Varför skippa benträning?

Home Forums Allmänt om gymträning Varför skippa benträning?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author

Finns inget grymmare att tr

Ping wrote:
    Många av de som skippar benträning är ”discobyggare” som bara vill ha sjyssta biceps och tvättbräda på magen! Det är inte snyggt med vältränad överkropp och spagettiben.

Håller med..och det går väl an på vintern då de har långbrallor..men på sommaren..på stranden i shorts:helpme:

Ben b

På ett av mina gamla gym hade vi ordningsvakt som tränade. Han liknade Johnny Grape sjukt mycket, utom benen då. Massiv överkropp, och ett par storkben. Vi hetsade honom att köra böj en gång och fick slita som ett djur för att få upp 80 kg ett par gånger. Han bänkade dubbelt så mycket…:emo-thumb

I b

Godis_monstret wrote:
    Har alltid haft lätt för att lägga på mig massa på just benen, och sedan jag började styrketräna på allvar fick jag helt enkelt träna benen mer sällan i ett försök till att bli mer symmetrisk!

I mitt fall har jag fotbollen att tacka!

/Monstret

Har du fotbollen att tacka för att du är genetiskt skapt så att du har lätt att bygga ben?

Hiiiman wrote:
    Det är ju inte många i sverige som ar sådana Cancerlår ändå !

så den riksen är väll inte så stor…

Det är sant. Folk brukar säga ”jag vill inte träna ben för jag vill inte få nåra såna där byggarlår”. Fat chance att få samma lår som en snubbe som tränat stenhårt 10-15 år med top of the line gener om man kör lite benspark. =)

Ben har gjort en helomv

Jacksatan wrote:
    Har du fotbollen att tacka för att du är genetiskt skapt så att du har lätt att bygga ben?

:D Där satt den…

Jacksatan wrote:
    en sak jag märkt är att ingen tycker att de har smala ben.

Det där håller jag med om. Det är med ben som med bilkörning – 80% anser att de är bättre än medel:)

Jacksatan wrote:

Förvisso inte…men massan kom med fotbollen, och har suttit i sedan dess med ytterst lite träning :)

Vissa killar kör inte ben föratt de är rädda föratt deras penis blir mindre:D :D
    Jag lovar det är sant,några vänner till mig brukar säga så och då kan jag bara inte sluta skratta.Ni med stora ben vad säger ni om den teorin då,kan detta stämma:D

Lee86 wrote:
    Vissa killar kör inte ben föratt de är rädda föratt deras penis blir mindre:D :D
    Jag lovar det är sant,några vänner till mig brukar säga så och då kan jag bara inte sluta skratta.Ni med stora ben vad säger ni om den teorin då,kan detta stämma:D

Du får nog svårt att hitta någon som vill bekräfta den teorin. :D
    Man skulle förstås kunna hävda att om benen blir enorma så ser övriga kroppsdelar mindre ut i jämförelse:)

Jag har h

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.