Home › Forums › Allmänt om gymträning › varför tror folk ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 januari, 2006 at 09:54 #1040960Anonym anvandareMemberAndreasP wrote:Jag idiotförklarar alla som tror man blir en ”bodybuilder” efter en månads träning. Dom kan inte ha något vidare högt iq :what: enligt mig.
Precis som om man skulle bli fotbollsproffs efter en månads träning också då eller???? :frust:hahahahaahha…de sant men många vet ju inte ens vad bodybuilding är eller hur de fungerar om de skulle gå på en månad va fan då skulle alla träna bli proffs o käna feta pengar men så funkar de inte hahahahahhaha :whistle:
20 januari, 2006 at 09:58 #1040961Anonym anvandareMemberNilsjohan wrote:Jag hörde en snubbe fråga han i repan om man verkligen behövde träna om man köpte en burk gainer, på fullast allvar.Han hade just köpte kort på WC i jakan, det är många år sedan nu, men folk tror fortfarande sådant.
Sedan brukar jag undra en sak när jag ser twinlabs super gainers burkar, varför har de så små handtag? som om de som styrketränar skulle ha händer i storlek med en femårig flicka???
hahaha ja du de undrar jag också för att de kanske ska bara se snyggt ut
20 januari, 2006 at 11:18 #1040962Anonym anvandareMemberAndreasP wrote:Jag idiotf20 januari, 2006 at 11:29 #1040963Anonym anvandareMemberSeno wrote:de sant de du säger men de känns taskigt o gå fram o leka som om man e något.. ja är inte värsta bodybuildern eller nått.. dom kommer ändra sina åsikter tror jag iallfallNej man vill ju inte vara gym polis men ibland rycker det verkligen i mungipperna lr i kroppen. då e d bara att ignorera o sköta sig själv. finns redan forum för detta ämne dock.
Om annat så finns et ett ordspråk som jag tror alla har hört; ” sköt dig själv och skit i andra” dvs man tränar bäst då man koncentrerar sig på sig själv. d ger iaf bäst resultat.
20 januari, 2006 at 14:55 #1040964Anonym anvandareMemberFan grabbar… Lite prottepulver, kreatin och en GASP-jacka s
9 februari, 2006 at 12:54 #1040965Anonym anvandareMemberPå vårt gym är proteiner =muskler.
De kommer ner i receptionen och frågar:
-Har ni några bra proteiner??
Så förklarar man att visst det har vi men är det verkligen det du är ute efter??
Så säger dom:
Men jag vill bygga muskler du vet…bli hård du vet.
Jaaa men då behöver du kolhydrater med.
Då tittar dom på dig som om du är dum i huvudet och pekar på Gainern(för den stora burken gainern kostar lika mkt som en mindre protein) och säger:
-Men den då….
-Jo den är bra men det är en gainer.
-E det inte proteiner då?
Man förklarar då hur det ligger till och får frågan:
-Men bygger den muskler så du blir hård?
Du vet jag vill inte bli för stor och få synliga muskler.
Och så kan samtalet fortsätta i evighet och när du är klar fattar dom fortfarande inget.Ett annat rykte som går här(på tal om annat)är om bilderna som kommer upp efter någon tävlat.
Dom ser ju dom tävlande på gymmet oftast ”offseason” och när sedan bilderna kommer upp är dom hårda och muskliga.
En kille ”förklarde”för mig hur det gick till.
-eh du vet dom har sån kräm och olja så musklerna syns,det är därför.
Delvis sant kanske men dom fattar inte vilket jobb som ligger bakom med deff och träning.
Nej dom är övertygade att det är ”krämen”och oljan….enbart,så dom ville ha min:p9 februari, 2006 at 14:07 #1040966Anonym anvandareMemberHmm… En kille jag pratade med för ett tag sedan skröt över hur lite han åt och hur länge han klarat sig på nästan ingen mat… Han hade säker över 30kg övervikt och skulle gå ner hur mycket som helst inför sin återträff med sin gamla skolklass en vecka senare. Försökte prata sans med honom men han bara flinade och tyckte säkert att jag var knäpp.
