Komplett tricepsträning, av Arne Persson

Home Forums Artiklar Komplett tricepsträning, av Arne Persson

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 262 total)
  • Author
    von huff wrote:
    Vad tycker Arne om liggande tricepsextensions med hantlar istället för stång?:)

Tycker övningen är sämre eftersom hantlarna, speciellt om dom är tyngre, är så skrymmande att dom begränsar rörelsebanan.

Arne Persson wrote:
    Tycker övningen är sämre eftersom hantlarna, speciellt om dom är tyngre, är så skrymmande att dom begränsar rörelsebanan.

Hur är det med skullcrushers?Brukar köra den efter liggande tricepsextensions.Tycker den ger bra pump i triceps.Bra som avslutningsövning?

von huff wrote:
    Hur är det med skullcrushers?Brukar köra den efter liggande tricepsextensions.Tycker den ger bra pump i triceps.Bra som avslutningsövning?

Läs artikeln så ser du min åsikt om den övningen.

Nikka wrote:
    hej arne!

skulle du kunna ge besked om huruvida man ska ha hela ryggen i bänken när man kör bänkpress? eller ska man ha rumpa i och skuldror?

Jag är ingen ivrare av överdriven brygga som man ibland ser på tex styrkelyfttävlingar och bland extremfuskare på gymen. Självklart skall man ha en svank men inte överdriven sådan.

Hej Arne
    Intressant artikel. Har du skrivit något liknade om ben träning?
    Det skulle vara väldgt intresant.

nicklasg wrote:
    Hej Arne
    Intressant artikel. Har du skrivit något liknade om ben träning?
    Det skulle vara väldgt intresant.

Tack! Jag kommer nog att skriva liknande artiklar om övriga kroppsdelar. Bara jag får tid och ork…. Det allra roligaste är när dom sedan sågas av diverse experter. Bara det är nästan värt besväret. :D

bra skit:up:

Jag har till stor del följt Arnes övningsval – men gjort ett eget upplägg med repsmängd och antal set – ett bra tag och ökar riktigt bra på triceps. Härligt att köra riktigt låga reps och många set i inledningen med liggande tricepsextension, för att som slutövning avsluta med superset i kabelställningen och få superpump! Helt klart ett gediget och genomtänkt program Arne! :up:

man tackar för alla vänliga kommentarer….TACK! :)

Magnus!

Jag såg idag att du har missat lägga sista sidan av artikeln.:)

Arne Persson wrote:
    Magnus!

Jag såg idag att du har missat lägga sista sidan av artikeln.:)

Nej, det tror jag inte. En spalt fanns iofs på en helt separat sida i tidningen Förbundsnytt, men när jag satte ihop bilderna så klistrade jag in allt på tre lika stora bilder. Hittar du verkligen någon del av artikeln som inte finns på de inscannade bilderna? Jag tycker den verkar komplett, men jag kan minnas fel.

Magnus Branzén wrote:
    Nej, det tror jag inte. En spalt fanns iofs på en helt separat sida i tidningen Förbundsnytt, men när jag satte ihop bilderna så klistrade jag in allt på tre lika stora bilder. Hittar du verkligen någon del av artikeln som inte finns på de inscannade bilderna? Jag tycker den verkar komplett, men jag kan minnas fel.

Ursäkta mig Magnus! Jag öppnade sidan idag på ett gym i Gbg och då öppnades endast de 2 första sidorna. Nyss hemkommen ser jag att artikeln är komplett!

Precis den vitamininjektion jag behöver för mitt uppdaterade träningsschema nu inför 2008 års satsningar, så tackar Arne! :up:
    Kan man säga att det finns några specifika övningar som kan hjälpa på ökningarna i dipsen..? :| Hur många övningar anser du man maximalt bör köra under ett tricepspass?

Bra artikel Arne, var riktigt trevlig att lasa igenom samt bra tips. MVH cesse =)

tränar du i lund arne? eller är jag ute och cyklar!!!

vad mäter du kring armarana? såg rätt grova ut

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.