Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vill ha vidd på ryggen!!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 november, 2005 at 19:22 #1059863Anonym anvandareMembersnusan wrote:Hmm jag tror jag förstår, det finns ingen bild på övningen?
Ta en titt i denna gamla artikel hos T-Nation:
[http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=278back2 Back On Track](Sternum Chin-up)
Om du gör den i latsdragmaskinen är det den svank du ska ha på ryggen som illustreras på den avslutande tredje bilden.
16 november, 2005 at 19:24 #1059864Anonym anvandareMemberJag tycker själv att T-bar och alla möjliga roddövningar är grymma för att utveckla bredd.
16 november, 2005 at 19:27 #1059865Anonym anvandareMemberHmm .. det där kan bli svårt på SATS. Och även på mitt gamla gym där ställningen hänger på en vägg ..
Får kanske börja göra chins i lekparken där barnen har stålställningar?
16 november, 2005 at 19:35 #1059866Anonym anvandareMemberMats Egelstig wrote:Jag tycker själv att T-bar och alla möjliga roddövningar är grymma för att utveckla bredd.T-bar och rodd kör jag! Hur många ryggövningar per pass är att rekommendera? Och hur många set? Jag kör bara ryggen i det passet!
16 november, 2005 at 19:40 #1059867Anonym anvandareMemberVäldigt individuellt…men tycker nog att du bör ha alla fall 3st övningar, för att få med hela ryggen…och tre set per övning:up:
16 november, 2005 at 19:46 #1059868Anonym anvandareMember*frågvisa klubben* Om jag kör ex. latsdrag, sittande rodd och t-bar, tar de så att man kommer åt hela ryggen (med alla övningar sammanlagt)? Eller missar jag nedre delen eller nåt? 😮 😮
16 november, 2005 at 19:55 #1059869Anonym anvandareMembersnusan wrote:*frågvisa klubben* Om jag kör ex. latsdrag, sittande rodd och t-bar, tar de så att man kommer åt hela ryggen (med alla övningar sammanlagt)? Eller missar jag nedre delen eller nåt? 😮 😮varför inte alternera med marklyft och ryggresningar med höft lite utanför ? – Det första tar på hela ryggen,och det andra tar på nedre delen..
16 november, 2005 at 20:02 #1059870Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:varför inte alternera med marklyft och ryggresningar med höft lite utanför ? – Det första tar på hela ryggen,och det andra tar på nedre delen..Marklyft har jag aldrig kört.. vågar inte testa själv, men kanske kan fråga nån på gymmet om hjälp!
16 november, 2005 at 20:25 #1059871Anonym anvandareMembersnusan wrote:Marklyft har jag aldrig kört.. vågar inte testa själv, men kanske kan fråga nån på gymmet om hjälp!Ännu en
[http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html]16 november, 2005 at 22:13 #1059872Anonym anvandareMemberHåller med Lars B, kör minst 3 övningar, en för latsen, exempelvis chins eller latsdrag därefter en roddövning, exempelvis sittande rodd (eller stångrodd) och kör även en övning för korsryggen, exempelvis ryggresningar. På det sättet får du med hela ryggen. Annars kan jag bara instämma i hyllningkören angående chins för att får vidd på latsen! :up:
17 november, 2005 at 02:50 #1059873Anonym anvandareMemberKör marklyft!!
Många nybörjare får för sig att det är en farlig övning..
Så länge du utför den rätt så finns det ingen övning som aktiverar så många muskler som just marklyft. Titta på andra kunniga, fråga instruktörer. Har själv tittat en hel del på Ronnie Coleman i The Unb. när han kör mark. Bälte och dragremmar kan också vara skönt att använda sig av när du kommer upp i vikterna.17 november, 2005 at 10:28 #1059874Anonym anvandareMemberJoachim Bartoll wrote:Ta en titt i denna gamla artikel hos T-Nation:
[http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=278back2 Back On Track](Sternum Chin-up)
Om du gör den i latsdragmaskinen är det den svank du ska ha på ryggen som illustreras på den avslutande tredje bilden.
Kolla in filmen Thug workout….många varianter av sternum chin-up där :nerd-tb:
17 november, 2005 at 10:47 #1059875Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Kolla in filmen Though workout….många varianter av sternum chin-up där :nerd-tb:Vart hittar jag den? Går den att beställa på nätet? Tar i övrigt gärna emot tips på bra och inspirerande träningsfilmer!
17 november, 2005 at 15:15 #1059876Anonym anvandareMembersnusan wrote:Vart hittar jag den? Går den att beställa på nätet? Tar i övrigt gärna emot tips på bra och inspirerande träningsfilmer!Finns på nätet…
19 november, 2005 at 18:57 #1059877Anonym anvandareMemberse till å urföra övningar i hela dess längd,så att du känner att det sträcker i latsen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.