Home › Forums › Allmänt om konditionsträning › Erfarenheter av hopprep?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 april, 2011 at 17:37 #50790Anonym anvandareMember29 april, 2011 at 17:37 #121768Anonym anvandareMember
Jag är en glad amatör.
Hur som helst, så försöker jag kombinera Gym och boxning. Inte det lättaste, jag är i alla fall helt frälst när jag kör mer gym och mindre boxning i peioder att använda hopprepet.
Men jag funderar lite, ju mer man hoppar desto mindre energi lär man sig ju att göra av med, D.v.s , mindre rörelse, lyfter fötterna mindre, rör mest på handlederna.
Är hopprep bra ur konditionssynpunkt överhuvudtaget?
eller bara som ”motion”kanske en dum fråga, men berätta gärna om det finns någon glad hoppreps-hoppare här.
peace.
30 april, 2011 at 09:52 #121769Anonym anvandareMemberjag är nyfrälst hoppreps-hoppare=), tycker det tar bra och svetten lackar. Men har kanske inte den mest effektiva hoppningen ännu som du skriver. men många boxare/fighters brukar ju vara fysmonster och hoppar mycket rep så det måste ju vara rätt bra ändå. ger väl bra koordination också. sen får man väl komplettera med annart också som löpning, cykel etc
2 maj, 2011 at 19:43 #121770Anonym anvandareMemberHar börjat hoppa en del den senaste tiden och visst blir tekniken bättre vilket medför att energiförbrukningen per hopp blir lägre men samtidigt så orkar jag hålla på längre.
2 maj, 2011 at 21:15 #121771Anonym anvandareMemberVisst kan hopprep bli ganska enkelt och lågintensivt om man är duktig på det, men i det fallet går det ju att driva upp intensiteten rejält genom att göra dubbelhopp eller liknande. Det blir ju brutalt jobbigt i längden för vem som helst.