Home › Forums › BODY Foruminformation › Nya moderatorer på forumet perioden 1/4-30/7
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 april, 2010 at 15:27 #505115Anonym anvandareMember
Medlemmar,
jag och mina vänner har efter en avsiktligt kritisk tråd rörande bristande moderering (se; [http://forum.body.se/showthread.php?p=956176#post956176]) som tog hårt på oss gett upp. Vi har tagit hand om vårt lilla forum mycket noga, men vissa av oss måste helt enkelt tyvärr fokusera mer på tidningen och den produktion som genererar oss pengar så att BODY’s funktion i tävlingssammanhang kan fortsätta.
Vi har nu överfört våra ”krafter” på en rad andra medlemmar som visat stort och oavbrutet engagemang i att vistas på forumet. På samma sätt rekryterade vi på våra dagar, när jag och Jon kom till klubben. Men nu börjar vi bli tröttare och tröttare, efter en rad händelser hinner vi inte spendera lika mycket tid med forumet och vill nu istället överlåta facklan till nästa generation.
Vi aktiverar kontrollpanelen för er vid midnatt, denna når ni genom att klicka er in på [http://forum.body.se/admincp].
Detta är ett test, för att se om vår gamla idé om temporära sheriffstjärnor åt medlemmar som uppvisat gott omdöme är ett bra förslag. Den gamla kåren kommer att träda tillbaka, fast inte förens efter att sommaren är över och stämningen är bättre igen.
Det gläder mig dock att med handen på hjärtat och högt hållet huvud överräcka min polismössa till personen som JAG valde att efterträda mig. Alla vi mods har plockat varsin som vi lägger allt vårt förtroende på.
Jag presenterar därför min tronsägare till början av juli; TOBIAS BORG.
Tobias är en god vän till mig, vi har mycket gemensamt, vi har bägge två blivit bannade för att ha brutit mot reglerna och tack vare våra tidigare tvister med forumet och dess personal har vi båda två en gemensam syn på vad som är rätt och fel. Vi bänder på reglerna ibland, men vet att i slutändan är det viktigt att vara benhård om det behövs.
Resten av den gamla polisskolan har gjort sina val av kottar också, och fler kommer att komma under dagen när alla vaknar till liv och får fem minuter över att skicka klenoden vidare. De kommer att skriva i den här tråden och förklara vem som tagit upp deras strid nu när de lägger sig till vila.
Hoppas nu att ni som kritiserat oss tidigare för våra insatser förstår vilket hästjobb det är att hålla koll på ett forum med 20,000 användare när man har ett vanligt liv vid sidan om.
Tack för tiden här allihopa, jag är osäker på om jag likt de andra kommer tillbaka i höst. Har för mycket att göra med mitt egna företag och kommer antagligen att åka på en fotoresa till Vietnam för att göra lite fältreportage om krigsskadade städer till augusti. Jag vill inte ha något annat på huvudet då, och lägger nog därför mitt spjut åt sidan i Tobias händer under en längre period istället.
[http://forum.body.se/showgroups.php]
Eder,,
Marcus Syvertsen
BODY Forum Staff1 april, 2010 at 15:27 #69200Anonym anvandareMember1 april, 2010 at 15:38 #505116Anonym anvandareMemberLätt sliten efter att ha jobbat natt med hemsidor och andra onlineprojekt för förlaget (tar allt mer av min tid, det är ju inte bara body.se, onlineavdelningen på förlaget handhar även förlagets andra webbplatser: [www.akaskidor.se] – [www.annonsborsen.se] – [www.automotorsport.se] – [www.blossommagazine.se] – [www.classicmotor.se] – [www.datormagazin.se] – [www.egmont.se] – [www.egmonttidskrifter.se] – [www.fjl.se] – [www.fz.se] – [www.golfdigest.se] – [www.guiden.se] – [www.hemmetsjournal.se] – [www.husvagnochcamping.se] – [www.kingmagazine.se] – [www.manolo.se] – [www.modette.se] – [www.pcgamer.se] – [www.pchemma.se] – [www.praktisktbatagande.se] – [www.sportfack.se] – [www.sporthoj.com] – [www.travelnews.se] – [www.utemagasinet.se] – [www.vagabond.se] och [www.wheelsmagazine.se]), så jag gör processen kort.
Mitt val för efterföljare som moderator är Jonas Lundberg, hans intresse och insatthet i sporten bodybuilding är vad som behövs för att driva diskussionerna och alla de forumavdelningar som berör bb-tävlingar vidare. Trägen vinner!
1 april, 2010 at 15:41 #505117Anonym anvandareMemberJag tackar för förtroendet och ansvaret. Ansvar under hård press är dock inget nytt för mig, då jag jobbat aktivt som lagledare inom industri drygt tre år.
Jag ser fram i mot att på ett strukturerat sätt få ordning på forumet, och i den mån det behövs; sortera.
Tack återigen,
mvh
Tobias Borg,
Repans förkämpe.1 april, 2010 at 16:46 #505118Anonym anvandareMemberSpanjor som jag är (vi är kända för att vara ett ödmjukt folkslag) anser jag naturligtvis att mina tjänster inte kan ersättas av en enskild person. Därför kände jag att det inte var mer än rätt att två personer broderligt skulle få dela på bördan. Frågan var då bara vilka?
