- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vetenskap/studie baserad träning
Som rubriken lyder!
Någon som kan tipsa om hemsidor som främst riktar in sig på studier och fakta när det gäller träning?
Som t.ex. ”ny studie visar att x antal reps är bäst för bla bla bla”
För det jag vill veta är vad som bevisligen funkar bäst på människokroppen när det gäller träning.
Tacksam för svar!
Någon som kan tipsa om hemsidor som främst riktar in sig på studier och fakta när det gäller träning?
För det jag vill veta är vad som bevisligen funkar bäst på människokroppen när det gäller träning.
Tacksam för svar!
Du kan bevisa det mesta med ”vetenskap”. Det är bara att välja rätt personer, träningsmetod, utförande mm mm i vetenskapens namn.
Tacksam för svar!
Du kan bevisa det mesta med ”vetenskap”. Det är bara att välja rätt personer, träningsmetod, utförande mm mm i vetenskapens namn.
Tyvärr sant i många fall, men som med allt så finns det bra och väl utförd forskning utan bias (inga sponsorer eller liknande som vill ha specifika resultat).
Kolla in http://www.traningslara.se och transtyrka.se som båda är vetenskapligt förankrade och se om de har något inlägg om de saker du söker.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY