Viktnedgång och bygga muskler

Home Forums Allmänt om gymträning Viktnedgång och bygga muskler

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej.
    Jag är ny på detta med gym. är van att träna. har spelat innebandy hela mitt liv och inte behövt tänka på träning då den har kommit gratis.
    drog dock på mig en knä skada för några årsen och har blivit en riktig soffpotatis sen dess. Och har råkat ut för klassikern, tjejen dumpa mig så nu är det gymmet som gäller.

Jag har lagt om kosten helt. äter i princip bara nyttiga saker små äter inte osv.
    Idag kör jag ca 4-5 konditions pass i veckan för att förbränna fett. Ligger på en vikt nedgång på ca 1 kilo i veckan.
    jag har allt fettet på magen och brösten

Nu till min fråga!
    Jag har funderat lite på att lägga in styrka med redan nu på två av passen. Detta för JAG tror att det kommer ge mig ett snabbare synligt resultat? stämmer detta?

Jag tror alltså att om jag styrketränar och försöker bygga muskler samtidigt som jag förbränner fett kommer mina muskler att synas mer när jag lyckats förbränna en del av fettet?

hjälp en nybörjare hur ska jag göra?:)

Att bygga muskler och samtidigt bränna fett är inte det lättaste. Muskeluppbyggnad kräver kaloriöverskott och att gå ner i fettvikt kräver kaloriunderskott.
    Däremot är det inte negativt att träna på gym under viktnedgång, så att börja träna på gym tycker jag att du skall göra.

Jorgen wrote:
    Muskeluppbyggnad kräver kaloriöverskott

Det stämmer väl inte

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.