt tungt ett tag! Ska kanske prova med det dära du skrev :) !

Styrkis wrote:
    Jag har börjat att köra med det första programet, ska köra med det i en månad ungefär!

Sen blir det nog att köra riktigt tungt ett tag! Ska kanske prova med det dära du skrev :) !

Va försiktig bara och hitta ”dina” vikter…dvs kör på vikter som passar dig.
    Lätt att skada sig som sagt

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.