Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vila ibland?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 december, 2005 at 15:56 #96103Anonym anvandareMember9 december, 2005 at 15:56 #1055533Anonym anvandareMember
Är det bra att vila i en vecka då och då när man styrketränar?
9 december, 2005 at 16:00 #1055534Anonym anvandareMembermarjatta wrote:Är det bra att vila i en vecka då och då när man styrketränar?Det är i vilan musklerna växer.
Ju hårdare du tränar,ju sämre du äter,desto mindre sömn du får ..
desto mera vila behövs för att hämta igen.
Dessutom tror jag att det är när det känns som bäst,och flyter som värst – som det kan ge mest att ’chocka’ kroppen med en otippad vila mitt i allt.9 december, 2005 at 17:48 #1055535Anonym anvandareMemberå så blir man grymt sugen på att träna efter en vila. :up:
9 december, 2005 at 18:44 #1055536Anonym anvandareMemberDet är den effekten jag får av att ’chocka’ kroppen med oväntad vila.Att lägga in en fem-sju dagars vila precis när det går som bäst;allting är på topp och jag kan nästan inte somna av förväntningar på hur det ska gå på gymet nästa dag – att DÅ klippa in en vila gör att jag är taggad till tusen när det sen blir dax igen.
Inte så ofta det händer iofs.
:whistle:9 december, 2005 at 19:55 #1055537Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:Det är i vilan musklerna växer.
Ju hårdare du tränar,ju sämre du äter,desto mindre sömn du får ..
desto mera vila behövs för att hämta igen.
Dessutom tror jag att det är när det känns som bäst,och flyter som värst – som det kan ge mest att ’chocka’ kroppen med en otippad vila mitt i allt.Ok tack för ditt svar själv har jag vilovecka. kännde att en förskyldning var påväg, men den bröt inte ut riktigt.. men nu är jag frisk och känner att jag kan likaväl vila veckan ut… och innan denna viloveckan så var det faktiskt så att jag kände mig på topp :emo-thumb
Men jag kan ju säga att det har sugit både igår och idag att gå ner till gymmet, men jag har stått över.. Men börjar på söndag igen.. ska ju på luciapokalen imorgon så man blir nog ganska peppad av alla snygga kroppar där! Ha det fint!9 december, 2005 at 20:01 #1055538Anonym anvandareMemberMattias Åkerlind wrote:å så blir man grymt sugen på att träna efter en vila. :up:Jag kan ju säga att jag är riktigt sugen redan nu
11 december, 2005 at 15:03 #1055539Anonym anvandareMemberjag har vila ibland på upp till 2-3 månader..faktiskt! När man kliver in på gymet efter lång vila känns det nästan som första gången, och man har så otroligt mycket energi att jag nästan känner mig starkare än innan den långa vilopausen.. Kontakten är helt underbar, samt att man växer 2-3 storlekar under själva gympasset..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.