Home › Forums › Allmänt om gymträning › Variation i träning, annars inget resultat?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 november, 2011 at 16:06 #51505Anonym anvandareMember24 november, 2011 at 16:06 #124679Anonym anvandareMember
Det är så att min flickvän har börjat träna ”indoor-walking” och tränar i princip varje dag.
Dock så hörde jag någon säga att om hon gör detta varje dag, samma sak hela tiden så kommer kroppen att vänja sig och hon kommer inte att se resultat.
Vad tycker ni?
24 november, 2011 at 16:58 #124680Anonym anvandareMemberberor väl på vilka resultat man är ute efter?
vill man bränna energi är det ju bara att köra samma grej over and over
vill man tex bygga muskler måste man öka antalet reps på en given vikt, sänka vilan mellan seten eller öka vikten på stången för att öka.
eller menar du just träningen indoor walking=
24 november, 2011 at 17:21 #124681Anonym anvandareMemberÄr tid och intensitet identiskt varje gång kommer hon inte förbättra sin kapacitet när hon anpassat sig till den.
24 november, 2011 at 18:00 #124682Anonym anvandareMemberSen kan man ju fråga sig vad du menar med ”resultat”…
din fråga är ganska luddigt ställd utveckla gärna!
24 november, 2011 at 21:28 #124683Anonym anvandareMemberJag menar just indoor walkingen, det e det hon undrar över. Hon är rädd att det inte kommer ge resultat och jag vet inte vad jag ska svara hehe.
tänkte fråga Er:)
Det är ju energi hon vill bränna men verkar bara göra indoorwalking hela tiden, tänkte se om ni tycker att man ska variera sig eller omdet fungerar som hon gör.
24 november, 2011 at 21:55 #124684Anonym anvandareMemberFireAs wrote:Jag menar just indoor walkingen, det e det hon undrar över. Hon är rädd att det inte kommer ge resultat och jag vet inte vad jag ska svara hehe.tänkte fråga Er:)
Det är ju energi hon vill bränna men verkar bara göra indoorwalking hela tiden, tänkte se om ni tycker att man ska variera sig eller omdet fungerar som hon gör.
ja det funkar, kroppen rör på sig va? Då måste den få energi ifrån någonstans…
25 november, 2011 at 15:53 #124685Anonym anvandareMemberFireAs wrote:Jag menar just indoor walkingen, det e det hon undrar över. Hon är rädd att det inte kommer ge resultat och jag vet inte vad jag ska svara hehe.tänkte fråga Er:)
Om ”resultat” betyder att energi förbrukas är svaret naturligtvis ja.
25 november, 2011 at 23:22 #124686Anonym anvandareMemberDet beror helt på hur mycket hon anstränger sig. Om hon pressar sig själv till att ligga på 70% av maxpulsen under hela passet så kommer hon få bättre och bättre kondition.
Om hon är ute efter att gå ner i vikt av träningen så kommer hon förbränna varje pass. Men här är det energi in-energi ut som gäller. Göra av med mer än man tar in.
Vill hon se vältränad och atletisk ut så tycker jag du ska locka henne till styrketräning istället!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.