Home › Forums › BODY Foruminformation › Forumet är uppgraderat lite spackel och småputs kvarstår
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juli, 2012 at 22:31 #1064726Anonym anvandareMember
Vet inte om det buggar nu men i ”trådad vy” börjar det nu ploppa upp äldre inlägg igen?
3 juli, 2012 at 22:35 #1064727Anonym anvandareMemberGober wrote:Vet inte om det buggar nu men i ”trådad vy” börjar det nu ploppa upp äldre inlägg igen?Skarpt öga. Det är en sista import av den halva promille inlägg som inte följde med i första omgången som påverkar och får äldre trådar att se ut som nya.
3 juli, 2012 at 23:01 #1064731Anonym anvandareMemberVad har ens avatar tagit vägen? Följde inte de med från flytten?.
3 juli, 2012 at 23:14 #1064734Anonym anvandareMemberPeter Singer wrote:Vad har ens avatar tagit vägen? Följde inte de med från flytten?.Det var de större profilbilderna från förra forumet vi valde att importera och använda på nya forumet istället för de små avatarerna.
Detta då ”avataren” på nya forumet inte bara är avatar på forumet, utan foto/användarbild över hela sajten och har högre maxupplösning (1024×1024 pixlar) (För att ändra den se http://www.body.se/hem/control_photo.php ):Quote:På din profilsida visas, om du vill, en bild av dig själv eller något som representerar dig. Diskussionen blir personligare när du kan se den du talar med, om än inte realtid så åtminstone med en stillbild. Att ladda upp ett foto är helt frivilligt och inte något måste för att delta i diskussionerna på BODYDe som inte hade satt profilbilder fick ingen avatar i det nya systemet, men ni är välkomna att hämta dem på http://oldforum.body.se/profile.php?do=editavatar
3 juli, 2012 at 23:24 #1064735Anonym anvandareMemberFattade inte hur jag skulle göra med den länken. Lade bara upp samma bild på nytt nu, så ni får väl godkänna den nu.
3 juli, 2012 at 23:53 #1064738Anonym anvandareMemberPeter Singer wrote:Fattade inte hur jag skulle göra med den länken. Lade bara upp samma bild på nytt nu, så ni får väl godkänna den nu.Om du lägger upp bilden utan felmeddelanden, så att du får ”Ditt foto togs emot utan problem och är nu köat för godkännande. Om fem sekunder skickas du automatiskt tillbaka till kontrollpanelen.” så ska det vara inlagt på din användare automatiskt.
På min testanvändare funkade det så nu, dock ser jag inte användarbilden som avatar ännu. Jag dubbelkollar med supporten att jag har förstått funktionen rätt.
4 juli, 2012 at 09:20 #1064745Anonym anvandareMemberMärkte annars nyss att man måste ha små bokstäver i koden, t.ex img=, IMG= funkar inte…
Kanske ska vara så dock…
4 juli, 2012 at 12:26 #1064755Anonym anvandareMembermbranzen wrote:Peter Singer wrote:Fattade inte hur jag skulle göra med den länken. Lade bara upp samma bild på nytt nu, så ni får väl godkänna den nu.Om du lägger upp bilden utan felmeddelanden, så att du får ”Ditt foto togs emot utan problem och är nu köat för godkännande. Om fem sekunder skickas du automatiskt tillbaka till kontrollpanelen.” så ska det vara inlagt på din användare automatiskt.
På min testanvändare funkade det så nu, dock ser jag inte användarbilden som avatar ännu. Jag dubbelkollar med supporten att jag har förstått funktionen rätt.
Gjorde så och fick upp det som du skrev. Men jag ser ingen bild än. Nu visar den att jag INTE har lagt upp nån bild.
4 juli, 2012 at 12:39 #1064756Anonym anvandareMemberJohnny Furu wrote:Märkte annars nyss att man måste ha små bokstäver i koden, t.ex img=, IMG= funkar inte…Kanske ska vara så dock…
Kollar med supporten om de är en bugg eller en feature.
4 juli, 2012 at 17:03 #1064761Anonym anvandareMemberhårdlänkade in några bilder från ett annat forum i min journal.
Dom funkade ett bra tag, men nu just stod det bara ”bild” istället för att bilderna var där…t.ex. denna försvann:
[img=http://www.optimalbody.se/forum/attachments/traenings-kostdagboecker/782d1341384039-vaegen-till-scenen-cbb-2014-dsc01861-1024×768-.jpg]4 juli, 2012 at 17:13 #1064763Anonym anvandareMemberJohnny Furu wrote:Märkte annars nyss att man måste ha små bokstäver i koden, t.ex img=, IMG= funkar inte…
Kanske ska vara så dock…Det var en bugg. Det ligger på att åtgärda-listan för webbsupporten.
