Fråga om benmuskler och konditionsträning

Home Forums Allmänt om konditionsträning Fråga om benmuskler och konditionsträning

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag tränar regelbundet 4 pass i veckan. Har nyligen bytt ut ett gympass mot ett konditionspass (oftast spinning 60min intervallträning) för att få upp flåset lite. Jag har ganska smala ben och undrar om spinningpasset motverkar eller ökar muskeltillväxten i benen?

Vill gärna få större benmuskler samtidigt som att min kondition förbättras.

Någon som är påläst och kan svara så blir jag väldigt glad.

Spinning skulle nog inte vara det bästa att köra för att få ökad volym på benen. Motverkar muskeltillväxten gör det verkligen inte.

Gör tunga, djupa, knäböj och gör spinning på det! :)

Som jag förstått det ska man helst inte kombinera konditions träning med styrketräning pga uppbyggnadsfasen, utslitning och har t.o.m hört att det ska göra musklerna ”leanare” vilket jag tror är bs^^

Självklart är det individuellt men jag finner det possitivt! Känner att jag får mer tryck, återhämtar mig fortare och mer ”användning” av muskeln istället för att jag blir trög och klumpigt och flåsar mer :)

intensiva högreps knäböj/benpress med kort vila, så får du nog både större ben och kondition

Konditionsträningen sänder motsatta signaler så visst är det mer negativt än positivt för muskelutveckling. Men det är inget du ska bry dig om när du vill öka flåset. Det är också viktigt och du ska prioritera det du trivs med, inte vad som är mest ”opti” för den absoluta muskeltillväxten.

Cykel är sannolikt bättre än löpning så spinning är ett bra val.

[http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/]

Eddie Vedder wrote:
    Konditionsträningen sänder motsatta signaler så visst är det mer negativt än positivt för muskelutveckling. Men det är inget du ska bry dig om när du vill öka flåset. Det är också viktigt och du ska prioritera det du trivs med, inte vad som är mest ”opti” för den absoluta muskeltillväxten.

Tack för länken. Precis det jag letade efter..

Eddie Vedder wrote:

Vilken tur för mig då att jag är cyklist och inte maratonlöpare. :D Tackar också för länken!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.