Välutvecklade ben?

Home Forums Allmänt om gymträning Välutvecklade ben?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #698187
    nutz wrote:
    Självklart använder man muskeln..? Jag hävdar dock att den inte bör tränas specifikt i någon vidare utsträckning och att krutet bör läggas på andra övningar.

    Håller helt med dig. Tycker dock att han ska träna den i alla fall :)
    Känns annars som en muskel som många kastar in i slutet av passet och hoppar över om de är för trötta.

    #698188

    Glute ham raises är bra skit.

    #698189

    Även fotbollsspelare har väl ofta problem med benen då framsidan som används flitigt i fotboll är mer utvecklad än baksidan. ar för mig att gympaläraren sa det en gång i tiden och det kändes logiskt.

    #698190

    Men nu är ni så förbannat trångsynta att jag bara släpper den här skittråden.

    #698191
    nutz wrote:
    Men nu är ni så förbannat trångsynta att jag bara släpper den här skittråden.

    Din medlemstitel stämmer.
    Du är bättre än porr.

    #698192

    Nä, inte tillräckligt. Man ska spränga sönder hamstrings så man får sån jävulusisk träningsvärk att man inte kan röra sig på tre veckor. Absolut optimalt.

    #698193

    Jag kan tänka mig att man kanske kan få en viss obalans av att sitta och trycka i bensparken år in och år ut, men för en kille som kanske aldrig lämnar 81:ans viktklass och aldrig kommer pressa mer än 160 kg i knäböj så är det nog jäkligt sällsynt att lyckas dra på sig större ”obalanser”. Empiri? Vi börjar med SL-folket.

    #698194
    Stenne wrote:
    Exakt, det är helt onödigt att ”lägga in” en massa extraövningar. Väljer man bra basövningar så räcker det oftast. För att ta ett exempel så har jag vetat om en del styrkelyftare, det var inte många av dom som körde extra hamstrings, knäböj och mark var det som gällde för underkropp.

    Dessutom är det så att kroppen anpassar sig efter det man gör. Nu är jag inte någon kampsportare, men ska man bli bra på kampsport så tränar man det, gymmet måste väl ses som komplement till själva sporten, och varför då ”lägga in” en massa extra för? Men visst, när vi ändå är i farten så varför inte lägga in lite extra vader, det kanske blir obalans annars? Och ryggresningar eftersom man annars bara tränar ländryggen isometriskt! Och bicepsövningar, och tricepsövningar, och varför inte lite…Osv osv. För fan, ta ett gäng basövningar och kör på.

    Knäböj tar inte lika mycket på hamstrings som det gör på quads.
    Precis som hur triceps arbetar under bänkpressen.
    …dina exempel är riktigt dåliga, extra tricepsövningar, extra bicepsövningar det är små muskler som isoleras vid en viss övning, hantelcurl t.ex. det är inte som benmuskler med hamstrings och quads m.m…
    Tack för inlägget annars.

    #698195

    Nutz, håller med dig…
    Jag är ca: 1.89 cm väger just nu 98kg och böjer ganska bra, men jag har snart nått min gräns och tänker inte överstiga 140kg, kör med 6 – 8 reps x 4 sets.
    Jag tränade igår, med mitt nya schema, det var för mycket…
    Jag måste prova mig fram helt enkelt med tunga basövningar.

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.