Johnny Furu wrote:hårdlänkade in några bilder från ett annat forum i min journal.
Dom funkade ett bra tag, men nu just stod det bara ”bild” istället för att bilderna var där…t.ex. denna försvann:
[img=http://www.optimalbody.se/forum/attachments/traenings-kostdagboecker/782d1341384039-vaegen-till-scenen-cbb-2014-dsc01861-1024×768-.jpg]Just vBulletin-forum som denna bild är hämtad ifrån beror extern visning av bilder på vilken form av extern tillåtelse bildvisningen är satt till. Jag vet att på BODYs tidigare forum så hade jag ställt in att bildernas tumnaglar kunde alla se, men fullstora bilder/attachments kunde bara ses av de som var inloggade. Detta för att spara bandbredd (kostar ju pengar).
Jag är säker på att det är orsaken här – jag är inloggad på det forumet i Safari och ser bilden du länkar, men i Chrome ser jag den inte och där är jag inte inloggad på det forumet. Skärmdumpar nedan:
[img=https://www.body.se/media/forum/lank_safari.png][img=https://www.body.se/media/forum/lank_chrome.png]Vet man med sig att man för journal med bilder på fler än en plats kan det vara smidigt att lägga upp dem på en extern bildvisningssajt och länka in dem/till dem, för då funkar de på alla sajter/forum oavsett rättigheter.
4 juli, 2012 at 18:10 #1064769Anonym anvandareMembermbranzen wrote:Just vBulletin-forum som denna bild är hämtad ifrån beror extern visning av bilder på vilken form av extern tillåtelse bildvisningen är satt till. Jag vet att på BODYs tidigare forum så hade jag ställt in att bildernas tumnaglar kunde alla se, men fullstora bilder/attachments kunde bara ses av de som var inloggade. Detta för att spara bandbredd (kostar ju pengar).Jag är säker på att det är orsaken här – jag är inloggad på det forumet i Safari och ser bilden du länkar, men i Chrome ser jag den inte och där är jag inte inloggad på det forumet. Skärmdumpar nedan:
Vet man med sig att man för journal med bilder på fler än en plats kan det vara smidigt att lägga upp dem på en extern bildvisningssajt och länka in dem/till dem, för då funkar de på alla sajter/forum oavsett rättigheter.
Nu t.ex. är jag inte inloggad på det andra forumet och ser bilden här som jag länkade till ändå…
4 juli, 2012 at 18:34 #1064770Anonym anvandareMemberJohnny Furu wrote:Nu t.ex. är jag inte inloggad på det andra forumet och ser bilden här som jag länkade till ändå…Jag testade att logga ut och ser också bilden i Safari som jag var inloggad på (dock inte i Chrome, Opera eller Firefox).
Jag tog sedan bort den cookie från forumet optimalbody som fanns lagrad i Safari, och då försvann bildvisningen bums.
Det är således en cookie i din webbläsare som håller kvar bildvisningen trots att du ser ut att vara utloggad från forumet.Bildvisningen funkar som den är avsedd att göra i detta fall.
4 juli, 2012 at 21:35 #1064776Anonym anvandareMembermbranzen wrote:Johnny Furu wrote:Nu t.ex. är jag inte inloggad på det andra forumet och ser bilden här som jag länkade till ändå…Jag testade att logga ut och ser också bilden i Safari som jag var inloggad på (dock inte i Chrome, Opera eller Firefox).
Jag tog sedan bort den cookie från forumet optimalbody som fanns lagrad i Safari, och då försvann bildvisningen bums.
Det är således en cookie i din webbläsare som håller kvar bildvisningen trots att du ser ut att vara utloggad från forumet.Bildvisningen funkar som den är avsedd att göra i detta fall.
Okay, bra att det inte är en bugg iaf!
Bilden syns fortfarande fast jag haft avstängt dator och varit å tränat i mellan, men tydligen har inte minnet nollats ännu…Får som sagt posta bilderna nån annastans eller ladda upp dom hit direkt!
Tack för hjälpen!
Johnny4 juli, 2012 at 21:39 #1064777Anonym anvandareMemberJohnny Furu wrote:Bilden syns fortfarande fast jag haft avstängt dator och varit å tränat i mellan, men tydligen har inte minnet nollats ännu…Tack för hjälpen!
JohnnyNo problem. Det krävs en manuell åtgärd i inställningarna för din webbläsare för att plocka bort cookien från en viss sajt, det är inget som sker av sig själv. Så här ser det ut i Safari t ex:
[img=http://body.se/media/forum/optimalbody.png]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.