Vilket antal reps bygger mest?

Home Forums Allmänt om gymträning Vilket antal reps bygger mest?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author

för mig funkar 6-8 med maximal vikt helt perfekt,men det gäller att variera så jag tycker 6-8 med tunga vikter och 10-12 med inte så riktigt lika tunga vikter för att man ska kunna klara dem på ett strikt och riktigt sett och inte använda sig av herky jerky stilen,men det är enligt mig och jag tycker det funkar,men som ”Karlssooooon” säger pröva dig fram för du ska köra det som funkar bäst för dig

MvH Samuel

7, definitivt 7, bara för att det inte finns med.

Jag körde 7 reps i kanske 4-5 set. Det växte jag av.
    Men sen började jag variera mig lite, och ibland under 5 reps, det blev jag faktiskt rätt så stark av, men skaderisken tycker jag är för hög.

Men jag tror också att man måste variera sig en hel del för att inte stagnera som det så fint heter.
    Eller vad tror ni?

Omväxling förnöjer! :emo-thumb

Kör oftast mellan 8-12 reps. Men ibland går jag ner till 3-6 reps på basövningarna.

3.

själv funkade 9-12 jätte bra för mej :emo-thumb
    sen bytte jag till 6-9 och då tyckte jag det gick saktare med byggnaden :frust:

totala vikten är viktigare säger jag. T.ex du kör med en vikt du klarar 10set med 10 rep i i varje set med fokus och kontakt! 10×10 är overkill men men…

totala vikten ger högre hormonella nivåer minus Total muskel krossning= snabbt byggande.

criscros wrote:
    totala vikten är viktigare säger jag. T.ex du kör med en vikt du klarar 10set med 10 rep i i varje set med fokus och kontakt! 10×10 är overkill men men…

totala vikten ger högre hormonella nivåer minus Total muskel krossning= snabbt byggande.

Testa 1 reps med 100 set då!:D

AndreasP wrote:
    Testa 1 reps med 100 set då!:D

breathing reps? men.. jag menar vrf inte?! man kör en rep o vilar 10s o gör en till? till hundra så klart.

Testade några månader att köra kring 12 reps,och det gav inte mycket. För min del dröjer det ett bra tag tills jag går över 8 reps. Självklart kommer jag inte kunna motstå att reppa lite mer i nån övning då och då.

criscros wrote:

Källa på det?

mr_X wrote:
    Källa på det?

Jag kommer inte ihåg vem som brukar slänga upp forsknings resultaten. Slutsatsen av alla resultat var ju högre total vikt= högre hormon nivåer, har jag för mig.

8×8 100kg= 6400kg totalt

10×3 100kg =3000kg totalt

8×8 kommer också att ta längre tid såklart. Men jag tror du förstår mig.
    Men jag kan inte svara på vilket som gör dig starkare, 6400kg totalt kommer att få en person att växa snabbare än 3000kg totalt.

Jag kör 6-8 och det funkar bra för mig. Har sett mycket mer resultat sen jag började med det :)

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.