Vill bli smalare men muskulösare!! Hjälp mig i denna djungel!!

Home Forums Allmänt om gymträning Vill bli smalare men muskulösare!! Hjälp mig i denna djungel!!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Jag är en tjej på 18 år som är 161 cm lång o väger 59 kg. För ett par år sen var jag nöjd med min kropp, då vägde jag ca 54 kg. Skillnaden från då och nu är att då hade jag smalare ben och plattare mage. Jag hade även något synligare muskler på mage, rygg o armar.
    Nu vill jag bli lika smal som jag var då, alltså smalare ben o plattare mage. Dock vill jag ha magrutor, definierade muskler på armarna o en betydligt större rumpa, MEN, inte bygga mer muskler på låren, vill iallafall inte blir större runt om låren. Detta vill jag uppnå till sommaren.
    Hur bör jag lägga upp min träning nu som nybörjare? Vad för slags träning? Hur många gånger i veckan? Hur många reps? Vilka övningar? Osv.. Känns som att jag bör göra många reps för att bli smalare men samtidigt vill jag få tydliga magrutor och en bifiguren rumpa, då är det väl färre reps? Jag är förvirrad!! Jag vet även att kosten spelar stor roll. Är det mest proteiner dom gäller då? Är bodypump ett bra alternativ att köra iallafall en gång i veckan?

Hoppas ni kan hjälpa mig!
    /flisan

Det kommer inte att hända till sommaren. Sorry. :)

Här har du en länk till bra träningsprogram: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454
    Har du aldrig tränat förr väljer du förslagsvis endagsträningen och arbetar dig uppåt.

Bodypump är inte ett alternativ om du är ute efter att bygga muskler.

Jorgen wrote:
    Det kommer inte att hända till sommaren. Sorry. :)

Här har du en länk till bra träningsprogram: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454
    Har du aldrig tränat förr väljer du förslagsvis endagsträningen och arbetar dig uppåt.

Bodypump är inte ett alternativ om du är ute efter att bygga muskler.

+1.

(Nu blev jag nästan lite nostalgisk här.)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.