Komplett tricepsträning, av Arne Persson

Home Forums Artiklar Komplett tricepsträning, av Arne Persson

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 262 total)
  • Author

Och varför är det så bra med endast 30 sekunders vila mellan seten när man kör sittande frenchpress med stång? :)

Davvedoo wrote:
    Vid tricepspress i hiss och framåtlutande frenchpress i hiss så säger du att man ska vila c:a 1 minut/superset.

Menar du att superset här är att man ska vila 1 minut mellan varje set?

Du kör ju två övningar i ett svep innan du tar setvilan.

Davvedoo wrote:
    Och varför är det så bra med endast 30 sekunders vila mellan seten när man kör sittande frenchpress med stång? :)

Det ger både ökad styrka, volym och mjölksyratålighet.

Så man kör både Tricepspress i hiss och Framåtlutande frenchpress i hiss efter varandra innan setvilan?

Davvedoo wrote:
    Så man kör både Tricepspress i hiss och Framåtlutande frenchpress i hiss efter varandra innan setvilan?

Japp, om man kör dom i superset.

Arne, är bicepsartikeln på g snart? :)

we want bicepsarticle!
    we want bicepsarticle!
    we want bicepsarticle!

skämt åsido arne, hur går det :)?

Arne Persson wrote:
    Det ger både ökad styrka, volym och mjölksyratålighet.

Hej

Intressant notera att Superset eller mycket kort vila som 30 sek ger bra styrka, volym och mjölksyratålighet.
    Det har jag inte tänkt på det.
    Menar du att det är en mycket bra väg att gå på ?

Vissa proffs vilar ordentligt mellan reps. De känner efter sin puls genom att hålla fingret på pulsen. Finns det olika vägar ?
    Eller du rekommenderar helst kort vila 30sek eller Superset för att få styrka, volym och mjölksyratålighet ? Denna kombinationen styrka, volym och mjölksyratålighet vill jag ha :emo-thumb

box4m wrote:
    we want bicepsarticle!
    we want bicepsarticle!
    we want bicepsarticle!

skämt åsido arne, hur går det :)?

Det går lite trögt. Jag skall disputera på en gammal avhandling den 1/12 och plus min lilla dotter (9 år) tar sin sin lilla tid samt att jag jobbar livet av mig på jobbet. Speciellt nu när jag äntligen fått tag i ett riktigt brutalmärke när det gäller träningsmaskiner. Tysk ÜBERQUALITET mm!:)
    Dessutom så vet jag inte riktigt hur jag skall publicera den. Hittills har jag aldrig tjänat en krona på mina artiklar, undantaget redskapstestet i gamla B&K sportsmagazine nr 10/1990. Hade varit trevligt att tjäna någon krona på egna, garanterat oplagierade artiklar;). Hur som helst så går det långsamt framåt. Så hav förtröstan…:)

Vad heter brutalmärket?

Allan wrote:
    Vad heter brutalmärket?

[http://www.lk-sportgeraete.de/]

*L.R* wrote:
    Är inte vissa grejer väldigt lika nordics grejer?

Det är väl därför det är så bra :emo-thumb

*L.R* wrote:
    Är inte vissa grejer väldigt lika nordics grejer?

Nej, faktiskt inte. Dom tyska redskapen är mycket robustare.

Jag har en fråga till tidningen BODY ang. min bicepsartikel som sakteliga går framåt… Har tidningen BODY ett seriöst intresse om jag skriver en mkt omfattande artikel? I så fall publiserar jag den där och gör därefter publikationen som en ”lightartikel” till intresserade forum.

Kan inte svara för body… men JAG har ett intresse för en mycket omfattande artikel… så skriv!!

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.