Hiit

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Ni som kör HIIT vad kör ni för längd på intervallerna tex spurta 1 min jogga 1 min ??

MVH

Beror ju helt på vilken intensitet du kör med, eller hur?

Själv vill jag köra intensivt och brukar köra på träningscykeln intervaller på kring 20-30 sek, och sedan lika lång tid vila.

Du spurtar inte 1 minut med hög intensitet särskilt många gånger och gör du det tränar du för slött.

Tja. Jag brukar köra på löpandet, ställer det på maxlutning, springer 30 vilar 30, och så fortsätter jag så 15 min :)

Så 15 min total träningstid är riktmärket? Jag har också funderingar på att prova hiit som alt. cardio men då på crosstrainer då det är för mig lättare att få upp pulsen med hjälp av den. Är det som nybörjare ok att köra 30 sek och vila 1 min emellan?

Bronx wrote:
    Är det som nybörjare ok att köra 30 sek och vila 1 min emellan?

Ja det låter bra. Cross-trainern har ju fördel av att slita mindre än löpning på knän, hälar, höfter etc.

Eddie Vedder wrote:
    Ja det låter bra. Cross-trainern har ju fördel av att slita mindre än löpning på knän, hälar, höfter etc.

Tack, har nu provat gick bra var lite feg men vi utmanar oss själv lite till nästa gång. Gjorde sex intervaller hade klarat en till. Vore otrevligt om en föll av crosstrainern (har provat det en gång vid ett arbetsekg läkaren var inte så glad åt det hela tog i så jag tuppa av :o).

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.