Home › Forums › Allmänt om gymträning › vilket ger bäst resultat under uppbyggnad från början igen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 juli, 2011 at 09:08 #52386Anonym anvandareMember16 juli, 2011 at 09:08 #128420Anonym anvandareMember
från att gått från muskler till ben och sedan insett att jag bör börja träna och äta mycket igen så har jag en del frågor på hur jag bör lägga upp träningen för bästa möjliga resultat..
är det bättre att köra lite tyngre vikter 3* 5-6reps
eller är de bättre att köra ett mer kontrolerande(fortfarande realtivt bra med motstånd 3*10-12
tänkte bara vilket som är bäst?
eller är de bara att hitta det som passar en själv bäst?
kom gärna med tips på hur jag kan gå till väga;)
16 juli, 2011 at 09:27 #128421Anonym anvandareMemberHälften kommer svara ”tyngre vikter, lite fusk” och hälften kommer svara ”lägre vikter och mera kontrollerat/strikt”
Sedan ”resultat”? Vad vill du uppnå? Alla har inte samma mål du vet..
16 juli, 2011 at 09:42 #128422Anonym anvandareMemberOm inte jag har fel så har 8-12reps visa sig vara det mest optimala för hypertrofi och 1-7reps då för styrka. Men sedan kan det också vara lite individberoende då jag vet andra som är enormt stora som kör till exempel på 15 reps – så ”once again” försök köra på känsla och bedöm resultat med tiden. Eller helt enkelt lyssna på oss andra om det känns bättre.
16 juli, 2011 at 10:08 #128423Anonym anvandareMemberRobin Andersson wrote:Om inte jag har fel så har 8-12reps visa sig vara det mest optimala för hypertrofi och 1-7reps då för styrka. Men sedan kan det också vara lite individberoende då jag vet andra som är enormt stora som kör till exempel på 15 reps – så ”once again” försök köra på känsla och bedöm resultat med tiden. Eller helt enkelt lyssna på oss andra om det känns bättre.Och styrkelyftare och tynglyftare kan inte vara speciellt stora då med andra ord? Det är mera än repsantalet som spelar in.
16 juli, 2011 at 10:29 #128424Anonym anvandareMemberDu kommer förmodligen inte få någon vettig hjälp här på forumet gällande denna fråga då den varit uppe fleratal gånger förut och i dessa trådar har alla sagt olika som alltid.
Folk hittar sin nish. Själv kör jag periodiserat med olika antal reps varje vecka.
16 juli, 2011 at 10:31 #128425Anonym anvandareMemberKolehmainen22 wrote:från att gått från muskler till ben och sedan insett att jag bör börja träna och äta mycket igen så har jag en del frågor på hur jag bör lägga upp träningen för bästa möjliga resultat..är det bättre att köra lite tyngre vikter 3* 5-6reps
eller är de bättre att köra ett mer kontrolerande(fortfarande realtivt bra med motstånd 3*10-12
tänkte bara vilket som är bäst?
eller är de bara att hitta det som passar en själv bäst?
kom gärna med tips på hur jag kan gå till väga;)
Som med allt annat.
16 juli, 2011 at 20:33 #128426Anonym anvandareMemberJag tycker du ska variera dig, kör 2 månader tungt , sen 2 lätt & testa köra med dropset, superset , wave loading , back off pass etc.
Kommer aldrig bli tråkigt vilket är bra för motivationen, och dina muskler kommer utmanas16 juli, 2011 at 21:13 #128427Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Och styrkelyftare och tynglyftare kan inte vara speciellt stora då med andra ord? Det är mera än repsantalet som spelar in.Jo givetvis, observera att jag skrev ”optimalt”, ej att det var enbart det reps-antalet för den typ av träning.
16 juli, 2011 at 21:18 #128428Anonym anvandareMemberMin husgud skriver såhär,
[http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/reps-per-set-for-optimal-growth.html http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/reps-per-set-for-optimal-growth.html%5D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.