- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vilka övningar att träna?
Hej!
Det är nämligen så att jag har problem med min vänstra axel. Som ni säkert gissar på nu så är det rotatorkuffen som strular vilket medför stora problem för mig när jag ska träna bröst och triceps.
Jag vill gärna kunna träna bänkpress, hantelpress, dips etc men varje gång jag tränar dessa övningar känner jag att vänstra axeln ger upp väldigt lätt. Det gör alltså inte ont där utan den bara ger upp som att den har brist på energi.
Detta är otroligt frustrerande, men vill också kolla med er som har haft liknande problem hur ni löst det samt vilka övningar man kan tränar för att bygga bröst och triceps?
Tack på förhand!
Jag hade knäckande axlar fram tills att jag började använda mig av cuttlebells, roterar den runt kroppen.
Jag har också haft problem med en axel men jag kände då att jag med fördel kunde träna i maskinerna och mindre med fria vikter under den tiden. Det gav en annan stabilitet, men alla är olika. Hur fungerar det med marklyft? Ger axeln med sig då också?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY