- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om konditionsträning › Långdistansträning
Ett bra tag sedan jag gjorde ett inlägg på body, nu får ni stå ut med mig igen.
Jag skulle behöva lite tips om hur jag kan lägga upp min konditionsträning. Målet är att jag ska kunna klara av att springa båda långa och kortare sträckor (70km inom 24h, 10km på kort tid m.m.). Jag vill alltså inte springa jättelånga distanser hela tiden för skojj skull, men jag ska kunna göra det om jag behöver. Samtidigt vill jag även gå upp ytterligare i vikt, och vill hellst undvika att få en typisk långdistanskropp. Just nu tränar jag tunga pass på gym 4-5 gånger i veckan, och har börjat lite försiktigt med regelbundna konditionspass då jag springer 5-10km 3 gånger i veckan.
1.Hur långa sträckor bör jag springa och hur ofta bör jag utföra konditionspass tanke på mina mål?
2. På ett ungefär, hur mycket mer energi kommer jag behöva få i mig nu när jag tränar kondition, för att inte gå ned i vikt?
3. Bör jag ändra något i min styrketräning som exempelvis viloperiod eller intensivitet?
Jag just nu:
187cm, 75kg med väldigt låg fettprocent, fitness/atletisk kropp. Målvikt: 80kg.
Mvh
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY