Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vilket träningsschema verkar vettigt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juli, 2006 at 14:09 #91381Anonym anvandareMember30 juli, 2006 at 14:09 #991372Anonym anvandareMember
Tjena..!
Har funderat ut 3 stycken träningsscheman som jag står i valet och kvalet mellan..
Jag vet inte riktigt vilket som känns bäst och vilket som passar mig bäst så låter utomstående tycka sitt!Målet är iaf att lägga på mig mellan 5-10kg massa/muskler innan nästa sommar!
Rösta på vilket alternativ ni hade valt och ge gärna en kommentar om alternativen!!! :emo-thumb
Alternativ 1
Mån Bröst, Mage
Tis Rygg
Ons Ben, Vader
Tor Axlar, Mage
Fre Armar
Lör Vila
Sön VilaAlternativ 2
Mån Bröst, Triceps
Tis Rygg, Mage
Ons Vila
Tor Ben, Vader
Fre Axlar, Biceps
Lör Vila
Sön VilaAlternativ 3
Mån Bröst, Rygg, Mage (Tungt)
Tis Axlar, Biceps, Triceps (Lätt)
Ons Ben, Vader
Tor Bröst, Rygg, Mage (Lätt)
Fre Axlar, Biceps, Triceps (Tungt)
Lör Vila
Sön Vila30 juli, 2006 at 14:37 #991373Anonym anvandareMemberUtifrån vad jag tycker så: Inget av dem faktiskt.
Hoppas du hittar något som passar bra!
30 juli, 2006 at 14:55 #991374Anonym anvandareMemberClyde wrote:Utifrån vad jag tycker så: Inget av dem faktiskt.Hoppas du hittar något som passar bra!
Ge mig ett bra..
30 juli, 2006 at 21:29 #991375Anonym anvandareMemberMer
30 juli, 2006 at 22:59 #991376Anonym anvandareMemberAtt välja ett av de där tre förslagen innebär väl inte att du tänker köra just det där schemat under ett helt halvår eller år?? Blir det inte tråkigt då? Flesta av oss ändrar ju våra scheman flera gånger om året, varvar tunga och lätta pass varannan gång eller gud vet vad vi hittar på. Det gör vi för att träningen inte ska behöva stagnera eller bli för tråkig. Jag själv skulle inte välja ett av dessa alternativ som du har plockat fram. Tror inte på att träna biceps och axlar separat för de är ju involverade i bröst- och ryggövningar. 3:an är lite för mycket.
30 juli, 2006 at 23:07 #991377Anonym anvandareMember5-10 kg muskler lägger du inte på dig på ett år iallafall..
ha inte för höga förväntningar..
och vilket träningsschema verkar vettigt?
om du frågar mig skulle jag helst köra #231 juli, 2006 at 00:12 #991378Anonym anvandareMemberSami123 wrote:5-10 kg muskler lägger du inte på dig på ett år iallafall..
ha inte för höga förväntningar..
och vilket träningsschema verkar vettigt?
om du frågar mig skulle jag helst köra #2Beror på hur länge han har tränat. Är han nybörjare är en ökning på 5-10kg inte alls omöjligt att göra på ett år. För övrigt håller jag med om att träningsschema två verkar vettigast.
31 juli, 2006 at 07:02 #991379Anonym anvandareMemberFortress wrote:Beror på hur länge han har tränat. Är han nybörjare är en ökning på 5-10kg inte alls omöjligt att göra på ett år. För övrigt håller jag med om att träningsschema två verkar vettigast.Innehåller alternativ 1 för lite vila..?
Tänkte annars att passen blir kortare samtidigt som man kommer ha mer kraft i triceps när man tränar dem för sig.. :what:
31 juli, 2006 at 13:38 #991380Anonym anvandareMemberJonas L wrote:Innehåller alternativ 1 för lite vila..?Tänkte annars att passen blir kortare samtidigt som man kommer ha mer kraft i triceps när man tränar dem för sig.. :what:
själv kör jag i följande schema.
Dag1 Bröst, Axlar
Dag2: Rygg, Vader
Dag3 vila
Dag4: ben, mage
Dag5: Biceps, Triceps, underarmar
Dag6,7:vilaDetta schema fungerar bra för mig. kan lova att jag provat många. jag tycker att bröst och axlar är bra att köra samma pass, då bröstträningen tar väldigt mycket på axlarna. Jag brukar variera vilket jag lägger först. En bra grundregel är att den muskelgrupp som är sämst lägger man först i passet.
Underskatta inte vilans betydelse. Var inte rädd för att slänga in en extra vilodag i bland. Att köra fler dagar och splita ännu mer kan vid första antagandet verka vettigt men du får inte glömma att axlarna i stort sätt är med i alla överkroppsövningar. Överträning är en stor bov som ödelagt mångas planer på goda resultat. De gäller att lyssna på kroppen, alla är vi olika och man kan inte peka ut ett enskilt schema som skulle passa alla.
Kör hårt och lycka till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.