Man kanske kan ge de som vill gå upp i vikt rådet att inte gå o skita de närmaste veckorna också?? Det borde väl ge en rejäl viktökning?9 februari, 2006 at 17:55 #1040967Anonym anvandareMemberjag tror att man blir tjock av att köpa pizza och någon månad i soffan…
9 februari, 2006 at 19:05 #1040968Anonym anvandareMemberja, folk är ju så dumma och vi byggare/tränande är så smarta…:devil:
10 februari, 2006 at 13:32 #1040969Anonym anvandareMemberBamse wrote:Hmm… En kille jag pratade med för ett tag sedan skröt över hur lite han åt och hur länge han klarat sig på nästan ingen mat… Han hade säker över 30kg övervikt och skulle gå ner hur mycket som helst inför sin återträff med sin gamla skolklass en vecka senare. Försökte prata sans med honom men han bara flinade och tyckte säkert att jag var knäpp.Gick han inte ner i vikt, eller?
10 februari, 2006 at 18:35 #1040970Anonym anvandareMemberJa det är tok vanligt att först åka och köpa en påse med lite proteiner, gainer, kreatin och lite annat + nya träningskläder. Sen så börjar man att träna . Inget fel egentligen, men man kanske köra på ett tag för att senare kunna avgöra vilka justeringar utav kosten man måste göra och i fall det måste göras genom dyra kosttillskott.
13 februari, 2006 at 09:33 #1040971Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Gick han inte ner i vikt, eller?Vet inte hur det gick till hans klassträff men han är fortfarande lika överviktig idag och det här var för över ett år sedan så… tydligen lyckades han inte svälta sig i form då. Fast han kanske inte brydde sig efter klassträffen heller.
13 februari, 2006 at 09:37 #1040972Anonym anvandareMemberBamse wrote:Vet inte hur det gick till hans klassträff men han är fortfarande lika överviktig idag och det här var för över ett år sedan så… tydligen lyckades han inte svälta sig i form då. Fast han kanske inte brydde sig efter klassträffen heller.Du har alltså ingen aning alls, men du sågar det ändå. Jag kan ju bara tala för mig själv, men att äta extremt lite gör i alla fall att jag går ner i vikt. Om man kollar på Robinsson så verkar det fungera för några stycken där också. Det är ingen smart metod om man ser till hälsan, eller möjligheten att hålla dieten, men visst fan funkar det. Det är ju inte så att anorektiker är tjocka för att deras kropp har ”ställt in sig på svält”.
13 februari, 2006 at 09:45 #1040973Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Du har alltså ingen aning alls, men du sågar det ändå. Jag kan ju bara tala för mig själv, men att äta extremt lite gör i alla fall att jag går ner i vikt. Om man kollar på Robinsson så verkar det fungera för några stycken där också. Det är ingen smart metod om man ser till hälsan, eller möjligheten att hålla dieten, men visst fan funkar det. Det är ju inte så att anorektiker är tjocka för att deras kropp har ”ställt in sig på svält”.Anorektiker tappar alla muskler också. Svält under en kort tid innebär ju bara att man tappar vatten, muskler och lite fett. Visst tappar du fett men i och med att du droppar muskler så är den visuella skillnaden förmodligen inte så stor fastän du tappat en del kilon.
Så varför skulle han inte såga det konceptet menar du?
13 februari, 2006 at 09:53 #1040974Anonym anvandareMemberXavier wrote:Anorektiker tappar alla muskler också. Svält under en kort tid innebär ju bara att man tappar vatten, muskler och lite fett. Visst tappar du fett men i och med att du droppar muskler så är den visuella skillnaden förmodligen inte så stor fastän du tappat en del kilon.Så varför skulle han inte såga det konceptet menar du?
Snubben ville gå ner i vikt. Han hade 30 kilos övervikt. Han tänkte gå på extrem lågkaloridiet i en vecka för att bli smalare till en klassträff. Jag tror att det funkade. Det var ju inte snack om optimal diet för att inte förlora muskler utan helt enkelt viktnedgång.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.