- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Volymökning och MMA
Hej. Har tränat kroppsbygge ett antal år, har dock nu börjat på MMA. Det är dock inget superseriöst än, enbart träning 2ggr i veckan där man går igenom enkla tekniker, diverse uthållighetsövningar etc. Hur som helst så vill jag fortsätta mitt volymbygge, men jag måste troligtvis skära ner åtminstonde en dag på gymträningen.
Hur skulle ett bra tredagarsschema se ut? Möjligtvis bänk en dag, mark den andra och böj den tredje, och sedan fylla på med andra övningar.
Eller 3 split halvkroppspass? helkropp? Vad är optimalast?
Vill du fortfarande öka är nog halvkroppsövningar effektivare än helkropps har jag för mig.
Jag kör helkroppspass två gånger i veckan.
Att köra split och totalt göra slut på t.ex benen en dag för att sedan dagen efter köra mma funkade helt enkelt inte för mig.
Får prioritera, vilket är viktigast, gym eller MMA.
Om gym går först, kör på 3split och kör slut på dig, spara inte på krafterna.Ta MMA:n som den kommer. Som något extra.
Ifall MMA är viktigast, anpassa övningar och intensitet på dina gympass efter vilka dagar du tränar MMA. Inte så lämpligt med tunga basövningar dagen innan man ska fightas.
Tränade kampsport tidigare och då låg prio på just kampsport. Gym var mer skadeförebyggande.
Men ju mer tränad du blir i MMA ju hårdare kan du köra på gymmet.
Sköter man kosten så kan du helt klart bygga massa.
Split eller helkropp, tycker du ska köra det som känns bäst för dig. Är nog ingen större skillnad där. Ha med basövningar och mata på så kommer resultaten :up:
Lycka till med ditt nyfunna intresse
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY