Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vill ha vidd på ryggen!!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 november, 2005 at 17:14 #1059849Anonym anvandareMember
Jag har så smal rygg att jag ser ut som en mask!! Får aldrig någon vidd på den och när jag kör ex. latsdrag, så känns det som att det mest är axlarna som jobbar..! 😮 Så jag gör väl galet antar jag..
Några bra och lättförklarade tekniktips till en liten räka? 😮
16 november, 2005 at 17:14 #96536Anonym anvandareMember16 november, 2005 at 17:26 #1059850Anonym anvandareMemberJag kan bidra med en illustration.
[img=http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/animalier/bild/raka.gif]
16 november, 2005 at 17:46 #1059851Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Jag kan bidra med en illustration.[img=http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/animalier/bild/raka.gif]
16 november, 2005 at 18:01 #1059852Anonym anvandareMemberProva chins!
Kör strikta latsdrag, sträck ut ordentligt.
Är du osäker på tekniken, be nån mer erfaren titta på dig när du utför övningen och korrigera tekniken om det skulle behövas.16 november, 2005 at 18:25 #1059853Anonym anvandareMemberTesta att s
16 november, 2005 at 18:42 #1059854Anonym anvandareMemberhubas wrote:Testa att sänka vikten lite när du kör latsdrag. Lätt att köra för tungt och fuska ner vikten. Personligen tycker jag att det tar mer på latsen om man ser till att ha armbågarna långt bakåt så att säga. Och verkligen tänka på att dra med ryggen och inte med biceps.Jag har sänkt vikten redan av denna anledning att jag kanske kör för tungt. Ska tänka på det där med armbågarna, jag drar nog mer ”rakt ner” eller vad man ska säga..
Ang. hur man sitter, ska man sitta mer rakt eller luta sig bakåt? Om du förstår hur jag menar?
16 november, 2005 at 18:43 #1059855Anonym anvandareMemberJag persoligen tycker att det k
16 november, 2005 at 18:48 #1059856Anonym anvandareMemberhubas wrote:Jag persoligen tycker att det känns bäst att sitta lite mer rakt upp, samt att man försöker sitta så still som möjligt när man drar för att inte svinga ner vikten.Ok tack!
16 november, 2005 at 18:50 #1059857Anonym anvandareMemberPing wrote:Prova chins!
Kör strikta latsdrag, sträck ut ordentligt.
Är du osäker på tekniken, be nån mer erfaren titta på dig när du utför övningen och korrigera tekniken om det skulle behövas.Håller med Ping, pröva och kör chins…du kan ju ha en passare från början om du tycker det är tungt..du kan även få ge den några chanser innan man ”hittar rätt”, men när du väl gjort det så är det få övningar som jag tycker är så bra!:up:
16 november, 2005 at 18:53 #1059858Anonym anvandareMemberDen absolut b
16 november, 2005 at 19:00 #1059859Anonym anvandareMemberLars Berglund wrote:Håller med Ping, pröva och kör chins…du kan ju ha en passare från början om du tycker det är tungt..du kan även få ge den några chanser innan man ”hittar rätt”, men när du väl gjort det så är det få övningar som jag tycker är så bra!:up:Hmm, jag orkar ju inte en enda själv, men jag får väl hugga tag i nån som får hjälpa mig! Jag är ingen liten lätt fjäder om man säger så! :p
16 november, 2005 at 19:01 #1059860Anonym anvandareMemberJoachim Bartoll wrote:Den absolut bästa varianten för en bred rygg är ”Sternum (bröstben) Chin/Pull-up”Vince Girondas och min egen favorit. Här trycker du upp bröstkorgen, svankar till max och lutar dig bakåt. Kroppen bör vara i 45 graders vinkel mot stången/räcket i topp/slutläget. Dra tills stången/räcket möter nedre delen av bröstet (bröstbenet). Du kan variera mellan supinerat, pronerat, smalt samt brett grepp. Ett bredare gör övningen tyngre.
Detta är den bästa övningen för att överbelasta övre delen av ryggen och främst musklerna kring skulderbladen.Denna variant går att köra i både chinsracket och i latsdragmaskinen. Chinsracket är givetvis att föredra.
Hmm jag tror jag förstår, det finns ingen bild på övningen?
16 november, 2005 at 19:11 #1059861Anonym anvandareMemberSnuskiluskan
Tänkte dela med mig då jag hade samma problem…
Det som hjälpt mig väldigt har då varit Chins som någon redan nämnt!
En annan övning som jag också kört mycket har varit EnarmsroddenLycka till med byggandet!!!
/Monstret
16 november, 2005 at 19:21 #1059862Anonym anvandareMembersnusan wrote:Hmm jag tror jag f -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.