Jag ville naturligtvis ha två snubbar som kunde representera mig väl både intellektuellt och styrkemässigt, och dessutom göra det på ett klart maskulint sätt. Valet var inte enkelt, men efter mycket funderande kom jag ändå fram till följande två stålmän:
1. För hans stora bänkpresstalang, gedigna matematiska kunskaper och allmänbildning – ihop med ett norrländskt temperament som ger honom en svårslagen kombination av lugn, direkthet och jordnära attityd – valde jag som förste representant Jacksatan. [http://forum.body.se/member.php?u=557]
2. För hans expertis inom kost och träning, brutala marklyft och konstanta röntgenplåtsform – kombinerat med en tidigare modellkarriär (någon måste ju ta över för mig som pretty boy också) och en skånsk dryghet som väl kompletterar Jacksatans lynne – valde jag som andre representant Grandmaster. [http://forum.body.se/member.php?u=1988]
Jag har stort förtroende för dessa två herrar och ser med tillförsikt fram emot deras styre som moderatorer. Jag är övertygad om att de kommer att göra både mig och er stolta över forumet framöver:up:
1 april, 2010 at 17:04 #505119Anonym anvandareMemberVi får lösa detta på något sätt, Andreas! Jacksatan var mitt förstaval, men ok, då. Hr Wagner funkar för min del i så fall. En tänkare med vass penna är inte att förakta.
1 april, 2010 at 23:08 #505120Anonym anvandareMemberDet var tråkigt att du Magnus kliver av. Men man förstår att du har mycket att göra dock. Gamla rävar i denna värld som JP kliver åt sidan är också beklagligt. Men jag tvekar inte att Jonas Lundberg kommer göra ett bra jobb och Grandmaster likaså som har ett brinnande intresse och erfarenhet av denna unika sport. Men vissa ställer jag mig frågandes till då de ej har denna erfarenhet som de gamla gänget har och är knappast så pass insatta för att representera Body. Men tiden går vidare och vi gamlingar får vackert följa med utvecklingen…..till det bättre av vad dagens ungdomar gör får framtiden utvisa…..
1 april, 2010 at 23:14 #505121Anonym anvandareMemberSka bli kul att se vad som händer om fyra månader när denna period är över!
2 april, 2010 at 02:16 #505122Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ska bli kul att se vad som händer om fyra månader när denna period är över!Det blir nog svårt för någon att överta denna stalinist-hitlerianskt-maoistiska värdegrund som nu skall upprättas med beprövade sovjetmetoder som ledstjärna.
Eller så får det fria ordet löpa fritt…
2 april, 2010 at 09:43 #505123Anonym anvandareMemberRichard Wagner wrote:Det blir nog svårt för någon att överta denna stalinist-hitlerianskt-maoistiska värdegrund som nu skall upprättas med beprövade sovjetmetoder som ledstjärna.Eller så får det fria ordet löpa fritt…
Well, it´s your call!
2 april, 2010 at 15:15 #505124Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Mitt val för efterföljare som moderator är Jonas Lundberg, hans intresse och insatthet i sporten bodybuilding är vad som behövs för att driva diskussionerna och alla de forumavdelningar som berör bb-tävlingar vidare. Trägen vinner!Tack, snällt sagt Magnus…
2 april, 2010 at 16:35 #505125Anonym anvandareMemberBra initiativ och val av nya moderatorer, men när jag ser Richard Wagners namn funderar jag på om det ändå inte är ett aprilskämt som inte tillkännagetts än.
Eller har Wagner haft en annan användare tidigare, alternativt är bekant irl med nuvarande moderatorkår?Gillar absolut Wagner, men med 37inlägg varav de flesta jag sett mestadels en uppvisning i svenska språket så kan jag inte låta bli att fundera över om man sett tillräckligt av honom för att sätta in killen som mod.
No offence Hr. Wagner, finner dina poster och också dig trevlig/trevliga skall du veta.
2 april, 2010 at 16:39 #505126Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Bra initiativ och val av nya moderatorer, men när jag ser Richard Wagners namn funderar jag på om det ändå inte är ett aprilskämt som inte tillkännagetts än.
Eller har Wagner haft en annan användare tidigare, alternativt är bekant irl med nuvarande moderatorkår?Gillar absolut Wagner, men med 37inlägg varav de flesta jag sett mestadels en uppvisning i svenska språket så kan jag inte låta bli att fundera över om man sett tillräckligt av honom för att sätta in killen som mod.
No offence Hr. Wagner, finner dina poster och också dig trevlig/trevliga skall du veta.
Du kan få ta över min plats om du vill.
2 april, 2010 at 16:47 #505127Anonym anvandareMemberJag skulle passa fetbra som moderator.
2 april, 2010 at 18:55 #505128Anonym anvandareMemberJag är som Albin lite tveksam till vissa val om det nu inte är ett aprilskämt som ni väntar lite extra med att avslöja. Speciellt ett såpass stort och seriöst forum som detta, där många speciellt nya på forumet förmodligen tar åt sig lite extra vad de blå markerade herrarna skriver.
Grandmaster och Eddie Vedder (vem tillför forumet mer än honom?) hade jag tveklöst givit chansen om jag fått välja två.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.