- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › vill bli stark å lite muskulös, tips!?
hejsan.
jag är en 30 åring som väger in på 108kg och 195cm.
jag började träna i september (höstas) och börjar se att muskler byggs nu.
jag förstår att det är inte bara att träna lite då & då så POFF blir man Tom Hardy (bane)
jag har börjat en liten diet där jag bytt ut min lunch till sallad å fisk/kyckling å middagen blir ”normal” oftast men ibland även där sallad å fisk/kyckling. skippat läsk/socker/godis/chips m.m. å smaskar på lite ananas eller nåt annat frutkigt istället.
tränar gym gör jag 3ggr veckan ca 70-80 min på kvällar (2 barns pappa med ett barn med spec behov).
började jogga 2ggr veckan men gör SVIN ont i knä å vader utsida så skall börja cykla eller powerwalka å sen trappa upp lite till jogg igen.
på gym kör jag säkert fel.
”kryssmaskinen” kör jag bröst uppe å nere 41kgx2
gör stående militärpress framför å bakom huvud 35kgx2
last drag bak nacke 69kgx2
hantel shrugs 20kgx2
bänkpress 60kgx3
stångcurl 40kgx3
knäböj (mins ej vikt)
situps å benlyft
övning för ländrygg
några tips till mig?
vill såklart gå ner i fett men ej förlora muskler utan bygga.
tack i förhand…
Hur ser din 3 dagars split ut?
Kör du bara låga repetitioner eller missuppfattar jag? Kör du korrekta utföranden eller chansar du hur man ska göra?
Enligt mig är det omöjligt att tappa fett samtidigt du bygger muskler. Gå ner i fett % och bygg sedan massa. Allt är en lång process och kräver tålamod.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY