Varför skippa benträning?

Home Forums Allmänt om gymträning Varför skippa benträning?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Många verkar ha gjort misstaget att hoppa över benträningen när de börjar styrketräna. Varför?
    Min ursäkt till att inte träna ben när jag började styrketräna var att jag spelade så mycket hockey och fotboll. Tyckte jag hade stora ben och tanig överkropp.:D Tillslut hade man en ”stor” överkropp på två tandpetare. Inte särskilt snyggt tycker jag. Ser bättre ut nu dock.:nerd-tb:
    Berätta era ursäkter eller varför ni inte vill träna ben.

Enbart amatörer som inte tränar ben.

Många av de som skippar benträning är ”discobyggare” som bara vill ha sjyssta biceps och tvättbräda på magen! Det är inte snyggt med vältränad överkropp och spagettiben.

en sak jag märkt är att ingen tycker att de har smala ben. Eftersom det dessutom är jobbigt att träna och inte syns så mycket på vintern anser många att det är onödigt att träna. Kollar man på ett gym hur många som kör ben för dagen kontra hur många som står och kör biceps eller bröst så ser man en kraftig snedfördelning åt bröst/bicepshållet med avseende på utövare.

Jag antar att de som inte tr

Jag tror att det

Mina ben har alltid svarat snabbt på träning, därför har jag aldrig behövt några dåliga ursäkter. Jag förstår dock de (oftast killar) som inte vill träna underkropp lika mycket som överkropp. Utanför gymkretsar är det väl ingen tvekan om vad folk tycker mest om på killar? Naturligtvis har Nina rätt i att det för tjejer är motsatsen som gäller…

har själv just börjat träna benen efter mer än 1års uppehåll pga ryggen och det är inte kul att se dom försvinna :O

men sätan va fort dom kommer tillbaka igen.

Har alltid haft l

Godis_monstret wrote:
    Har alltid haft lätt för att lägga på mig massa på just benen, och sedan jag började styrketräna på allvar fick jag helt enkelt träna benen mer sällan i ett försök till att bli mer symmetrisk!

I mitt fall har jag fotbollen att tacka!

/Monstret

Du har brutala ben, iaf det lilla man såg på BODYs DVD. :up:

tyvärr men många e veka och kommer med sketna ursäkter konstant. så som:
    – men de e så stora för jag spela fotboll/hockey mm

sen när man frågar måtten så har dom 60-70cm i ben vilket e LITET (oftast har dom 50cm rippade som man frågat HAHA). när man har 80cm då kan man börja med finputsning åtminstone men att sluta träna ben e rent vekt

Hmm, sj

Jay wrote:
    Du har brutala ben, iaf det lilla man såg på BODYs DVD. :up:

Man tackar :)
    Har precis satt igång på allvar med träningen igen…med ett par justeringar i schemat, så nu SKA benen bli ännu bättre till nästa gång :up:

lat3c wrote:
    Jag tror att det är många som inte tränar ben för att det är tråkigt.

Ben som är så roligt :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.